  • 11. Data: 2023-01-01 18:01:17
    Temat: Re: akumulatory kwasowe do PV?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-01-01 o 16:38, ddddddddddd pisze:

    > czyli przyjmując np. zapotrzebowanie 10kWh należałoby dać 20kWh
    > akumulatorów (30% dla dłuższej żywotności, 20% zapasu bo baterie nie
    > nowe). Nie widziałem jeszcze tych akumulatorów, ale zgaduję że w tirach
    > to jakieś 150Ah mają, co dałoby 12 baterii - da się ogarnąć
    > jakiś najprostszy sposób żeby opomiarować pobór dzienny z rozłożeniem na
    > godziny? jest jakiś gotowiec czy trzeba wydłubać coś samodzielnie?
    A w którym miejscu chcesz to mierzyć, jak na sieci to są tanie
    podliczniki sieciowe
    które sobie można wpiąć.

    > Bo średnia mi wychodzi 12kWh/24h, ale to razem z indukcją, musiałbym
    > opomiarować całość i oddzielnie indukcję.
    > Na razie wysłałem zapytanie do dostawcy prądu o stawki w dwóch taryfach
    > (od podwyżek nie jest to ogólnie dostępne) - wiem tylko że są dwie opcje
    > - albo tylko w nocy tańszy prąd, albo trochę w nocy trochę w dzień.
    > Wiem tyle, że prądu zużywam 4500kWh rocznie i kosztuje mnie to na dzień
    > dzisiejszy ?1,480, więc jest o co walczyć.
    No to trochę tego masz, ja za 3800kWh płaciłem w zeszłym roku <2000zł.
    Ale mam taryfę G12W z tanimi weekendami i świętami.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-01-01 18:18:30
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 1 January 2023 at 17:57:39 UTC+1, Janusz wrote:
    > Wcale nie, jeśli aku będą używane to raczej więcej niż 100Ah nie będą
    > mieć, a
    > ładując je 0,1C daje ci 10A, i raczej tego prądu nie przekraczaj.
    > Aby zwiększyć pojemność dajesz kolejny łańcuch aku z osobnym kolejnym
    > balancerem a potem je łączysz równolegle, czyli wtedy masz 48V 200Ah.
    > Rozejrzyj się lepiej za odpowiednim falownikiem off grid który ci to
    > pociągnie i będzie też ładował te akumulatory.
    >

    > --
    > Janusz
    w tirze aku maja 200Ah

    90Ah to montowalem w Polonezie

    czyli ladowarka 20A

  • 13. Data: 2023-01-01 18:26:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 16:41 ddddddddddd <d...@d...pl> pisze:

> [...]
    a2g0o.productlist.main.3.688928ebkkMnPO&algo_pvid=d1
    9f235a-0fc8-4c83-b65d-6e42959915af&algo_exp_id=d19f2
    35a-0fc8-4c83-b65d-6e42959915af-1&pdp_ext_f=%7B%22sk
    u_id%22%3A%2265690293934%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21PLN
    %21161.05%21153.01%21%21%21%21%21%40211bea0816725849
    791717343d0755%2165690293934%21sea&curPageLogUid=Q9Z
    xpV4hKao5

    > to ciekawe i tanie, tylko pewnie będę musiał się rozglądnąć za czymś
    > troszkę większym (10A może być mało)

    rób stringi 4 x 12V - wtedy ten balancer na pewno wystarczy.
    Jak będziesz miał kolejne 4 aku to kup kolejny balancer i dołącz taki
    string do magazynu.
    Polecił mi ten balancer jakiś człowiek na elektrodzie - tania, dobra rzecz
    a utrzymuje napięcie na aku z dokładnością do 0,1V

    > mam zamiar rzeźbić to samodzielnie
    To się nie zastanawiaj. Nie baw się w jakieś półśrodki - kup od razu jakiś
    falownik offgrid, który można stakować. Wystartujesz z jednym, z czasem
    dokupisz kolejne i będziesz mógł pokryć całe swoje zapotrzebowanie.

    Ja wczoraj miałem rozliczenie z PGE - za pół roku mam do zapłaty za 337kWh
    energii.
    Od 2.06.2002 pobrałem z sieci 6,9MWh, oddałem do sieci 8,7MWh.
    Nie mam gazu, wszystko mam na prąd, PC, klima i ponad 10kkm ładowania
    elektryka ze swojego prądu, całość - 461 zł do zapłaty.

