  • 21. Data: 2010-11-29 15:03:05
    Temat: Re: Wyrownanie podlog
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:fa11faec-413d-410d-92b6-21e6b4c1ceb5@e20g2000vb
    x.googlegroups.com...
    > Kazdy piasek sie pewnie nada ale najlepiej kupic jakis bardzo miekki,
    > jak do piaskownicy :) Pokoj 15m2 * 15cm = 0,225m3 = ok 380kg czyli
    > doslownie pare zlotych, wiecej wyjdzie transport :-)

    We workach kombiaku przewiezie , lub bagazniku osobówki.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2010-11-29 15:23:36
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 05:26:58 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > No przecież napisalem ze niewiele. No i porownanie OSB do sklejki co
    > do jego ilosci tez jest nie rzetelne.

    Dlaczego?

    > A mowa jest o pokoju dzieciecym wiec sprwa wazna i warto miec
    > swiadomosc co sie robi.

    Ta, tylko unikanie biernego palenia przez dziecko jest w sumie
    istotniejsze.

    > Do tego sa rozne typy plyt o roznej emisyjnosci.

    Teoretycznie. Znajdziesz coś o klasie innej niż E1?

    > Zamiast populizowac zacytuj ile tegoz sie wydziela i z OSB i sklejki i
    > z tarcicy dajmy na to sosnowej.

    Klasa higieniczności E1 to emisja poniżej 8 mg/100g płyty. Jest obecnie
    trend do wprowadzenia powszechnie klasy E0,5 (4 mg/100g).
    Dla porównania z drewnem - klasa E1 dopuszcza 0,1 ppm, zaś emisja z
    suchego drewna jest na poziomie kilku ppb.

    > No i ewentualnie zarecz ze OSB kupione w markecie na pewno bedzie
    > mialo klase emisyjnosci niska.

    To gwarantuje producent.

    Dla wybitnie ostrożnych polecam szukanie produktów na rynek japoński (u
    nich nie dopuszcza się emisji w ogóle).

    --
    ŁC

  • 23. Data: 2010-11-29 17:28:14
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 16:23, ŁC <a...@r...to> wrote:
    > Dnia Mon, 29 Nov 2010 05:26:58 -0800 (PST), ptoki napisa (a):

    > Dlaczego?

    Bo sklejki zazwyczaj maja mniejsza ilosc kleju w stosunku do objetosci
    wiec i formaldehydu ilosciowo bedzie mniej.

    > Ta, tylko unikanie biernego palenia przez dziecko jest w sumie
    > istotniejsze.

    Tak, ale to niczego nie wnosi do tematu. Rozumiem ze chcesz zaznaczyc
    ze formaldehydu nie ma duzo w plycie lub duzo z niej sie nie ulatnia
    ale ile by nie bylo to polozenie plyty w pokoju doda dodatkowa ilosc
    formaldehydu do tego co juz jest.

    > Teoretycznie. Znajdziesz co o klasie innej ni E1?

    Cholera wie co mozna trafic w marketach. Producent zapewnia ze wyrob
    trzyma norme ale czy jestes w stanie to zweryfikowac? Dlatego warto
    miec te wiedze i jesli mozna to unikac tego co moze szkodzic.

    > Klasa higieniczno ci E1 to emisja poni ej 8 mg/100g p yty. Jest obecnie
    > trend do wprowadzenia powszechnie klasy E0,5 (4 mg/100g).
    > Dla por wnania z drewnem - klasa E1 dopuszcza 0,1 ppm, za emisja z
    > suchego drewna jest na poziomie kilku ppb.

    No i nie podales ile tak naprawde mozna oczekiwac po OSB, sklejce czy
    nowym gumolicie czy pomalowanej farba emulsyjna podlodze.
    Bo tak naprawde to takie sa alternetywy. Najprosciej polozyc OSB.
    Proste rowne, tanie. IMO lepsze bylo by polozenie sklejki. Ale czy
    polozenie nowego gumolitu czy pomalowanie desek sosnowych bedzie
    porownywalne do OSB pod wzgledem emisji swinstwa (nie tylko
    formaldehyd jest istotny)?

