  • 1. Data: 2022-01-24 10:42:00
    Temat: ulga termomodernizacyjna
    Od: adam <a...@a...pl>

    "Wyrzucam" dziewięcioletni kocioł na ekogroszek i zakładam pompę ciepła.
    Koszt instalacji mogę sobie odliczyć od przychodu.

    Ale nie mogę znaleźć nic nt co zrobić ze starym kotłem. Jest w dobrej
    kondycji, III kl, jeszcze może być używany.
    Powinienem go oddać na złom za pokwitowaniem, czy mogę sprzedać?
    Czy koszt instalacji powinienem pomniejszyć o kwotę otrzymaną na
    złomie/od kupującego?

    Może ktoś zna dobrze ten temat i podpowie?

  • 2. Data: 2022-01-24 11:09:20
    Temat: Re: ulga termomodernizacyjna
    Od: WS <L...@c...pl>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 10:42:02 UTC+1 adam napisał(a):

    > Ale nie mogę znaleźć nic nt co zrobić ze starym kotłem. Jest w dobrej
    > kondycji, III kl, jeszcze może być używany.
    > Powinienem go oddać na złom za pokwitowaniem, czy mogę sprzedać?

    Sprzedaż zdaje się jest już zabroniona...
    https://glos24.pl/nie-sprzedaz-juz-uzywanego-kotla-c
    o-nawet-w-internecie-o-polnocy-wszedl-zakaz

  • 3. Data: 2022-01-24 11:25:04
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 January 2022 at 10:42:02 UTC+1, adam wrote:
> [...]
    > Czy koszt instalacji powinienem pomniejszyć o kwotę otrzymaną na
    > złomie/od kupującego?
    >
    > Może ktoś zna dobrze ten temat i podpowie?
    pompa ciepła może być jedynie dodatkiem do pieca na węgiel
    a nigdy go nie zastąpi, szczególnie w czasie mrozów

    Poza tym awaryjnośc pomp ciepła jest tak wielka (tutaj dyskutowana), że elektronika
    jak padnie to masz pompę wyłączoną na miesiąc bo nie ma części zamiennych a naprawiać
    złomu nie ma komu.

    Dodatkowo wyłączenia prądu, jak wyłączą to masz mróz w domu

    Zatem co najmniej 4 źródła ciepla dla domu.

    Prądowe i bezprądowe

    Bezprądowe to kominek, żelezniok, kaflowy piec kuchenny, aby przeżyć

    Palnik na gaz, na ropę to kolejne opcje awaryjne

    Grzejnika na propan nie wolno używać nocą, bo się zaczadzisz,
    bo za dnia stoisz, siedzisz i spaliny opadają na podłogę, a śpiąc, leżąc, wdychasz te
    trujące spaliny

  • 4. Data: 2022-01-24 16:21:53
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Czy koszt instalacji powinienem pomniejszyć o kwotę otrzymaną na
    > złomie/od kupującego?
    >
    > Może ktoś zna dobrze ten temat i podpowie?
    Dzwoń na infolinię " czystego powietrza"
    Tam dostaniesz konkretną odpowiedź.
    Dwa lata temu było tak że trzeba było okazać papier że śmieciucha zezlomowales.
    Legalnie smieciucha na dzisiaj nie sprzedasz ale jak jest jeszcze w dobrym stanie to
    daj ogłoszenie na marketplace i kupca znajdziesz i komus posłuży przez następnych
    kilka lat.
    A papier dla urzedasiow nas lokalnym zlomowcu zalatwisz

  • 5. Data: 2022-01-24 17:49:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 24.01.2022 o 11:25, a a pisze:
    > Grzejnika na propan nie wolno używać nocą, bo się zaczadzisz,
    > bo za dnia stoisz, siedzisz i spaliny opadają na podłogę, a śpiąc, leżąc, wdychasz
    te trujące spaliny

    Można nie spać na podłodze. Spróbuj.

    --
    MN

  • 6. Data: 2022-01-24 19:19:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 24 January 2022 at 17:49:43 UTC+1, Marcin N wrote:
    > Można nie spać na podłodze. Spróbuj.
    >
    > --
    > MN
    przestań mędrkować
    tysiące osób zaczadziło sie spalinami z ogrzewaczy na propan
    Nie wolno ich używać podczas snu, bo stanowią zagrożenie dla życia.

  • 7. Data: 2022-01-24 20:11:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/01/2022 11:09, WS wrote:
    > Sprzedaż zdaje się jest już zabroniona...

    Jako pieca. Ale złom wyglądający jak piec...

  • 8. Data: 2022-01-24 20:12:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 24 stycznia 2022 o 19:19:16 UTC+1 m...@g...com napisał(a):

    > przestań mędrkować
    > tysiące osób zaczadziło sie spalinami z ogrzewaczy na propan
    > Nie wolno ich używać podczas snu, bo stanowią zagrożenie dla życia.
    Pokaż nekrologi tych tysięcy. Jak zwykle pierdolisz bzdury jak rzadko który. Ze
    niebezpieczne zgoda. Że od czasu do czasu ktoś się wykończy przez taki podgrzewacz
    tez zgoda. Ale nie tysiące.

  • 9. Data: 2022-01-25 08:02:00
    Temat: Re: ulga termomodernizacyjna na koguta kris'a
    Od: Runt <r...@k...un.yest.prv>

    W dniu 2022-01-24 o 20:12, KANALIA Zenek Kapelinder UJADA:

    > Pokaż nekrologi tych tysięcy. Jak zwykle pierdolisz bzdury jak rzadko który. Ze
    niebezpieczne zgoda. Że od czasu do czasu ktoś się wykończy przez taki podgrzewacz
    tez zgoda. Ale nie tysiące.

    DO BUDY PSI BĘKARCIE! DO BUDY PSYCHOLU!*

    to rewanż za wyzwiska na pl.soc.polityka!

    kris, wysłaleś zenusiowi rózyczki?

    "Potem chuju osrany masz pretensje że się ciebie czepiam. Nie zostawiasz
    mi pola do manewru umysłowy impotencie. "

    na co czekasz? wysyłaj!

    --
    Runt

    * - Oculum pro oculo, dentem pro dente!