    TG

  • 14. Data: 2023-01-01 18:41:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-01-2023 o 14:08, ddddddddddd pisze:
> [...]
    > padnięty).
    > Czy jest sens myśleć nad zbudowaniem z tego baterii do PV

    Nie.

  • 15. Data: 2023-01-01 19:34:48
    Od: a a <m...@g...com>

    Nigdy nie kupuj chinskiego syfa bo albo aku przeladuje albo pożar wywola bo nie ma
    certyfikatu, albo prąd cię kopnie

    Nie stosuje się balancerów do kwasówek

  • 16. Data: 2023-01-01 19:37:14
    Od: a a <m...@g...com>

    On Sunday, 1 January 2023 at 18:41:36 UTC+1, Cavallino wrote:
    > Nie.
    Ja mam dostęp to uzywanycch żelówek i nie mogę się zdecydować na transport 300 km
    bo musze jechac, sprawdzić, zapłacić ile trzeba
    a nigdy gwarancji ze to sie nada

    Koszt paliwa 300zl
    a jak aku padna to oddam na zlom za grosze i strace 1000 zł

  • 17. Data: 2023-01-02 12:30:02
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 01/01/2023 17:01, Janusz wrote:
    > A w którym miejscu chcesz to mierzyć, jak na sieci to są tanie
    > podliczniki sieciowe
    > które sobie można wpiąć.

    z najprostszych sposobów to widzę że są liczniki w których zakłada się
    pętle indukcyjne, ale do tanich nie należą (ale wymagają mniej czasu
    przy zakładaniu i nie zajmują miejsca w skrzynce bezpiecznikowej)

    > No to trochę tego masz, ja za 3800kWh płaciłem w zeszłym roku <2000zł.
    > Ale mam taryfę G12W z tanimi weekendami i świętami.

    przyszły mi stawki od dostawcy. Mają tylko taryfę Economy7 czyli tańsza
    energia tylko 00:30-7:30.
    Stawka standardowa to ?0.3376. w przypadku tych taryf to +44% w dzień i
    -38% w nocy. Jeślibym korzystał tylko z nocnej taryfy, to mogę
    zaoszczędzić ?900 rocznie.

    Lukasz

  • 18. Data: 2023-01-02 13:29:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .01.2023 o 12:30 ddddddddddd <d...@d...pl> pisze:

    > z najprostszych sposobów to widzę że są liczniki w których zakłada się
    > pętle indukcyjne, ale do tanich nie należą (ale wymagają mniej czasu
    > przy zakładaniu i nie zajmują miejsca w skrzynce bezpiecznikowej)

    Ja mam to opomiarowane na 2 sposoby:
    1. Mam Zamel MEW-01 - dwukierunkowy, ten ma przekładniki prądowe zapinane
    na kable, zajmuje 2 moduły
    2. Mam liczniki jedno i 3 fazowe do których podpięte są Zamel LIW-01
    (liczniki impulsów) - dodatkowy zajęty moduł do każdego licznika.
    Całość podpięta pod HA, w module "energia" są godzinowe statystyki
    produkcji, poboru + każde urządzenie z licznikiem liczone osobno.

    TG

  • 19. Data: 2023-01-02 13:40:24
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

> [...]
    > Całość podpięta pod HA, w module "energia" są godzinowe statystyki
    > produkcji, poboru + każde urządzenie z licznikiem liczone osobno.

    Jesteś w stanie oszacować koszty takiego opomiarowania?

    Zastanawiam się czy nie dołożyć czegoś u siebie.
    Chociaż na razie będę i tak miał nadprodukcję z pv, więc trochę mi bez
    różnicy kiedy prąd się zużywa....

  • 20. Data: 2023-01-02 14:35:58
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

> [...]
    > akumulatorów kwasowych w niskiej cenie (akumulatory z ciężarówek,
    > wymieniane parami np. po roku, nawet jeśli tylko jeden z nich jest

    Samochodowe to szkoda sensu się babrać. Jakbyś miał używki z
    trakcyjniaków od wózków widłowych wtedy to co innego ;)

    L.