  • 1. Data: 2010-03-24 20:36:26
    Temat: Zapuszczone płytki
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    Na balkonie posadzkę mam wyłożoną płytkami. Niestety, na skutek zaniedbań
    poprzednich właścicieli mieszkania i moich też, płytki zamiast jasnoszare są
    już miejscami prawie czarne. Czy macie może jakiś patent jak jak
    najmniejszym nakładem pracy przywrócić im dawną świetność? Próbowałem już na
    najczarniejszych szorstką stronę gąbki do mycia naczyń i Domestos "zero
    kamienia" i efekt jest bardzo dobry. Problem tylko w tym, że czyścić w ten
    sposób ponad 5m kw płytek to może mnie przerosnąć. Da się to jakoś wyczyścić
    tak żebym po tym się nie czuł jak po rozładowaniu tuzina wagonów węgla?
    Czyszczenie fug to już sobie odpuszczam. TIA

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 2. Data: 2010-03-24 20:46:38
    Temat: Re: Zapuszczone płytki
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyczyścić
    > tak żebym po tym się nie czuł jak po rozładowaniu tuzina wagonów węgla?

    Mechanicznie myjką ciśnieniową i wodą z piaskiem lub chemicznie - VC 242
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2010-03-24 20:46:53
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

> [...]
    > tak żebym po tym się nie czuł jak po rozładowaniu tuzina wagonów węgla?
    > Czyszczenie fug to już sobie odpuszczam. TIA

    Może zaopatrz się w szczotkę ryżową - są takie do mocowania na kiju. I
    sprawdź, jak sie sprawdzi wybielacz np "ace" - uwaga: smierdzi:

    MaW

  • 4. Data: 2010-03-24 23:09:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 24 Mar 2010 21:36:26 +0100, Big Jack napisał(a):

> [...]
    > tak żebym po tym się nie czuł jak po rozładowaniu tuzina wagonów węgla?

    Ja wczoraj czyściłem zaschnięty tłuszcz na kuchence za pomocą wkrętarki ze
    zmyślnie przymocowaną gąbką. Efekt rewelacyjny, jedynie trzeba dociskać.

    Gdybyś to przeskalował na wiertarkę z przymocowanym odpowiednikiem twardej
    szczotki, to powinno dać się wyszorować te płytki w trymiga :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2010-03-25 09:15:15
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Jackare pisze:
    > Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości

    > Mechanicznie myjką ciśnieniową i wodą z piaskiem lub chemicznie - VC 242

    Tylko trzeba uważać na fugę! Mi po takiej akcji wszystkie fugi
    wypłukało, trzeba ją uzupełnić bo po zimie płytek nie będzie.

    Z alternatywnych rozwiązań to tak jak już się pojawiło, szczotka ryżowa
    na kiju + jakiś wybielacz, ja używałem domestosu.