  • 41. Data: 2010-12-17 21:17:35
    Temat: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał

    > We wniosku do umowy jest rubryka w którą wpisujemy planowane zużycie.

    Hmmm.... niczego takiego nie wpisywałem. Zresztą skąd miałbym to wiedzieć?
    A przyjmując zgrubne założenia każdy i tak wpisze jak najmniejsze zużycie,
    żeby ograniczyć koszty opłat stałych.

    > Przynajmniej powinien, a co by go spotkało w realu to kto wie. Wiem z
    > własnego doświadczenia że gazownicy robią sobie co im się podoba a
    > przepisy które ich obowiązują mają gdzieś.

    Nie przeczę, ale tutaj akurat nie widzę żadnych nieprawidłowości.

    K.

  • 42. Data: 2010-12-17 21:20:52
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał

> [...]

    > możesz zostawiać np. jedno okno uchylone - daleko od kratki wentylacyjnej
    > tak, aby suche powietrze wlatywało oknem, ogrzewało się i zaberało wilgoć
    > wentylacją.
    > Zima jest najlepszym okresem do suszenia - podgrzewasz suche powietrze
    > zewnętrzne o 20-30C, gdybyś chciał zrobić to w lato, to musiałbyś chyba
    > przy upale 30C podgrzewać do 50-60C :-)
    > Przy dużej ilości wilgoci i zimnych ścianach nie podgrzewaj za bardzo, bo
    > wtedy woda z ciepłego powietrza (20C) będzie się skraplała na
    > najzimniejszych elementach (ściany 15C).

    Jestem pod wrażeniem i bardzo Ci dziękuję za te cenne rady :)
    Zresztą pozostałym panom również - to chyba jedna z niewielu grup, gdzie
    można liczyć na życzliwość.

    K.

  • 43. Data: 2010-12-18 13:55:53
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Jak w pół roku przekroczysz prognozę na W2 to przeniosą cię do W3 nawet nie
    >pytając.

    Jeżeli tak robią u was to jest to bezprawne.
    Tylko 12 miesięczne okresy się liczą więc do końca 12 miesiąca twoim prawem a
    ich zasranym obowiązkiem prawnym jest rozliczać się z tobą według aktualnej
    taryfy.

    Marek

  • 44. Data: 2010-12-18 17:05:51
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Tomasz M." <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Kiedyś się bawiłem w dzienne zużycie gazu jednak od dwóch lat tego nie
    > robię.
    > Pamiętam że max zużycie przy -27C jakie zanotowałem to było 11m3/dobę.
    >
    > Mogę natomiast powiedzieć, że jak mieszkam w nowym domu 4 lata to średnio
    > zużywam niecałe 1200m3 rocznie i łączne rachunki wychodzą na poziomie ok
    > 2400zł/rok. Dom 125m2, temp na sterowniku 21,3C/21,1C , piec kondesacyjny
    > Immergasa z pogodówką, krzywa grzania 2.
    > Kuchnia bez gazu:)
    >
    > Miałem w planie domu budowę kominka ale ...szkoda mi miejsca i roboty no i
> [...]

    Dla statystyk to i ja przedstawie swoje zuzycie :) Od poczatku pażdziernika
    2009 do poczatku pażdziernika 2010 zuzycie na poziomie 2150 m3 łacznie z
    ciepłą wodą. Czyli mozna powiedzieć średnio 5,9m3/dobe w ciągu całego roku.
    Dom 180m/kw pełne podpiwniczenie, unipor 30 i 15cm wełny, poddasze ok 27cm
    do 40cm wełny.. do tego rekuperator ustawiony na 120m3/godz. Temperatura ok
    22-23st parter, piętro 20-21st./przez całą dobę. Kuchnia prąd. Piec
    kondensacyjny vaillant. Parter w całosci podłogówka a piętro grzejniki.
    Kominek używany sporadycznie z braku czasu....praktycznie w ogóle.
    Spodziewalem sie lepszego wyniku ale mysle ze 4300zl na rok to jeszcze nie
    powod zeby sie załamywac :)