  • 11. Data: 2020-07-29 16:18:27
    Temat: Re: Wybór mieszkania
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > To co widać w rogu placyku, ma adres Kanonia 18 i jest samodzielną
    > kamienicą.

    Nigdy architekturą nie interesowałem się aż tak bardzo ale słyszałem o czymś takim.
    Ten we Francji to coś podobnego było ale w wikipedii o tym chyba nie pisali.
    K.

  • 12. Data: 2020-07-29 22:37:01
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Gdyby ktoś zechciał rzucić okiem na zdjęcia to może jakieś wnioski, podpowiedzi,
    sugestie. W domu 2 martwią mnie ściany, te które się sypią i te fragmenty pęknięte.
    Pytanie czy powinienem się martwić?
    Dom 1
    https://ibb.co/YTFLgxk
    https://ibb.co/zSvLsmX
    https://ibb.co/Yyc6bYW
    https://ibb.co/YNFN7mc
    https://ibb.co/mTLYHj4
    https://ibb.co/BL4ShGt
    https://ibb.co/ct6ZD8Q
    https://ibb.co/wNbZbJr
    Dom 2
    https://ibb.co/fxGLLpT
    https://ibb.co/QQNYFmq
    https://ibb.co/px882PC
    https://ibb.co/8P8pB9f
    https://ibb.co/s2Z671Q
    https://ibb.co/v4MzMYV
    https://ibb.co/DC00z08
    https://ibb.co/s3Kdt1V
    https://ibb.co/8Y9ZXw4
    https://ibb.co/Zh1SrQr
    https://ibb.co/mz9SZfS
    https://ibb.co/WDqFcsY
    https://ibb.co/D9L8WzH

  • 13. Data: 2020-07-29 23:19:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Gdyby ktoś zechciał rzucić okiem na zdjęcia to może jakieś wnioski,
    > podpowiedzi, sugestie. W domu 2 martwią mnie ściany, te które się
    > sypią i te fragmenty pęknięte. Pytanie czy powinienem się martwić?

    Martwić się nie powinno -- co nie jest wnioskiem, tylko zasadą ogólną.
    Można się pocieszać również w ten sposób, że ten pierwszy może mieć
    ściany w podobnym stanie, tyle że zostały one niedawno wypacykowane
    i nie widać. Jak już dawno ustaliliśmy, w Hiszpanii nikt się takimi
    drobiazgami nie przejmuje. Od takich pęknięć czy zacieków domy się nie
    walą. Z opisu słownego zamieszczonego w poprzednim odcinku sądziłem,
    że ten drugi dom jest całkowitą ruiną. Ze zdjęć nie wygląda. Wygląda
    jakby dało się w nim zamieszkać i w tym czasie coś pacykować. Ale to
    zdjęcia, więc nie wiem.

    Jarek

    --
    A jednak były osoby,
    Które wiedziały co nieco:

  • 14. Data: 2020-07-30 00:19:54
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 29.07.2020 o 22:37, Kadar pisze:

    > Gdyby ktoś zechciał rzucić okiem na zdjęcia to może jakieś wnioski, podpowiedzi,
    sugestie. W domu 2 martwią mnie ściany, te które się sypią i te fragmenty pęknięte.
    Pytanie czy powinienem się martwić?

    Jeśli jesteś jeszcze w miarę młody i latanie po schodach nie jest
    dla Ciebie problemem oraz nie zamierzasz w tym miejscu mieszkać
    do późnej starości, to bierz lokal nr 1. Ma duszę i wystarczy
    wszystko pomalować na biało, wywalić wielkogabarytowe graty, by
    stworzyć na dzień dobry przytulne gniazdko dla dwojga, bez dzieci.
    No i ten taras. Na czuja - ogólnie fajne miejsce. Zdjęcia lokalu
    nr 2 robią wrażenie typowej rudery - raczej do wyburzenia, niż do
    remontu. Metraż tego nie zmieni.

  • 15. Data: 2020-07-30 17:37:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > zdjęcia, więc nie wiem.

    No może trochę przesadziłem. Martwi mnie brak sprzętu: pralki, zmywarki. Bez tego
    ciężko trochę funkcjonować a żeby podłączyć to przydałoby się już mieć chociaż jakieś
    jedno pomieszczenie w miarę przygotowane do normalnego użytkowania.
    K.

