  • 1. Data: 2011-08-09 01:34:16
    Temat: co sądzicie o tego typu solarach
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Zastanawiam się czy nie kupić czegoś takiego
    http://allegro.pl/kolektory-sloneczne-200l-010-wezow
    nica-nitexplus-i1740477940.html.
    Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu.

  • 2. Data: 2011-08-09 04:34:19
    Temat: Re: co sądzicie o tego typu solarach
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    maniek wrote:
> [...]
    > Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    > chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu.

    no co ty to można przecież zbudować za 5 zł w garażu.

    poproś kolegę kogutka on ci to zbuduje za free.

  • 3. Data: 2011-08-09 20:17:22
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    >http://allegro.pl/kolektory-sloneczne-200l-010-wezo
    wnica-nitexplus-i1740477940.html.
    >Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    >chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu.

    Nie znalazlem w aukcji informacji o ilosci rur kolektora a to podstawa. Nic
    nie wiemy jak tym sterowac. Kat pochylenia 45' dla okresu letniego nie jest
    optymalny. Nie ma co pytac o jakies normy w zgodzie z ktorymi jest to
    wykonane, a takze o wyniki badan uzyskow kolektora. Wiecej latem uzyskasz
    kolektorem plaskim. Co to znaczy, ze czas utrzymywania ciepla wynosi 72
    godziny? Ponoc -272'C to tez cieplo. :-)
    Innymi slowy za malo danych do doradzenia czego kolwiek. Aukcja pachnie
    naciaganiem bo nie zawiera zadnych danych na temat uzytkowych wartosci
    zestawu ktore w jaki kolwiek sposob mozna przelozyc na nasze. Za to
    wiekszosc tresci to utarte slogany o wyzszosci kolektorow prozniowych i nie
    dajace sie wykorzystac dane. Gwarancja jak na moj gust za krotka i z
    pewnoscia nie obejmuje samych rur prozniowych, chinskich zreszta. A przy
    okazji - grzanie zima CWU przez CO nie znaczy, ze nie spala sie wiecej
    opalu.
    Tak na moj gust, jesli szukasz czegos do wpiecia w instniejaca instalacje to
    takie patenty wydaja sie byc niezlym rozwiazaniem ale raczej nie ten zestaw.
    Osobiscie przy schodkach przed domem czegos takiego bym sobie ozdobnie nie
    ustawil, ale to rzecz gustu.
    Prawde mowiac nie podoba mie sie w ogole to rozwiazanie. Jest jakas
    wezownica wewnatrz wymiennika ktory nie wiadomo czym jest zalany. Domyslam
    sie, ze woda by mozna ja bylo spuscic na okres zimowy. Podejzewam, ze latem
    wody bedzie ubywac a jak nie to zamkniety baniak musi byc jakos
    zabezpieczony na wypadek przegrzania, czyli nie tak calkiem bezobslugowo.
    Jakiej pojemnosci jest baniak i jaka jest moc kolektora czy calego zestawu,
    tego z aukcji sie nie dowiemy a warto byloby na wypadek pozostawienia
    zestawu na dwa letnie tygodnie. Troche od strony uzytkowej wyglad to
    amatorsko, brak chocby jakiegos schematu podlaczenia do reszty instalacji
    ale co tam. Calosc tworzy wrazenie jakiejs tajemnej wiedzy i mnie to raczej
    bardziej zniecheca niz zacheca.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2011-08-10 15:18:03
    Temat: Re: co s?dzicie o tego typu solarach
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Sądzimy, ze albo masz nerwicę natręctw, albo nie szanujesz czytelników tej
    grupy, skoro w odstępie kilkudziesięciu minut zakładasz aż 3 oddzielne wątki
    na dokładnie ten sam temat!

  • 5. Data: 2011-08-10 16:34:24
    Od: PiWa <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-08-10 17:18, p 47 pisze:
    > Sądzimy, ze albo masz nerwicę natręctw, albo nie szanujesz czytelników
    > tej grupy, skoro w odstępie kilkudziesięciu minut zakładasz aż 3
    > oddzielne wątki na dokładnie ten sam temat!

    Przecież nie zrobił tego żeby się 3 razy zapytać tylko skutecznie
    zareklamować :)

    --
    PW

    --
    Galeria Srebrnej Biżuterii
    Unikalne autorskie egzemplarze na zamówienie

  • 6. Data: 2011-08-10 17:50:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Sądzimy, ze albo masz nerwicę natręctw, albo nie szanujesz czytelników tej
    > grupy, skoro w odstępie kilkudziesięciu minut zakładasz aż 3 oddzielne
    > wątki na dokładnie ten sam temat!

    Sorry, ale chyba nie ja.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-08-10 17:51:20
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik PiWa napisał:

    > Przecież nie zrobił tego żeby się 3 razy zapytać tylko skutecznie
    > zareklamować :)

    No w sumie tak...
    'Na głupa' też można sprzedawać :-)

    pozdr
    Robert G.

  • 8. Data: 2011-08-10 20:13:31
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 10 Sie, 17:18, "p 47" <k...@w...pl> wrote:
    > Sądzimy, ze albo masz nerwicę natręctw, albo nie szanujesz czytelników tej
    > grupy, skoro w odstępie kilkudziesięciu minut zakładasz aż 3 oddzielne wątki
    > na dokładnie ten sam temat!

    Sory za 3 takie same wątki ale miałem coś nie tak z grupami lub z
    netem,wysyłałem zapytanie,niby miało się ukazać ale nie ukazało,stąd
    takie zamieszanie.

  • 9. Data: 2011-08-11 05:23:59
    Od: "Adam L." <n...@d...pl>

    Witam
    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > Wodę ciepłą potrzebuje tylko w okresie letnim(zimą mam z co) i będę
    > chciał podłączyć toto pod bojler w mieszkaniu

    Także się tym kolektorom przyglądałem.

    Większość (a może wszystkie?) tego typu kolektorów na allegro mają ten
    zbiornik wody bezciśnienowy.
    Czyli odkręcasz wodę na wejściu do tego bojlera a innym górnym wylotem (bez
    zaworów) wypływa ciepła woda.
    Takie rozwiązanie na ciepłą wodę do ogródka.

    Czy można to podłaczyć normalnie do instalacji ciśnieniowej? Nie znalazłem
    informacji.

    Są także podobnie wyglądające kolektory ale bez zbiornika tylko mała rura
    przepływowa które mogą pracować pod ciśnieniem.
    Jeśli by zastosować pompkę obiegową zbiornik w domu - kolektor może by to
    było rozwiązanie.
    Pytanie co jeśli zabranie prądu i woda w koletorze się zagotuje?

    Adam

  • 10. Data: 2011-08-11 06:18:38
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Adam L. napisał:
    > Pytanie co jeśli zabranie prądu i woda w koletorze się zagotuje?

    Jeśli w tym kolektorze jest bezciśnieniowy układ, to raczeni nic...

    pozdrawiam
    Robert G.