  • 41. Data: 2010-01-24 21:19:29
    Temat: Re: grzejniki X2
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:5fb7.000000ba.4b5caa69@newsgate.onet.pl...

    > Mam nieodparte
    > wrażenie, że lepiej gdy grzejnik reaguje w takiej sytuacji szybciej.

    Tyle, ze ta demonstracja dynamiki dotyczyla sytuacji niedynamicznej.

  • 42. Data: 2010-01-25 10:33:35
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tyle, ze ta demonstracja dynamiki dotyczyla sytuacji niedynamicznej.

    A co, czas wtedy staje w miejscu, że jest niedynamiczna ?
    Jak autem jedziesz, to chciałbyś aby miało też "kopa na trójce" podczas
    wyprzedzania kolumny tirów (sytuacja _niby_ niedynamiczna), a nie tylko na
    jedynce przy ruszaniu ze świateł (sytuacja dynamiczna).

  • 43. Data: 2010-01-25 11:06:36
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A co, czas wtedy staje w miejscu, że jest niedynamiczna ?

    Nie, gdy masz 10% przeplywu, to sytuacja jest niedynamiczna, w oczywistym w
    ramach omawianego kontekstu sensie - malo dynamiczna. Innymi slowy x2 maja
    przewage dynamiki, gdy roznice w dynamice sa bez znaczenia.

  • 44. Data: 2010-01-25 13:12:31
    Od: e...@o...pl

    > Nie, gdy masz 10% przeplywu, to sytuacja jest niedynamiczna, w oczywistym w
    > ramach omawianego kontekstu sensie - malo dynamiczna.>

    Z tym się nie mogę zgodzić. Głowica termostatyczna reaguje na temperaturę w
    pomieszczeniu przymykaniem i otwieraniem zaworu, choć to są oscylacje w
    niewielkim zakresie. Grzejniki stalowe mają niewielką zdolność akumulacji
    ciepła, po przymknięciu zaworu stosunkowo szybko je oddają i stają się
    zauważalnie chłodniejsze. Aby ponownie uzyskały temperaturę trzeba określonego
    czasu. Tu ujawnia się "dynamika", którą tak drastycznie i pięknie pokazano w
    krytykowanym przez Ciebie PDF producenta.
    Test prawdy następuje jednak wtedy, gdy zgodnie ze wspomnianą gdzieś wcześniej
    normą PN-EN 12831:2006 zastosuje się "osłabienie nocne" lub "osłabienie
    weekendowe", czyli zaplanowane obniżanie temperatury. Od strony projektowej
    wymagane jest wtedy zapewnienie nadwyżki mocy grzewczej dla przywrócenia
    temperatury "dziennej" (ten aspekt nas nie interesuje). Jednak_na_100%
    interesuje nas w przypadku takiego przywrócenia temperatury, czy grzejnik daje
    komfort cieplny po 20 minutach czy po godzinie (dynamika, dynamika).
    Parę słów na ten temat jest w poniższym linku str. 46 (na www Radsona jest
    poradnik Purmo, też zabawnie :-) :
    http://www.radson.com/docs/Poradnik-Purmo-nowa_norma
    _12831_04_2009.pdf

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 45. Data: 2010-01-25 14:38:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z tym się nie mogę zgodzić.

    Nie musisz. Sprawa jest oczywista.

  • 46. Data: 2010-01-26 07:56:01
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musisz. Sprawa jest oczywista.

    Nie wiem co i dla kogo jest oczywiste, ale fajnie, że tak merytorycznie do
    tego podchodzisz.

  • 47. Data: 2010-01-26 13:44:32
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie wiem co i dla kogo jest oczywiste, ale fajnie, że tak merytorycznie do
    > tego podchodzisz.

    No sorry, ze nie chce mi sie tlumaczyc, ze wyprzedzanie kolumny tirow zwykle
    nie jest mozliwe, przy zuzyciu paliwa na poziomie 10% nominalnego.

  • 48. Data: 2010-01-27 12:53:32
    Od: e...@o...pl

    > No sorry, ze nie chce mi sie tlumaczyc, ze wyprzedzanie kolumny tirow zwykle
    > nie jest mozliwe, przy zuzyciu paliwa na poziomie 10% nominalnego.

    :-))
    Dobre zastosowanie kilku metod z dialektyki erystycznej Schopenhauera (sztuka
    prowadzenia nieuczciwej dyskusji). Wiem - znam - osobiście nie stosuję.
    Kończąc dla przypomnienia tylko dodam, że w wątku nie chodziło ani o ekrany za
    grzjnikami ani o wyprzedzanie tirów (przykład bardziej obrazowy niż
    poglądowy), tylko o grzejniki Kermi X2, a które zapytał autor wątku.
    Ośmieliłem się "zapodać na forum", że ja jestem z nich zadowolony.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 49. Data: 2010-01-27 13:55:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > :-))
    > Dobre zastosowanie kilku metod z dialektyki erystycznej Schopenhauera
    > (sztuka
    > prowadzenia nieuczciwej dyskusji). Wiem - znam - osobiście nie stosuję.

    Wiem, znam - osobiscie robisz niewybredne wtrety a propos mojej osoby.
    Teraz, skoro wykazalem, ze Twoje argumenty (kolumna tirow) sa bez sensu,
    wymysliles sobie kolejny - nieuczciwosc. Wiem natomiast jakie techniki
    "myslenia" stosujesz, by dac sie nabierac na wykazywanie wyzszosci danego
    grzejnika (test na "dynamike") w warunkach gdy roznice sa bez znaczenia -
    jest to technika tzw. "myslenia zyczeniowego".

  • 50. Data: 2010-02-01 09:37:40
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Grzejniki jak to grzejniki. Grzeją ;-)) Korzyści mam takie, że jestem
    > z nich zadowolony :-)

    Miałbyś zwykłe grzejniki, także byłbyś zadowolony :)

    Jeżeli chodzi o moje zdanie to jest to kolejny chwyt reklamowy.
    Po pierwsze mówi się o większym promieniowaniu i mniejszej konwekcji.
    Po pierwsze jest to półprawda, ponieważ przy temperaturach rzędu 50stC
    udział promieniowania jest niewielki.
    Po drugie piszą, że dzieki niższej temperaturze tylnej płyty jest mniejsza
    konwekcja, ale za to jest wieksza przy pierwszej płycie, bo ma ona wyżsżą
    temperaturę :)
    Po trzecie reklamują mniejsze grzanie ściany - a jakie to ma znaczenie ? I
    tak domy mamy ocieplone grubą warstwą styropianu, a ściana po pierwsze jest
    akumulatorem ciepła oraz tworzy dodatkową powierzchnię grzewczą, która
    oddaje ciepło do przepływającego między grzejnikiem, a ścianą powietrza.

    Reasumujac:
    Jeżeli te grzejniki kosztują tyle samo co normalne - kupić, choćby ze
    względu na podłączenie po środku.
    Jeżeli ich cena jest znacznie wyższa od normalnych grzejników - nie dać się
    "nabijać w butelkę".