  • 16. Data: 2020-07-30 17:47:40
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Jeśli jesteś jeszcze w miarę młody i latanie po schodach nie jest
    > dla Ciebie problemem oraz nie zamierzasz w tym miejscu mieszkać
    > do późnej starości, to bierz lokal nr 1.

    No i klasyka, żadnej jednomyślności. jeden tak drugi odwrotnie i weź teraz człowieku
    bądź mądry.
    Jestem stary i nie zamierzam tam mieszkać do jeszcze późniejszej starości. Tyle, że
    zamiary a realia to bardzo często 2 różne dziedziny. Mój zamiar był taki, że przyjadę
    tu, kupię działkę, zbuduję mały dom dla rodziny i będziemy mieli wspólna wspaniałe
    miejsce. Realia zrobiły się takie, że jestem sam, muszę na gwałt kupować coś do
    mieszkania i nie wiem co będzie dalej.

> [...]
    by
    > stworzyć na dzień dobry przytulne gniazdko dla dwojga, bez dzieci.

    Zgodzę się, że duszę to ewentualnie można w to tchnąć jeśli sporo się przerobi. Nawet
    mam koncepcję jak i co: na dole zrobiłbym taki living room z toaletą, piętro to
    kuchnia, a trzeci poziom to sypialnia połączona z pokojem do pracy (więcej z tego się
    nie da wycisnąć). Taras taki sobie. Nie jest rewelacją. Bardzo mały, właśnie dostałem
    plany tego domu a tam jest napisane, że ma 15m2. Jak na standardy hiszpańskie to taki
    niewielki balkon.

    > Zdjęcia lokalu > nr 2 robią wrażenie typowej rudery - raczej do wyburzenia, niż do

    > remontu. Metraż tego nie zmieni.

    Nie mam doświadczenia w remontach więc biorę to na wiarę.

    K.

  • 17. Data: 2020-07-30 17:51:05
    Od: Kadar <o...@g...com>

    A co z tymi pęknięciami i sypiącą się ścianą radziłbyś zrobić?
    K.

  • 18. Data: 2020-07-30 19:06:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kadar napisał:

> [...]
    > Bez tego ciężko trochę funkcjonować a żeby podłączyć to przydałoby się
    > już mieć chociaż jakieś jedno pomieszczenie w miarę przygotowane do

    Kurcze, ile taka hacienda kosztuje, że brak lub obecność starej pralki
    może przesądizć o zakupie?! Trudno mi na podstawie zdjęć wyrobić sobie
    pogląd na temat istnienia bądż nieistnienia pomieszczeń przygotowanych
    do normalnego użytkowania. W ogóle wcześniejszy opis słowny mało mi
    pasuje do obrazków -- miało być "mieszkanie na jednym poziomie", a na
    zdjęciu widzę piętrowy dom. Na zdjęciu z wnętrza też widać schody.
    Pierwsza nieruchomość w ogóle nie ma zdjęcia z zewnątrz -- a to ważne.
    Przy tym trzeba pamiętać, że jakikolwiek remont w tak małym domu, o
    takim układzie, przy jednoczesnym zamieszkiwaniu stanie się katorgą.
    Już widzę te wory cementu targane wewnętrznymi schodami na górę przez
    wcześniej już urządzony salonik na parterze.

    Jarek

    --
    Ja bym mógł do ciemnej nocki,
    tak układać z wami razem,

  • 19. Data: 2020-07-30 19:10:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > A co z tymi pęknięciami i sypiącą się ścianą radziłbyś zrobić?

    Ja? Tak na podstawie przypadkowo cykniętej fotki? Nic. Do tego
    trzeba obejrzeć toto z bliska, również z drugiej strony. Nie mam
    pojęcia, czy to skutek niefartownie płynącego w mokrej porze
    strumyczka, czy pękniętej rury w łazience. Ale znając hiszpańskie
    warunki, nie spodziewam się tragedii.

    Jarek

    --
    Wali się ścianka prosto na Janka
    Który kolankiem podpiera drzwi

  • 20. Data: 2020-07-31 08:08:38
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.07.2020 o 17:47, Kadar pisze:

    > Taras taki sobie. Nie jest rewelacją. Bardzo mały, właśnie dostałem plany tego domu
    a tam jest napisane, że ma 15m2. Jak na standardy hiszpańskie to taki niewielki
    balkon.

    Ale jest. W takim klimacie, przy braku klimatyzacji, gorącą nocą
    ("gorącą nocą jaja się pocą" śpiewała Sława Przybylska) można spać
    na balkonotarasie.