  • 81. Data: 2009-06-10 18:33:00
    Temat: Re: styropian czy wełna mineralna
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Po pierwsze nie znalazlem na szybkiego definicji owego pentantu, czym
    > dokladnie jest i jakim cudem zamienia twarda kulke na kilkadziesiat razy
    > wieksza wypelniona powietrzem. Tak jest w linku, 98% to powietrze nie jakis
    > tam wszystko jedno co, produkt spieniania a wyraznie powietrze. Calosc w
    > sumie jest dosc enigmatycznie opisana. Wrzucamy polistren a z drugiej strony
    > wychodzi gotowa kielbasa. Co jak i dla czego dalej nie wiem, bardziej
    > szczegolowo oczywiscie. Na tym etapie poddaje sie, nie ciagnijmy tego dalej
    > bo zostane posadzony o trolowanie.

    Pentan to weglowodor, temp. wrzenia 36 stopni. Jak rozumiem z tych
    opisow te kulki zawieraja pentan, ktory po podgrzaniu wrze i rozdyma
    kulki. Jak sadze jako weglowodor stosunkowo latwo penetruje strukture
    polistyrenu i sie po procesie po prostu ulatnia - stad koniecznosc
    lezakowania styropianu. A jego miejsce zajmuje powietrze, ktore przez
    styropian tez troche dyfunduje. Tak to kombinuje sobie, chociaz o
    technologii spieniania polistyrenu wiem tyle co wyczytalem :)

  • 82. Data: 2009-06-10 18:43:56
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
    wiadomości news:h0nckn$5bm$1@news.onet.pl...

    > Pozwole sobie wtracic sie do dmilej, bo kulturalnej dyskusji :)

    Bo my nie buraki i piany mamy dosyc na codzien w zyciu. :-)

    > A niechze se woda wypelni wszystkie pory pomiedzy kuleczkami. Wlasciwosci
    > pogorsza sie niewiele w porownaniu z welna, ktora wciagnie wode cala swa
    > objetoscia.

    Ja nie probuje tego w ogole negowac, to jest oczywiste. Dyskusja jest
    lajtowa i niech taka pozostanie, nie mniej podstawa twierdzenia, ze
    styropian moze wypelnic para wodna tylko w porach miedzy kuleczkami jest to
    ze kuleczki sa szczelnie zamkniete. Skoro tak to ja pytam skad w zamknietych
    kuleczkach powietrze ktorego nie ma w surowcu? Jezeli powietrze dostalo sie
    z zewnatrz to znaczy, ze kuleczki nie sa szczelne i rowniez moga nasiaknac,
    kwestia czaszu. Piszac to nie upieram sie a jedynie zastanawiam.

    > Wszystko przez to, ze w styropieniae nadal wiekszosc to powietrze (gaz?),
    > a w welenie nie bedzie tego juz prawie zupelnie.
    > Proste porownanie, to odczucie ciepla w mokrym polarze (wlokno polarowe to
    > mikroskopijne rurki z powietrzem, w ktore woda nie wnika) kontra mokry (i
    > ciezki) sweter welniany. :)

    Masz na mysli chyba Polartec, jeszcze ktos pomysli ze to tosamo. :-)

    > Zeby nie bylo - bardzo lubie grube swetry, a i welny mineralnej
    > zastosowalem w chalupie calkiem sporo. Jednak na docieplenie sciany
    > zastosuje styropian podobnie, jak na turystyczna wyprawe zaloze polar
    > zamiast swetra ;)

    Ja prawie w ogole "oduczylem" sie wszelkiego rodzaju naturalnych swetrow, po
    malu w ograniczonym zakresie oduczam sie bawelnianych koszulek i skorzanych
    butow, a juz napewno na gorskim szlaku. :-)

    Pozdro.. TK

  • 83. Data: 2009-06-10 18:58:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Wiesz co Maniek- trochę poszukałem po necia i róznica między ytongiem a
    > suporeksem jest prawie żadna podobno
    > Ytong 36cm ma taka sama przenikalnośc cieplna co suporeks 24cm+ cm styro.
    > Składem te materiały prawie się nie różnią a i dokładnoscia wykonania
    > niektóre "suporeksy" dorównuja Ytongowi.

    Kris, Ty jestes moim grupowym idolem racjonalnosci i jak do tej pory chyba
    zawsze zgadzam sie z Toba, tak jest i w tym przypadku. Prawie. :-)
    Krzemo nie pisze nieprawdy i tego sie nie czepiam, bo sklad chyba jest nawet
    taki sam. Moim zdaniem na oko Ytong jest bardziej spieniony, moze to nie do
    konca poprawne okreslenie, ale jakby zawiera wiecej mniejszych porow niz
    suporex i o to tylko mi chodzilo.

    > Więc coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu że Ytong to kolejny
    > produkt wykreowany przez marketingowców- a jego tańszy zamiennik to
    > suporeks.
    > Marketing potegą jest jak widać.

    Ytong to nie nazwa materialu jako takiego, a produktu i systemu. Protherm
    jednowarstwowy mozna by powiedziec ze to Max z drobna tylko roznica
    strukturalna i konstrukcyjna.

