  • 1. Data: 2019-05-06 21:42:29
    Temat: mini monitoring wokół chałupy
    Od: uciu <a...@g...com>

    Tak sobie gdybam czy nie zrobić mini monitoringo wokół domu.
    Po części z ciekawości, po części z bezpieczeństwa...dom w polach jak ktoś zobaczy
    kamerki to może sie 2 razy zastanowi:-)

    Na razie z racji $ 2 kamerki (przed garażem/wejściem + jedna na słupie z widokiem na
    całą działkę i taras - jest na rogu działki i jest...mój bo musiałem sobie za niego
    zapłacić bo inaczej nie miałbym neta....

    Na razie jakiś prosty system z zapisem na SD, bez oddzielnego rejestratora.
    Podgląd z komórki. laptopa, tv

    Musi być WIFI, zasilanie POE i slot SD

    Wybrałem - czy dobrze???
    https://pl.aliexpress.com/item/Free-shipping-New-Arr
    ival-hikvision-english-version-DS-2CD2142FWD-IWS-4MP
    -WDR-Fixed-Dome-with-wifi/32370869410.html?spm=a2g0o
    .cart.99999999.260.15d53c00L3MTc3

    tylko 2,8 czy 4mm?
    Amoże coś innego??

    W PL takie kamerki to ponad 600zeta tutat 380 z kurierem...

    Doradzcie coś:-)

  • 2. Data: 2019-05-06 21:58:56
    Temat: Re: mini monitoring wokół chałupy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    uciu tak sobie gdyba:

    > Musi być WIFI, zasilanie POE i slot SD

    To E, over którego jest P, to tylko dla bajeru,
    czy na wypadek gdyby jednak WIFI zawiodło?

    > Wybrałem - czy dobrze???

    Znakomicie!!!

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2019-05-06 22:53:32
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Musi być WIFI, zasilanie POE i slot SD
    tego nie rozumiem. POE ma sens gdy jednym kablem sieciowym, już
    ułożonym, chesz przesłać trochę mocy. Jak robisz nowe kable - zrób dwa,
    bedzie taniej, prościej. kilka elektronicznych urządzeń mniej, to mniej
    awarii.

    > Doradzcie coś:-)

    Porada. zdecydowanie więcej, tańszych kamer. Różnica w jakości pomiędzy
    cctv pal a 720p jest olbrzymia. różnica w cenie niewielka. różnica
    pomiędzy 720p a 4k jest.... widoczna. ale różnica w cenie - jak widzę 5
    krotna. moim zdaniem zainwestuj w kamery - 20-25 usd. niekoniecznie
    obrotowe, ale dużo i koniecznie ukryte. zewnętrzny rejestrator na 16
    kamer to też 25usd. (na 8 kamer jeszcze taniej). Ma dużo wad, ale dwie
    zajebistą zalety. przechowuje nagrania miesiąc albo i dłużej. druga
    sprawa jest trudniejsza. jak będziesz miał widoczne kamery, to Ci je
    rozwalą i zabiorą karty sd. jak schowasz rejestrator - to nagrania będą
    bezpieczne.

    ToMasz

  • 4. Data: 2019-05-07 08:55:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 6 May 2019 12:42:29 -0700 (PDT), uciu

    > Musi być WIFI, zasilanie POE i slot SD

    Skoro PoE to po co zawodne najczęściej Wifi?

    > Wybrałem - czy dobrze???

    Weź podróbę HQVision w cyberbajcie. Dla zobrazowania różnicy w cenach
    pomiędzy tymi na stronie a na fakturze -- (m.in.) taką kamerę u nich
    (do)kupowałem ostatnio:
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/10233/kamera-ip-hqm
    p2028gbdir-2mpix-28mm.html
    303 zł netto na stronie, 190 zł netto na fakturze zakupowej. Wiadomo, im
    droższy produkt tym większy upust. Więc ekwiwalent do tego co Ty wybrałeś
    będzie to:
    https://www.cyberbajt.pl/produkt/8225/kamera-ip-hqmp
    4028bdwira-4mpix-wifi-microsd.html
    Napisz z zapytaniem ile to wyjdzie. Może daj link do tego hika z aliexpres
    ;)

    > tylko 2,8 czy 4mm?
    > Amoże coś innego??

