  • 21. Data: 2012-05-06 09:59:04
    Temat: Re: indukcyjka
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    > Ja polecam obejrzenie tego filmiku:
    > http://www.youtube.com/watch?v=_smXRt1MnVo&feature=r
    elated
    > Jedna cewka, jedno "wejście" prądu i jedno "wyjście", co z tego, że
    > nawinięta z oddzieleniem - mniejszy garnek nie spowoduje, że prąd będzie
    > płynął tylko w środkowym uzwojeniu. Na filmiku pokazany też wentylatorek,
    > który chłodzi elektronikę - czyli ciepło strat wydalane wentylatorkiem.

    Filmik obejrzałeś, ale zbyt dużo z niego chyba nie zrozumiałeś? Cewka w
    kuchence indukcyjnej nie jest elementem grzejnym, może wreszcie to
    zrozumiecie? Elemetem grzejnym jest dno garnka, w którym indukują się prądy
    wirowe. I automatyka steruje cewką w zależności od wielkości tego garnka,
    "wysyłając" optymalną ilość energii.
    Prezentujecie podejscie do zużycia energii mojego pradziadka, jak się coś
    gdzieś swiciło, nawet mała kontrolka "neonówka" - to żarło prąd. ALe bojler
    elektryczny z grzałką 5kW to mógł chodzić na okrągło. Nie "świecił" - to
    prądu nie zużuwał.

  • 22. Data: 2012-05-06 10:05:38
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

    "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > umyciu były czyste. Po umyciu ręce się wyciera albo suszy a nie naciska
    > przycisk w dozowniku mydła. W tekstach reklamowych wszystkie cuda
    > przechodzą.
    > Oni chcieli żeby indukcja miała wysoką sprawność to napisali że ma.
    > Wszystkie
    > inne miały być gówniane i wyszło im że są gówniane. Poszukaj tematu który
    > kiedyś założyłem. O sprawności różnych kuchenek. Ja sprawdziłem kuchenkę z
    > płytkami. Uczciwie to zrobiłem. Wyszło mi że w grzaniu wody jest niewiele
    > gorsza od czajnika elektrycznego. A ten ma prawie 100% sprawności.

    Chłopie, przeczytałeś to, co sam napisałeś? Chcesz przebić Ikselkę czy też
    Animkę? Zrobiłeś sobie z czajnika wzorzec zużycia energi? To może niech ci
    ktoś pokaże, jak "sprawnie" potrafi zagotować wiadro wody tak zwana
    "żyletówa" - znana tym co za komuny w wojsku służyli, albo garowali pod
    celą.
    Nie masz w domu kuchenki z indukcją, prawda? I zabierasz głos na jej temat.
    Ja akurat zaczynałem od pieca kaflowego a skończyłem na indukcji - po drodze
    korzystając z gazu, kuchenki z płytami, płyty ceramicznej. A tej zimy
    miałem przyjemnośc wynajmować mieszkanie na urlop w Alpach. Tam była
    normalna płyta ceramiczna. Miałem super porównanie, jak wygląda grzanie wody
    na ceramicznej w porównaniu z indukcją. Więc nie pieprz głodnych kawałków.

  • 23. Data: 2012-05-06 10:12:04
    Od: "Andy Niwinski" <a...@n...pl>

> [...]
    > płynął tylko w środkowym uzwojeniu. Na filmiku pokazany też wentylatorek,
    > który chłodzi elektronikę - czyli ciepło strat wydalane wentylatorkiem.

    Tu jest też coś dla lubujących się w youtubie:

    http://www.youtube.com/watch?v=8mTEbTpvt1E

    zerknij szczególnie na 8:50

  • 24. Data: 2012-05-06 11:04:59
    Od: pw <p...@n...pl>

    podłączę się:

    Która z kuchenek będzie tańsza w eksploatacji: indukcyjna czy gazowa?

