  • 31. Data: 2010-12-17 10:00:14
    Temat: Re: Zużycie gazu w domu jednorodzinnym
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "robercik-us" <
    > I... dobrze Ci się spala to czeskie paliwo...?

    Czytać na różnych fora można niestworzone rzeczy nt węgla czeskiego.
    Powiem tylko, że to kwestia ustawienia pieca.
    A w zasadzie zmniejszenia intensywności nawiewu.
    Na początku trochę musiałem kombinować - bo piec gasl mi co jakies 48 h.
    Teraz działa w najlepszym porzadku.

    pzdr
    smerf

  • 32. Data: 2010-12-17 10:10:59
    Od: "Tomasz M." <m...@i...pl>

    Kiedyś się bawiłem w dzienne zużycie gazu jednak od dwóch lat tego nie
    robię.
    Pamiętam że max zużycie przy -27C jakie zanotowałem to było 11m3/dobę.

    Mogę natomiast powiedzieć, że jak mieszkam w nowym domu 4 lata to średnio
    zużywam niecałe 1200m3 rocznie i łączne rachunki wychodzą na poziomie ok
    2400zł/rok. Dom 125m2, temp na sterowniku 21,3C/21,1C , piec kondesacyjny
    Immergasa z pogodówką, krzywa grzania 2.
    Kuchnia bez gazu:)

    Miałem w planie domu budowę kominka ale ...szkoda mi miejsca i roboty no i
    kasy:)

    pozdrawiam i życzę ciepłych świąt
    Tomasz M.

  • 33. Data: 2010-12-17 13:09:04
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    >Chciałem wziąć taryfę w1, ale kobieta powiedziała, że ona jest właściwie tylko
    >dla mieszkań, więc minimum w2. No i taką taryfę mam do dziś.

    No to cię zrobiła na szare mydło gdyż nigdzie w taryfie nie ma mowy o tym czy to
    mieszkanie czy dom. Decyduje tylko i wyłącznie zużycie gazu. Znam osobę która ma
    gaz w domu i z racji posiadania pieca węglowego ostatnio gaz tylko do kuchenki
    używa a gazowy wisi sobie bezczynnie. Ma oczywiście taryfę W1.

    > Od początku października do dziś zużyłem jakieś 2000m3 gazu.
    > Nie wiem czy się to mieści w w2 czy nie, może w styczniu mnie przepiszą :)

    Jak przekroczysz 1200m3 w roku to cię przeniosą do W3.

    Marek

  • 34. Data: 2010-12-17 13:13:20
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    > AFAIR w umowie jest pół roku. Mnożą przez dwa i przenoszą.

    W taryfie zatwierdzonej przez URE jest mowa o zużyciu rocznym, bez żadnych
    przemnażań więc nie jakieś prognozowane a rzeczywiste odczyty mają być. Jeśli to
    robią to dla własnej wygody chyba tylko. Zastanawiam się też które pół roku
    biorą gdyż z reguły miesiące od stycznia do czerwca to sporo większe zużycie niż
    od lipca do grudnia.

    Marek

  • 35. Data: 2010-12-17 13:42:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > osobę która ma gaz w domu i z racji posiadania pieca węglowego ostatnio
    > gaz tylko do kuchenki używa a gazowy wisi sobie bezczynnie. Ma oczywiście

    Tak mnie się właśnie zdawało, ale zależało mi aby nie wejść w w3 bo tam
    abonament był drogi. A w w2 mam 12,2zł miesięcznie.
    Zastanawiam się teraz, o ile zmniejszyłoby się zużycie gazu, gdybym
    zamontował kocioł kondensacyjny (teraz mam atmosferyczny). Biorąc pod uwagę
    dodatkowy koszt wkładu do komina, różnicę w cenie kotła (jakieś 1500-2000zł)
    i zużycie gazu innych grupowiczów (jak mniemam, większość ma kotły
    kondensacyjne), nie zyskałbym wiele...

    --
    Bartek

  • 36. Data: 2010-12-17 16:28:31
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> napisał

    > No to cię zrobiła na szare mydło gdyż nigdzie w taryfie nie ma mowy o tym
    > czy to mieszkanie czy dom. Decyduje tylko i wyłącznie zużycie gazu.

    No dobrze, ale skąd miałaby wcześniej wiedzieć, jakie będzie faktyczne
    zużycie gazu?
    Ale jeśli wie, że to dom o takiej kubaturze i metrażu i że całość będzie
    ogrzewana gazem + woda + kuchnia, to z doświadczenia życiowego przydziela
    odpowiednią taryfę. To przecież tylko założenie, a nie pomiary.

    > Znam osobę która ma gaz w domu i z racji posiadania pieca węglowego
    > ostatnio gaz tylko do kuchenki używa a gazowy wisi sobie bezczynnie. Ma
    > oczywiście taryfę W1.

    I gdyby Bartek podał takie kryteria, to pewnie też by dostał W1.

    K.

  • 37. Data: 2010-12-17 16:42:11
    Od: "4CX250" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości

    > No dobrze, ale skąd miałaby wcześniej wiedzieć, jakie będzie faktyczne zużycie
    > gazu?

    We wniosku do umowy jest rubryka w którą wpisujemy planowane zużycie.

    > I gdyby Bartek podał takie kryteria, to pewnie też by dostał W1.

    Przynajmniej powinien, a co by go spotkało w realu to kto wie. Wiem z własnego
    doświadczenia że gazownicy robią sobie co im się podoba a przepisy które ich
    obowiązują mają gdzieś.
    Mógłbym napisać książkę w której opisałbym przejścia jakie miałem z tą firmą a
    także część drugą gdy chodziło o wykonanie przyłącza z mojej działki do
    następnego domu po sąsiedzku.

    Marek

  • 38. Data: 2010-12-17 16:47:05
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > firmą a także część drugą gdy chodziło o wykonanie przyłącza z mojej
    > działki do następnego domu po sąsiedzku.

    Bo przyłącze trzeba sobie zrobić samemu, a potem sprzedać je tym dziadom :)
    Mnie przyłącze kosztowało jakieś 2800zł razem z szafką gazową, reduktorem,
    doprowadzeniem gazu od szafki do kotłowni i wykonaniem, przy okazji,
    przyłącza wodnego (jakieś 10m, bo od domu do granicy działki sam sobie
    przekopałem). Do tego projekt przyłącza 400zł.
    Rzeczone przyłącze sprzedałem dziadom z PGNiG za 2100zł z jakimiś groszami,
    zatem za 1100zł doprowadziłem sobie do domu gaz i wodę ;)

    --
    Bartek

  • 39. Data: 2010-12-17 19:23:10
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 14:09, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości

    > No to cię zrobiła na szare mydło gdyż nigdzie w taryfie nie ma mowy o
    > tym czy to mieszkanie czy dom. Decyduje tylko i wyłącznie zużycie gazu.

    Niezupełnie. W umowie wpisujesz odbiorniki a pani bierze tabelkę i tam
    wychodzi, że piec CO, CW to szacunkowo W3 :-)

    M.

  • 40. Data: 2010-12-17 19:28:31
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-17 14:13, 4CX250 pisze:
> [...]
    > się też które pół roku biorą gdyż z reguły miesiące od stycznia do
    > czerwca to sporo większe zużycie niż od lipca do grudnia.

    Rzeczywiście jest 12mies.

    http://www.pgnig.pl/dladomu/taryfa/zmiana_grupy_tary
    fowej

    M.