    2.8mm będzie jaśniejszy, szerszy kąt. 4mm ciemniejszy, węższy kąt, ale
    bardziej szczegółowy obraz. Więc zależy do czego potrzebujesz.

    Podwiesiłem na podbitce przed garażem tymczasowo kopułkę i już z 8m nie
    jestem w stanie odczytać numerów rejestracyjnych. Niedalej jak wczoraj
    sąsiad prosił o sprawdzenie numerów samochodu co "zabłądził" na naszej
    ulicy i nie byłem w stanie odczytać całych numerów, raptem zarysy. Docelowo
    na zewnątrz mają być jednak wszędzie tubowe -- kopuły tylko do domu.

    > W PL takie kamerki to ponad 600zeta tutat 380 z kurierem...

    Dolicz cło i VAT jak wpadnie na kontrolę i niemiłego urzędnika, to wyjdzie
    podobnie. Uwzględnij reklamację jak padnie i będziesz w plecy dwa razy
    tyle. Bo chińczyk Ci towaru nie przyjmie do naprawy, kasy nie zwróci tym
    bardziej. Ew. "rabat" da na kolejną sztukę, ale tylko jak kupisz dwie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-05-07 09:04:37
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.05.2019 21:42, uciu wrote:
    > Musi być WIFI, zasilanie POE i slot SD

    Polecam Hikvision bez wifi. Testowałem u siebie kamerę Hikvision na WIFI
    i słabo to działało gdy router (Synology RT2600AC) był wewnątrz.
    Ostatecznie podłączyłem ją kablem.
    Ostatnio u nas ceny kamer hikvision sporo spadły. Mam u siebie 4 sztuki
    Hikvision, najstarsza ciągle pracuje na zewnątrz już od 6 lat.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2019-05-08 19:32:53
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 06.05.2019 o 21:42, uciu pisze:

    > W PL takie kamerki to ponad 600zeta tutat 380 z kurierem...
    >
    > Doradzcie coś:-)

    jak DHL-em to pewnie będzie tak:
    380 +cło chyba 3,7%, +vat +70zł za obsługę celnę dokonaną przez DHL Express
    tak szybko licząc to będzie ok 560zł

    chyba że będziesz w gronie tych 10% szczęśliwców którym DHL dostarcza
    paczkę z Chin bez odprawy lub przesyłka będzie nadana z jakiegoś
    alicentrum w Hiszpanii lub innym kraju w UE

    pochwalisz się po dostawie jak było ?

  • 7. Data: 2019-05-09 08:45:58
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 May 2019 19:32:53 +0200, pilocik

    > chyba że będziesz w gronie tych 10% szczęśliwców którym DHL dostarcza
    > paczkę z Chin bez odprawy lub przesyłka będzie nadana z jakiegoś
    > alicentrum w Hiszpanii lub innym kraju w UE

    Może poczekać miesiąc do dwóch i dostać zwykłą pocztą, chinole nadalją jako
    gifty. Ale jak zamawiałem staruszkom komplet do monitoringu to i na poczcie
    paczka wpadła na cło. Żeby było ciekawiej, to leżała tam sobie i czekała na
    zlitowanie, bo nikt nie raczył powiadomić o fakcie że trzeba cło i watę
    opędzlować. Także jak pisałem, może mieć jednego farta jeśli to jakim cudem
    przejdzie bez podatków, drugiego farta będzie mieć jak się nic nie zepsuje.
    Ojcom jedna z kamer padła po niecałym roku. Oczywiście im przykro, oni
    przepraszają, ale kup se pan od nas kamerę (a najlepiej dwie) po cudownej
    cenie, poczekaj kolejny miesiąc -- bo kasy ani naprawy nie uświadczysz w
    życiu. Dlatego ja kupowałem ostatecznie lokalnie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-05-09 11:17:30
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2019 19:32:52 UTC+2 użytkownik pilocik napisał:

> [...]
    > paczkę z Chin bez odprawy lub przesyłka będzie nadana z jakiegoś
    > alicentrum w Hiszpanii lub innym kraju w UE

    Dostawa jest z Niemiec :-)
    Wiec nie powinno nic być.... zobaczymy :-)

    Pozdrawiam
    uciu