  • 25. Data: 2012-05-06 12:15:09
    Od: Krzysiek <r...@k...net.pl>

    W dniu sobota, 5 maja 2012 14:22:17 UTC+2 użytkownik kogutek napisał:
    > Poza
    > tym jakoś mi nie pasuje posiadanie w mieszkaniu nadajnika, co prawda
    > pracującego w paśmie podstawowym lub blisko niego. Ale o bardzo dużej mocy.
    > Nie ma w tej chwili żadnych wiarygodnych informacji o nie szkodliwości takiego
    > pola na ludzi

    Trochę nie tak. Od dawna istnieją podobne urządzenia. Wieki temu, jeszcze w latach
    80. miałem praktyki studenckie w Polkolorze, przy produkcji kineskopów.
    Urządzenie nazywało się getter i była to właśnie kilkucentymetrowa cewka z rurki
    miedzianej, której środkiem płyneła woda. Zasilanie dawał 10kW generator (wtedy to
    oczywiście była spora szafa). Celem było rozgrzanie kapsułki (wielkości kapsla od
    butelki) do białości i rozpylanie jakiś właściwych substancji wewnątrz kineskopu i
    poprawienie próżni. Podobne metody byy stosowane też na innych stanowiskach - np.
    przy napyleniu warstwy aluminium na ekran.
    Podczas przeszkolenia BHP bardzo zwracano uwagę, by nie podchodzić do urządzenia w
    czasie pracy, bo może spowodować spore obrażenia i co gorsza w pierwszym momencie nie
    jest to odczuwalne. Nie pamiętam już dokładnie, ale coś wspominali o oddzieleniu
    mięśni od kości. To oczywiście skutki bezpośredniego włożenia ręki w pole, a sprzęt
    nie posiadał współczesnych zabezpieczeń. Włączało się przyciskiem na ściśle określony
    czas.

  • 26. Data: 2012-05-06 12:33:41
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu niedziela, 6 maja 2012 11:04:59 UTC+2 użytkownik pw napisał:
    > podłączę się:
    >
    > Która z kuchenek będzie tańsza w eksploatacji: indukcyjna czy gazowa?

    Bardzo dobre pytanie ale bardzo nie precyzyjne.
    Zależy od kilku czynników:
    - koszt paliwa
    - koszt zakupu urządzenia
    - koszt i czas przeglądów i wymiany części
    - koszt naczyń
    - czas korzystania z naczyń
    - koszt doprowadzenia do użytku naczyń po wpadkach kuchennych
    - koszt zdrowia
    i pewnie jeszcze trochę innych.
    Ja aktualnie mam kuchenkę gazową bo moje wcześniejsze doświadczenia z kuchniami
    elektrycznym były delikatnie mówiąc fatalne, tyle że były to kuchenki ceramiczne.
    Kupiłem przymuszony sytuacją pojedynczy palnik indukcyjny i jak gazowa się wypali to
    następna będzie indukcja bo szybciej działa, bezpieczniej a cenowo nie wyjdzie drożej
    (w kilkuletnim okresie użycia).

    --
    ZZ@private

  • 27. Data: 2012-05-06 12:44:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Krzysiek wrote:

    > Trochę nie tak. Od dawna istnieją podobne urządzenia. Wieki temu,
    > jeszcze w latach 80. miałem praktyki studenckie w Polkolorze, przy
    > produkcji kineskopów.
    > Urządzenie nazywało się getter

    getter to to ustrojstwo w środku lampy próżniowej, służy do poprawienia
    próżni przez związanie resztek gazów.

> [...]
    > oczywiście skutki bezpośredniego włożenia ręki w pole, a sprzęt nie
    > posiadał współczesnych zabezpieczeń. Włączało się przyciskiem na

    piec indukcyjny...

    tylko że kuchnia indukcyjna ma współczesne zabezpieczenia i bez garnka sie
    nie włączy

    Kuchenka mikrofalowa jest jeszcze niebezpieczniejsza, jeśli ktoś zablokuje
    zabezpieczenia i wsadzi rękę do otwartej komory :)

  • 28. Data: 2012-05-06 15:42:33
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał

    > domniemywam że teelwizora komórki i WIFI sie już z domu i okolic
    > pozbyłeś..

    Wbrew pozorom da się bez tego żyć i to dużo ciekawiej.

