  • 1. Data: 2009-11-22 14:44:21
    Temat: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Montuje podbitke i planuje umiescic w niej kilka punktów swietlnych.
    W podbitce wiec umieszcze przewód 3*1.5mm taki zwykly podtynkowy i do tego
    przewodu podłącze kilka lamp + 4 gniazdka( na kazdej stronie po dwie
    lampy+gniazdko hermetyczne)
    Dookoła domu wyjdzie z 50-60metrów
    Pytanie: czy długość przewodu 50-60 metrów nie rodzi żadnych problemów.

    Kris

  • 2. Data: 2009-11-22 16:02:43
    Temat: Re: pytanie do elktryków- długość przewodu
    Od: Collet <r...@w...pl>

    On 22 Lis, 15:44, "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > lampy+gniazdko hermetyczne)
    > Dookoła domu wyjdzie z 50-60metrów
    > Pytanie: czy długość przewodu 50-60 metrów nie rodzi żadnych problemów.

    kiedys czytalem Twoje wypowiedzi, ze duzo w domu zrobiles sam ... mam
    nadzieje, ze elektryke robil jakis gosc znajacy sie na swojej
    robocie.... niewyobrazam sobie kilku lamp i 4 gniazda na 1,5mm2 ..
    poza tym w podbitce nalezy w peszlu poprowadzic ... a 50-60m nie robi
    zadnej roznicy przy odpowiednim przekroju ;-)

  • 3. Data: 2009-11-22 16:34:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Lis, 15:44, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    >kiedys czytalem Twoje wypowiedzi, ze duzo w domu zrobiles sam ... mam
    >nadzieje, ze elektryke robil jakis gosc znajacy sie na swojej
    >robocie....

    Instalację robilem sam. Jedynie pomiary i sznurowanie
    rozdzielni/rozdzielenie obwodów robił gość z uprawnieniami

    >niewyobrazam sobie kilku lamp i 4 gniazda na 1,5mm2 ..
    .>poza tym w podbitce nalezy w peszlu poprowadzic ... a 50-60m nie robi
    >.zadnej roznicy przy odpowiednim przekroju ;-)

    A żyrandol w którym może być np 5 żarówek 100W sobie wyobrażasz?
    I ze dwa kinkiety a tym samym obwodzie/przewodzie.
    Standardowa instalacja do oświetlenia w domu to 1.5mm2 własnie
    A w podbitce bedzie 8 lamp o minimalnej mocy do podświetlenie wokół domu
    zapalanych na czujnik ruchu. Gniazdka będą 4 ale uzywane sporadycznie(ozdoby
    świąteczne np)
    Co do peszela to moze i dam ale asekuranctwo już będzie. Wspolczesne
    przewody maja dobra izolację a w podbitce nie bedzie narażony na żadne
    ekstremalne warunki

    Kris

  • 4. Data: 2009-11-22 16:46:20
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >poza tym w podbitce nalezy w peszlu poprowadzic ... a 50-60m nie robi
    >zadnej roznicy przy odpowiednim przekroju ;-)
    Czyli u mnie ok powinno być.

    Kris

  • 5. Data: 2009-11-22 16:56:09
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "Collet" napisał:

> [...]
    > poza tym w podbitce nalezy w peszlu poprowadzic ... a 50-60m nie robi
    > zadnej roznicy przy odpowiednim przekroju ;-)

    dlaczego sobie nie wyobrażasz, masz słabą wyobraźnię?:O)
    jedyne go go ogranicza to normy, czyli przewody w peszach prąd maksymalny
    10A dla przekroju 1.5mm^2 jak dobrze pamiętam, ale normy są dla przygłupuf
    co nic nie umiom i nic nie rozumiejom, bo praktycznie powiedz mi co niby by
    się stało gdyby na te 50m tego przewodu dał bezpiecznik 100A?:O)

  • 6. Data: 2009-11-22 17:32:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]

    >poza tym w podbitce nalezy w peszlu poprowadzic ... a 50-60m nie robi
    >zadnej roznicy przy odpowiednim przekroju ;-)

    Nawet jesli zabezpieczy go 6A bezpiecznikiem?

  • 7. Data: 2009-11-22 17:47:35
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > co nic nie umiom i nic nie rozumiejom, bo praktycznie powiedz mi co niby by
    > się stało gdyby na te 50m tego przewodu dał bezpiecznik 100A?:O)

    Nic by się nie stało. I to by było źle. Impedancja pętli zwarcia była by za duża
    żeby przepalić drut w bezpieczniku. I w tym znaczeniu nic by się nie stało.
    Kabel rozgrzał by się i mógł by się zrobić pożar. Tam mógł by się zrobić. Zrobił
    by się jak dwa razy dwa = 4

  • 8. Data: 2009-11-22 17:54:50
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Collet" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    >kiedys czytalem Twoje wypowiedzi, ze duzo w domu zrobiles sam ...
    Własnie dlatego robię sam. Gdybym to zlecil fachofcowi to bardzo
    prawdopodobne że dałby tam droższy przewód 2.5mm za który skasował by cene o
    60%wyższa od tej ktora ja mogę uzyskac w hurtowni(60%rabatu na przewody to
    norma prawie0

    Kris

  • 9. Data: 2009-11-22 18:06:28
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > lampy+gniazdko hermetyczne)
    > Dookoła domu wyjdzie z 50-60metrów
    > Pytanie: czy długość przewodu 50-60 metrów nie rodzi żadnych problemów.

    Teoretycznie powinieneś rozdzielić obwody gniazdek i żarówek. Jak bym miał to
    robić dla siebie a nie komuś to bym zrobił tak. Przewód 1,5 jest ok. Ma
    długotrwałą obciążalność ok 16A. 3,5kW można na takim przewodzie ciągnąć bez
    przerwy i nic się nie stanie. W życiu tyle tam nie podłączysz na raz. Przy 16A
    na tym przewodzie będziesz miał spadek napięcia ok 10V. Sprawa do pominięcia jak
    żarówki albo kosiarka będą podłączone. Od strony zasilania dałbym bezpiecznik
    10A z charakterystyką D. I koniecznie różnicowo prądowy 30mA Konieczność użycia
    różnicowo prądowego wskazuje że przewód ma być 3 żyłowy. Wszystkie łączenia
    robił bym dla siebie takimi śmiesznymi szybkozłączkami co się wsuwa drut i już
    jest połączone, bez przykręcania śrubek w kostkach. Na pewno bym nie skręcał
    przewodów kombinerkami, chyba że potem bym polutował cyną. Bo nie wolno skręcać,
    dłużej to się robi niż szybkozłączkami i w razie czego było by się do czego
    przyczepić.

  • 10. Data: 2009-11-22 18:13:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 16A
    > na tym przewodzie będziesz miał spadek napięcia ok 10V. Sprawa do

    Żadna kosiarka itp. Gniazdka(albo puszki hermetyczne) będa tam do
    podłączenia ew. lampek świątecznych(a te teraz ledowe są wiec mało
    prądożerne0

    >Od strony zasilania dałbym bezpiecznik
    > 10A z charakterystyką D. I koniecznie różnicowo prądowy 30mA
    Jest to 3 prawie 3 metry nad ziemią wiec różnicowka myśle niekonieczna.
    Ryzyko porazenia miiiiniiimaaalne. Nikt tam grzebac nie będzie

    Kris