    > To gwarantuje producent.

    A rzeczywistosc moze byc rozna...

  • 24. Data: 2010-11-29 17:50:05
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:28:14 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > No i nie podales ile tak naprawde mozna oczekiwac po OSB, sklejce czy
    > nowym gumolicie czy pomalowanej farba emulsyjna podlodze.

    Napisałem. To te cyferki zacytowane przez Ciebie. Dodatkowo często
    producenci podają oprócz klasy higieniczności konkretną zbadaną wielkość
    emisji (zwykle, gdy jest sporo niższa niż dopuszczalna).

> [...]
    > polozenie nowego gumolitu czy pomalowanie desek sosnowych bedzie
    > porownywalne do OSB pod wzgledem emisji swinstwa (nie tylko

    Zmierzamy w kierunku głębszej filozofii. "A gdyby tak dom zbudować z
    czego innego"...

    > A rzeczywistosc moze byc rozna...

    Generalnie zakładasz, że wszyscy kantują - przy takim podejściu
    debatować sensu niestety nie ma.

    --
    ŁC
    Jeśli chodzi o testowanie wibratorów, ocena "zadowalający" jest lepsza

  • 25. Data: 2010-11-29 18:15:53
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 29 Lis, 18:50, ŁC <a...@r...to> wrote:
    > Dnia Mon, 29 Nov 2010 09:28:14 -0800 (PST), ptoki napisa (a):

    > Napisa em. To te cyferki zacytowane przez Ciebie. Dodatkowo cz sto
    > producenci podaj opr cz klasy higieniczno ci konkretn zbadan wielko
    > emisji (zwykle, gdy jest sporo ni sza ni dopuszczalna).

    Napisales ile wynosi klasa i zalozyles ze tyle ma produkt z
    deklarowana klasa. Ale jak sam widzisz trudno z jednego wywnioskowac
    drugie z dobra pewnoscia.
    Nie twierdze ze wszyscy kantuja. Po prostu jesli czegos nie zmierzymy
    to nawet nie wiemy jakiego wyniku oczekiwac.

    > Generalnie zak adasz, e wszyscy kantuj - przy takim podej ciu
    > debatowa sensu niestety nie ma.

    Nie zakladam tego. Ale w sklepie mam do wyboru materialy w klasie E1
    (optymistycznie szacujac) i nie wiem czy one wszystkie maja emisje na
    poziomie 0,1ppm czy jedne maja 0,02 a drugie 0,12ppm a to drastyczna
    roznica w rezultacie koncowym.
    Po prostu nie mozna nawet oszacowac czego oczekiwac. To jest przepasc
    w stosunku do "wiedziec po zmierzeniu".

  • 26. Data: 2010-11-29 19:13:31
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 29 Nov 2010 10:15:53 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > Napisales ile wynosi klasa i zalozyles ze tyle ma produkt z
    > deklarowana klasa. Ale jak sam widzisz trudno z jednego wywnioskowac
    > drugie z dobra pewnoscia.

    Producenci nie mają żadnego interesu w szwindlowaniu, osiągnięcie klasy
    E1 nie jest na dzień dzisiejszy żadnym wyczynem. Byłem w fabrykach,
    widziałem pracę linii, sam się w laboratorium "bawiłem". Producenci nie
    pozwolą sobie na wpadki, bo to oznacza utratę klientów (i nie chodzi
    bynajmniej o odbiorców indywidualnych).

    > Nie twierdze ze wszyscy kantuja. Po prostu jesli czegos nie zmierzymy
    > to nawet nie wiemy jakiego wyniku oczekiwac.

