  • 1. Data: 2023-02-28 22:14:02
    Temat: Złaczka 1 ''
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    Szukam złączki 1'' ale takiej specjalnej. Mam pojemnik plasikowy (kosz
    na smieci 140l) w której chcę dokonac odwiertu i użyć złączki, która po
    obu stronach może być zakończona wężem 1'' (CAL) ale warunek jest JEDEN.
    Łącze musi być szczelne. Żadnego kleju, ma być rozkręcane.

    Jest to projekt zewnętrznego filtra 140l do oczka wodnego gdzie z jednej
    strony mam wąż wylotowy a z drugiej strony (wewnątrz) mam wąż, który
    sięga dna zbiornika/kosza. Całość jest przelewowa, tzn dostarczam wodę
    pompką z góry, która jest filtrowana i samoczynnie wypływa.

    Zrobiłem cos takiego ale użyłem i działało, czyli standardowego
    szybkozłącza ogrodowego w połaczeniu z oringami i działało rok...tyle że
    plastik pojemnika był cienki i stary i w końcu popękał. Czasem miałem
    wycieki, bo to nieperfekcyjne uszczelnienie. Szukam złączki/przelotki,
    która zapewni mi dobre uszczelnienie w sensie odpowiednich
    podkładek/uszczelek, które to zapewnią. Nie ma tam ciśnienia. Film
    poglądowy:
    https://youtu.be/jUUdBxzAymI

    Użyta na filmie złączka, nie zapewnia w 100% szczelności...może jest
    klejona ale nie chcę kleju bo w przypadku peknięcia/wymiany zbiornika
    chcę mieć możliwość demontażu.

    Problem polega na tym, że muszę mieć pewność, bo ten mechanizm
    pozostawiony bez opieki na tydzień...może mi wypompwać wodę z oczka a
    ryby bez wody raczej nie pływają :) Casroramy, Liroje itp odwiedzone.
    Nic tam ciekawego nie znalazłem. W necie też szukałem. Szukam perfekcji :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 2. Data: 2023-02-28 22:28:56
    Temat: Re: Złaczka 1 ''
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/02/2023 22:14, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Problem polega na tym, że muszę mieć pewność, bo ten mechanizm
    > pozostawiony bez opieki na tydzień...może mi wypompwać wodę z oczka

    Wyłącznik, jak w pompach zanurzeniowych?

  • 3. Data: 2023-02-28 22:44:48
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 28.02.2023 o 22:28, heby pisze:

    > Wyłącznik, jak w pompach zanurzeniowych?

    Mógłbym ale to komplikuje.

    Nie, to się przelewa pompką 30W/12V kiedy jest słońce lub napięcie na
    akumulatorze powyżej 12,4V Potem przez noc pracuje pompka 5W aż do
    wzrostu napięcia. Generalnie obieg wody muszę utrzymać, żeby nie
    zatrzymać produkcji bakterii nitryfikacyjnych, które żyją w obecnosci
    przelewu wody i staram się to doprowadzić do perfekcji eliminując słabe
    punkty. Mam tam kamerę i podglądam. Są momenty, że woda paruje a to
    niewielkie oczko. OK mógłbym użyć wyłącznika przy 50% braku wody ale
    najpierw chcę zadbać o uszczelnienie.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2023-03-01 00:06:15
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Nic tam ciekawego nie znalazłem. W necie też szukałem. Szukam perfekcji :)

    Po namyśle, może uzyję jednak rozwiazania z filmu ale sam zrobię
    uszczelki i podkładki. Decydujacym jest tutaj długość gwintu połączenia,
    gdzie przy szybkozłączkach była mocno ograniczona. Problem jedynie z
    giętkim wężem ale jakoś to rozwiążę :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 5. Data: 2023-03-02 10:26:31
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2023-02-28 o 22:14, LordBluzg(R)?? pisze:
> [...]
    zakończona wężem 1'' (CAL) ale warunek jest JEDEN. Łącze musi być szczelne. Żadnego

    Zerknij w "przejście burtowe"

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2023-03-02 10:36:37
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 02.03.2023 o 10:26, A S pisze:

    > Zerknij w "przejście burtowe"
    >
    > pozdro

    ŁO! Dzięki :) Nie wpadłem na to.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-03-02 10:48:22
    Temat: Mocowanie lin (było: Złaczka 1 '')
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2023 o 10:26, A S pisze:

    > Zerknij w "przejście burtowe"

    BTW: Kolega zna się moze także na linach?
    Rozważam takowe w balustradach....

    https://www.ekoliny.pl/blog/balustrada-porecz-z-liny
    -jutowej-dlaczego-nie

    https://www.homebook.pl/artykuly/7259/balustrada-z-l
    iny-jak-samemu-zrobic-barierke-na-schody-diy

    Ale myślę o PP, nie jutowych (wygląd i trwałość).

    Pytanie - jak to ładnie powinno być zakończone?

  • 8. Data: 2023-03-02 12:12:50
    Temat: Re: Mocowanie lin (było: Złaczka 1 '')
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2023 10:48:22 +0100, Cavallino napisał(a):

    > (...).
    >
    > Pytanie - jak to ładnie powinno być zakończone?

    Możesz szplajsować.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2023-03-02 12:55:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-03-2023 o 12:12, Adam pisze:

    > Możesz szplajsować.

    Laik raczej nie da rady?
    Są jakieś firmy które mogą pomóc w temacie?
    Najlepiej w okolicach Ustki?