  • 1. Data: 2009-04-05 11:38:04
    Temat: podłączenie kuchenki gazowej
    Od: "dwaka" <b...@i...pl>

    Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez
    złączek ( ale niespawaną ) np. z tworzywa sztucznego ?
    Pozdrawiam dwaKa

  • 2. Data: 2009-04-05 14:44:10
    Temat: Re: podłączenie kuchenki gazowej
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy można podłączyć kuchenkę gazową (gaz ziemny) od licznika , rurą bez
    > złączek ( ale niespawaną ) np. z tworzywa sztucznego ?
    > Pozdrawiam dwaKa

    nie

  • 3. Data: 2009-04-07 05:22:47
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "OlO" <O...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "dwaka" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

    Właśnie, stoję przed tym samym tematem. Butlę gazową chcę umieścić około 5
    metrów od kuchenki, w innym pomieszczeniu (w kuchni nie mam miejsca).
    Robić to samemu, czy lepiej dac sobie spokój i znaleźć instalatora? Może zna
    ktoś fachowca od gazu w Gdańsku?
    Pozdrawiam
    Marek

    > nie
    Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana
    jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

  • 4. Data: 2009-04-07 05:57:48
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    Użytkownik "Marek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 5 metrów od kuchenki, w innym pomieszczeniu (w kuchni nie mam miejsca).
    > Robić to samemu, czy lepiej dac sobie spokój i znaleźć instalatora? Może

    pomieszczenie w ktorym stoi butla musi spelniac szereg warunkow i
    podlaczenie musi byc zrobione jak instalacja czyli rura czarna ciagniona lub
    przewodowa laczona spawaniem lub gwintem , albo miedziana lutem twardym.
    Jednak jesli kuchnia jest tak mala ze nie ma miejsca na butle to pewnie tez
    nie spelnia warunkow do pracy urzadzenia gazowego ( 7m3 )

    > Na marginesie, dziękujemy za wyczerpująca wypowiedź. Zawsze mile widziana
    > jest konstruktywna i fachowa opinia :-)

    polecam sie :)

  • 5. Data: 2009-04-07 16:09:23
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

> [...]
    > twardym. Jednak jesli kuchnia jest tak mala ze nie ma miejsca na butle to
    > pewnie tez nie spelnia warunkow do pracy urzadzenia gazowego ( 7m3 )

    O! Teraz zdecydowanie lepiej :-)
    Kuchnia nie jest mała, ale tak wyszło, że nie chcę umieszczać butli w kuchni
    (wolę w meblach trzymać ciekawsze rzeczy). Mam za to fajne miejsce w
    pomieszczeniu pod schodami. Pomieszczenie to jest oddalone ok 5 - 6 metrów
    od kucenki. Do butli byłby wygodniejszy dostęp (do zaworu i w celu wymiany
    butli) i nie masakrowałbym mebli podczas jej wymiany.
    To co napisałeś, to z g rubsza tak czuję. Właściwie to myślałem o rurce
    miedzianej. Niestety nie znam tych wszystkich wymagań, o których piszesz.
    Znasz miejsce, gdzie można kompletnie i kompetentnie tym poczytać?
    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2009-04-09 13:16:20
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

> [...]
    > miedzianej. Niestety nie znam tych wszystkich wymagań, o których piszesz.
    > Znasz miejsce, gdzie można kompletnie i kompetentnie tym poczytać?

    Powolutku.
    Nie wolno ci pociągnąć rurą plastikową gazu z sieci gazowej (nie wiem jaki
    tam macie - zeimny czy miejski - nie ważne). Sieć gazowa w budynku musi być
    wykonana z materiałów niepalnych lub i to jest podstawowe wymaganie stąd
    stal i miedź z lutem twardym.
    Gaz z butli można pociągnąc atestowanym wężem gumowym ale na ograniczonej
    długości - bodajże do 2 m, ale nie pamiętam dokładnie i nie mam pod ręką
    rozporządzenia.. Nie ma to takiego znaczenia jak w przypadku sieci gazowej,
    bo gdy temperatura w pomieszczeniu podskoczy np do 200-300 stopni C butla
    prawdopodobnie i tak sama z siebie eksploduje niszcząc wszystko co po drodze
    napotka. W momencie gdy w pomieszczeniu się pali i spali się wąż, jest
    niewielka szansa, że ulatniający się gaz po prostu zapali się i wypali się
    bez eksplozji.
    --
    Jackare

  • 7. Data: 2009-04-09 16:06:45
    Od: "Marek" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...uk.de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > po drodze napotka. W momencie gdy w pomieszczeniu się pali i spali się
    > wąż, jest niewielka szansa, że ulatniający się gaz po prostu zapali się i

    Cześć,
    Dzieki za kolejne istotne informacje. Nigdzie jednak nikt nie napisał, że to
    będzie rurka plastykowa. Boże broń! To co piszesz, z grubsza zgadza się z
    moim czuciem tematu: generalnie rurka miedziana, jak połączenia to lutowane
    i na koncach dwa krótkie wężyki elastyczne (podłączenie butli oraz
    podłączenie kuchenki). Wspomniałeś coś o rozporządzeniu. Jeśli znasz temat,
    poddaj proszę o jakie rozporządzenie chodzi.
    Z góry dziękuję
    Marek