    Spiskowa teoria dziejów. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś
    zafundował sobie ustrojstwo do mierzenia emisji HCHO i badał ;-)

> [...]
    > (optymistycznie szacujac) i nie wiem czy one wszystkie maja emisje na
    > poziomie 0,1ppm czy jedne maja 0,02 a drugie 0,12ppm a to drastyczna

    Szukasz problemów tam, gdzie ich nie ma. Są karty informacyjne produktu,
    można zapytać/poczytać i się dowiedzieć.

    > Po prostu nie mozna nawet oszacowac czego oczekiwac. To jest przepasc
    > w stosunku do "wiedziec po zmierzeniu".

    Oczekiwać należy spełnienia deklarowanej emisji :-)

    --
    ŁC
    Młody mąż wyniósł z pożaru swoją świeżo upieczoną żonę.

  • 27. Data: 2010-11-30 13:57:08
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Najtaniej, jak to tymczasowo, to w takim wypadku bys mial wysypac tam
    > 1,5cm piasku, wyrownac, przykryc folia budowlana i na to wykladzina -
    > --
    > Adam Sz.

    To co wyglada na najtansze w naturze nim nie jest.
    Koszt przywiezienia takiej ilosci piasku (niestety jeden maly woreczek
    to za malo) kosztowalby mnie wiecej niz np. panele.
    Z kosztami to jest roznie dla jednego jest cos kosztem dla innego to
    drobiazg.
    Koncze remont, zostalo mi ok 20-30 bloczkow (chyba silka) plus jeszcze
    kilka innych rzeczy (rusztowanie, gruz). Kombinuje strasznie jak tego
    sie pozbyc bo kontener bedzie mnie kosztowal kilkaset zlotych a
    wartosc tego wszystkiego nie przekracza pewnie 200-300.
    Piasek kosztowalby mnie bardzo drogo.

    KADAR

  • 28. Data: 2010-11-30 14:00:22
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Odpada przede wszystkim dlatego ze bedzie twardo. Dzieci maja to do
    siebie ze lubia skakac, przewracac sie i temu podobne. Musi byc
    kiekko. Podklad piano cos tam wydaje sie sensownym rozwiazaniem

    KADAR

  • 29. Data: 2010-11-30 14:04:47
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Kadar" <o...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]
    > sie pozbyc bo kontener bedzie mnie kosztowal kilkaset zlotych a
    > wartosc tego wszystkiego nie przekracza pewnie 200-300.

    A nie masz jakiejs zwirowni w poblizu? Wziolbys pare pustych worków 50kg
    podjechal na zwirownie napelnil je piaskiem i przywiózl do domu. Nawet
    zwykla osobówka jest to do zrobienia.

  • 30. Data: 2010-11-30 14:05:27
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 14:57, Kadar <o...@g...com> wrote:

    > To co wyglada na najtansze w naturze nim nie jest.
    > Koszt przywiezienia takiej ilosci piasku (niestety jeden maly woreczek
    > to za malo) kosztowalby mnie wiecej niz np. panele.

    No co Ty chlopie opowiadasz :) Transport 400kg piasku drozszy od
    paneli ????? Pomijajac fakt, ze taka ilosc piasku mozna zmiescic w 10-
    ciu wiaderkach i przywiezc to na raz, czy na dwa razy w zwyklej
    osobowce (o czym juz wspomnial Kris), to np. moj najblizszy sklad
    przywiezie te 400kg piasku za 20 pln :-) Czyli skasuje za to ok. 40
    pln. No dajmy jeszcze kierowcy na flaszke zarobic - niech wezmie 70
    pln. Panele wedlug Ciebie beda drozsze? Zakladajac 15m2 musialyby
    kosztowac 4,6 pln / m2 :-)

> [...]
    > sie pozbyc bo kontener bedzie mnie kosztowal kilkaset zlotych a
    > wartosc tego wszystkiego nie przekracza pewnie 200-300.

    To musisz na straaaaaasznym zadupiu (bez obrazy;) mieszkac :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.