    Dziobak

  • 29. Data: 2012-05-06 15:58:08
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Andy Niwinski <a...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > elektryczny z grzałką 5kW to mógł chodzić na okrągło. Nie "świecił" - to

    Wychodzi że to Ty nie zrozumiałeś. Przy każdej zamianie energii występują
    straty. Straty to zawsze ciepło. Dlatego grzałka oporowa zanurzona w wodzie ma
    100% sprawności. Tam wszystko na ciepło się zamienia. Ktoś zarzucił mi że
    elektryczny czajnik bezprzewodowy jest dla mnie jakimś wzorcem. W warunkach
    domowych można uznać go za wzorzec. W kuchence indukcyjnej na każdym etapie
    przekształcania energii elektrycznej z sieci w pole zasilające garnek
    występują straty. Najmniejsze na kablu zasilającym. Wszystkie straty to ciepło
    wyrzucone wraz z powietrzem przez wentylator. Nie ma z tego praktycznych
    korzyści. Największe straty są w stopniu mocy zasilającym cewkę i przy
    przekazywaniu energii do garnka. Najsprawniejsze wzmacniacze pracujące w
    klasie D mają sprawność dochodzącą do dziewięćdziesięciu procent. W kuchence
    nie ma takich wzmacniaczy. Są zbyt drogie przy mocach powyżej kilowata.
    Rozwiązaniem było by zasilenie cewki przebiegiem prostokątnym. Niemożliwe bo
    taki przebieg generuje ogromne zakłócenia. Poza tym kiepsko się go przekazuje
    transformatorem. W kuchence optymalna była by czysta sinusoida. W najlepszym
    przypadku sprawność wynosiła by z 60%. Przy modyfikowanym trapezie można by
    się zbliżyć do siedemdziesięciu pięciu procent sprawności generatora przy
    znośnych zakłóceniach. Sprawność najlepszych transformatorów jest bardzo
    wysoka. Powyżej 95%. Tylko że takie transformatory mają tak wysoką sprawność
    dlatego że mają perfekcyjne zrobiony obwód magnetyczny. W kuchence indukcyjnej
    ze względu na to że obwód magnetyczny praktycznie nie istnieje a uzwojenie
    wtórne w postaci garnka jest przypadkowe sprawność przekazywania energii
    będzie marna. Fizyki nie da się oszukać. Kuchenka indukcyjna działa na
    podstawie praw fizyki a nie cudu. Jak najlepsza z idealnie dobranymi garnkami
    w warunkach laboratoryjnych zbliży się do siedemdziesięciu pięciu procent
    sprawności przy zamianie energii elektrycznej z sieci w ciepło to będzie
    niewiarygodnie dobry wynik. W`warunkach domowych przy przypadkowym garnku
    sprawność wykorzystania energii może być tak niska jak przy marnej kuchni
    węglowej.

  • 30. Data: 2012-05-06 16:14:19
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > na ceramicznej w porównaniu z indukcją. Więc nie pieprz głodnych kawałków.

    Coś mi się wydaje że Ty koniecznie chcesz się zbliżyć do poziomu tej pani.
    Czajnik elektryczny w warunkach domowych może stanowić wzorzec wykorzystania
    energii. Straty ciepła są nie większe niż 5%. W przeciwieństwie do Ciebie i
    innych zanim coś napiszę to najpierw sprawdzę. Jest niedziela, nie mam co
    robić to sprawdziłem. Na podgrzanie 1,5 wody od 18 do 98 stopni potrzeba
    teoretycznie 0,14 kWh. Przy czajniku elektrycznym miernik energii pokazał
    zużycie 0,146 kWh. Błąd poniżej 5%. Kuchenka z płytką zużyła na podgrzanie
    takiej samej ilości wody w zależności od wielkości garnka 0,198kWh, przy
    garnku o takiej samej średnicy jak płytka. Przy garnku mniejszym niż płytka
    0,218 kWh. Jak potrafisz możesz policzyć sprawność płytki. Oczywiście nikt się
    nie pokusi na sprawdzenie zużycia energii przez kuchenkę indukcyjną. założyłem
    kiedyś podobny temat. Wpisów było dużo. Ale samo sranie w banie w nich było i
    żadnych wniosków nie dało się wyciągnąć. Bo jak wyciągnąć wnioski jak ja
    podałem rzeczywiste wartości a jakiś głupek napisał że zmierzył kuchenkę
    indukcyjną i wyszła mu sprawność 98%.