    > To takie sobie dylematy osób odpornych na wiedze- tą marketingową.

    Dla nas lepiej jak ociepli, bedziemy mieli porownanie. :-)

    Pozdro.. TK

  • 84. Data: 2009-06-10 19:13:39
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > troche dyfunduje. Tak to kombinuje sobie, chociaz o technologii spieniania

    Kombinujesz logicznie, mnie troche dziwia te ogolnikowe opisy. Miejmy
    nadzieje ze nie celowo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 85. Data: 2009-06-10 20:34:38
    Od: bokomaru <b...@z...com>

    dudo77 wrote:

    > Witam serdecznie
    > stanąłem przed dylematem ocieplenia domu

    dorzuce swoje trzy grosze, z innej zupelnie beczki.
    pod dach, ocieplony welna, wprowadzily mi sie lesne pszczoly.
    w 10 dni wyniosly przynajmniej 120 litrow welny - tyle musialem
    uzupelnic po usunieciu gniazda.
    pewnie przy elewacji da sie lepiej zabezpieczyc przed owadami, niz
    polazurowy dach, ale mysle ze warto i to wziac pod uwage.

    acha - dla mnie jak na sciany to tylko styro.

    --
    bartek

  • 86. Data: 2009-06-10 20:54:51
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Sebcio

    Dzięki za odpowiedzi. Wazne to bylo.

    Pozdrawiam
    'Dy

  • 87. Data: 2009-06-11 23:43:23
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 10 Cze, 14:17, "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niskoprężna., niskoprężna .... :)
    > To taka, która nie odsadzi styropianu, ale tylko wypełnia szczeliny.

    Niskoprężna jest bezpieczna tylko z nazwy. Każda piana "pręży" - jedna
    mniej (niskoprężna) druga więcej. Mimo używania "niskoprężnej"
    zalecają usztywnić ramy okienne przed zapiankowaniem aby się nie
    wypaczyły podczas piankowania - jak myślisz dlaczego?
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 88. Data: 2009-06-12 05:41:43
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > zalecają usztywnić ramy okienne przed zapiankowaniem aby się nie
    > wypaczyły podczas piankowania - jak myślisz dlaczego?

    Żeby wiatr nie porwał ? ;)
    Bez przesady. Piankę wstrzykujesz w szczeliny pomiędzy płyty, a nie
    bezpośrednio pod płytę. Tak więc pod płytę dostanie się jej niewiele. Do
    tego weź pod uwagę, że ta ilość, która dostanie się pod płytę po prostu
    rozpręży się właśnie w tę lukę pod płytą i jej prężność spadnie do minimum,
    gdyż nadal będzie tam pozostawało niewypełnione miejsce. Pianka odsadza
    tylko te elementy, pod którymi już nie ma miejsca, gdzie mogłaby się
    rozprężać np. pod futryną lub ramą okna. Pianka tężeje w kontakcie z
    powietrzem, zatem najpierw tężeje na zewnątrz. Natomiast pod ościeżnicą lub
    ramą okna pozostaje ona dość długo w stanie płynnym i powoli zastyga, nie
    mając się już gdzie rozprężać. Stąd biorą się te naprężenia.
    Poza tym płyta styropianowa to nie ościeżnica ze stali czy drewna, lecz
    masa, która pod naciskiem ulega odkształceniu, jest w pewnym stopniu
    elastyczna i dlatego zanim zostanie odklejona od ściany spowoduje ugięcie
    się styropianu, niwelując siłę nacisku.

    Na marginesie dodam, że kiedyś widziałem gościa jak robił ocieplenie ścian
    trochę inaczej niż wszyscy. Kleił bloczki styropianowe pozostawiając
    pomiędzy nimi ok. 5-10mm luki, które następnie zapiankowywał. Co dziwne, nic
    mu się nie odrywało i nie odklejało. Bardzo mi się spodobała ta metoda,
    zapewniająca brak mostków cieplnych.

  • 89. Data: 2009-06-16 10:16:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 09:16:18 +0200, kris napisał(a):

    > Naiwniak z Ciebie.
    > Żeby było dobrze to trzeba pilnowac i o tym Kiki pisze.

    Nie trzeba. Za odpowiednią opłatę pilnowanie masz w cenie.

    > A Ty jak wybiersz drogo łudząc się że drogo= dobrze to jesteś naiwny i
    > prędzej czy pózniej się o tym przekonasz.

    Nie, ja wybiorę dobrze. Dobrze <> tanio.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 90. Data: 2009-06-16 10:36:29
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:iy4cem4sgyox.dlg@oldfield.org.pl...

    > Nie trzeba. Za odpowiednią opłatę pilnowanie masz w cenie.

    Wierzysz w to co piszesz?
    Albo jesteś łatwowierny albo naiwny albo nie masz pojęcia o czym piszesz.
    Jak sam nie dopilnujesz to sie zdziwisz pozniej

    > Nie, ja wybiorę dobrze.

    Ja Tobie tego życzę;)))
    A w praktyce zobaczysz...

    Krzysiek