  • 1. Data: 2013-02-23 03:00:35
    Temat: AGD do zabudowy
    Od: "arek" <n...@m...pl>

    Szkam stron z rankingami sprzętu AGD do zabudowy. Lodówka, płyta indukcyjna,
    piekarnik, okap. I zlew (bo podobno różne firmy = rózna jakość). Do tego
    może zywarka i pralka (nie do zabudowy).
    Szukam rankingów uczciwych, nie statystyk oglądalności, i robionych dla
    rożnych klas cenowych (dla mnie "eko" :) )
    Ew. szukam dobrej rady użytkowników którzy się zbudowali, wykończyli i
    wyposażyli - i mogą coś podpowiedzieć. Moje własne doświadczenia (15-25 lat
    używania lodówki Czynar, pralki Polar i kucheki Ewa) nic mi nie dają, a
    wręcz przeciwnie - słyszałem że to co dobre kiedyś teraz często jest
    złomem...

  • 2. Data: 2013-02-23 08:21:23
    Temat: Re: AGD do zabudowy
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2013 03:00:35 UTC+1 użytkownik arek napisał:
    mnie "eko" :) )

    > Ew. szukam dobrej rady u?ytkownik?w kt?rzy si? zbudowali, wyko?czyli i
    >
    > wyposa?yli - i mog? co? podpowiedzie?.

    Marka nie ma teraz żadnego znaczenia. Kupuj cokolwiek co odpowiada Tobie
    funkcjonalnością, wizualnie, i będzie w akceptowalnym przedziale cen. Patzr jeszcze
    na długość gwarancji- standardowo to 2 lata ale można trafić 5letnia bez dopłat.
    Czasy gdy pralki czy kuchenki używało się 15 lat minęły.

  • 3. Data: 2013-02-23 08:31:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Historia 1
    W ubiegłym roku padła mi po czterech latach płyta indukcyjna Elektroluxa.
    Było to z mojej winy zrobiłem zwarcie.
    Wiozę do serwisu.Po tygodniu dzwonie.
    Pan mówi że POLA GRZEWCZE SĄ JESZCZE DOBRE ale z powodu zwarcia padła elektronika
    koszt taki że lepiej kupić nową.
    Kupiłem więc za te same pieniądze indukcyjną i sobie chwale.

    wnioski
    Moja mama ma gazową od X lat i nadal działa.
    Indukcje nie mają szans tyle pożyć ponieważ wychodzi na to że ich się zużywają. I
    nawet jak za 30 lat bedzie ci chodzić elektronika to pola grzewcze ci padną.
    No i funkcjonalność jakie posiada nowa i stara kuchenka.
    Przepaść.

    Historia 2
    Moja ciotka kupiła sobie pralke Miele za 5 000 zł.
    Pojechałem, wyprałem sobie koszule i NIC.
    Nadal musiałem ją wyprasować :)

    Gwarancja 2 lata tak jak i tej z Beko za 1000.

    wniosek
    Najtańszej i najdroższej nie ma co kupować bo i tak wszystkie są produkowane w
    chinach na tej samej taśmie montażowej.
    I tylko jest kwestią statystyki kiedy padną.

    Zastanów się która Tobie najbardziej pasuje.
    I rób tak żeby jeszcze zostało Ci troche kasy na samochód albo na Narty w alpach.
    Zależy kto co lubi - a marką to się nie sugeruj.

  • 4. Data: 2013-02-23 10:04:34
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2013 08:31:10 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Najtańszej i najdroższej nie ma co kupować bo i tak wszystkie są produkowane w
    chinach na tej samej taśmie montażowej.

    Nie wszystkie są (jeszcze?) w Chinach produkowane a czasem pojawiają się rzeczy
    niespotykane w ofercie innych producentów, np.
    http://www.youtube.com/watch?v=cfsGhXI8h1w,
    http://www.youtube.com/watch?v=o0g0oVrJIs4,
    http://www.youtube.com/watch?v=utVCAQsN4fA,

  • 5. Data: 2013-02-23 17:11:54
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Kupiłem BEKO.
    BEKO wśród znawców jest w głębokiej pogardzie.
    Lodówka, płyta indukcyjna, piekarnik z polem dotykowym (łatwy do utrzymania
    w czystości) .Dostałem 5 lat gwarancji gratis.
    Od 2 lat bez zarzutu.
    Syn kupił Electroluxa.Teraz też jest OK, ale pierwsza płyta indukcyjna
    wymieniona po dwóch dniach.
    Nie ma reguły.

  • 6. Data: 2013-02-23 22:34:33
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

    ja do kuchni kupilem wszystko w ikei, dali mi wszystko na 5 lat gwaracji bez
    doplat za naprawde niewielkie pieniadze.(calosc chyba elektrolux-a)
    --
    .:Artur:.

  • 7. Data: 2013-02-23 22:54:02
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 23 lutego 2013 22:34:33 UTC+1 użytkownik .:Artur:. napisał:
    > ja do kuchni kupilem wszystko w ikei, dali mi wszystko na 5 lat gwaracji bez
    >
    > doplat za naprawde niewielkie pieniadze.(calosc chyba elektrolux-a)

    Nie wie czy Tobie Ikea nie placi za reklamę
    Lubię Ikea,np. super meble kuchenne i nie robienie problemów przy wymianie /gwarancji
    ale sprzęt AGD z tego co kojarzę mają w dość wysokie ceny:
    -najtańsza mikrofala u nich to chyba 600zł(normalnie ze 3 razy taniej)

  • 8. Data: 2013-02-24 00:06:39
    Od: ".:Artur:." <a...@n...spamuj.pl>

> [...]
    >/gwarancji ale sprzęt AGD z tego co kojarzę mają w dość wysokie ceny:
    >-najtańsza mikrofala u nich to chyba 600zł(normalnie ze 3 razy taniej)
    Nie paci :) a szkoda
    Ja kupilem u nic cala kuchnie i ze sprzetem AGD wyszlo mnie do kupy 12kPLN,
    Zmywarka, piekarnik, plyta, z czego najdrozszy to byl okap ale baardzo na
    msie spodowab wiec go wzielismy (2kPLN)
    Raz w roku robia promocje ze na kazdy 1k wydany dostajesz 100 w bonach na
    wydani u nich i tym spokosbem jeszcze gary sboie kupile na kuchenke :) i
    jakies duperele na wyposazenie domu.
    --
    .:Artur:.

  • 9. Data: 2013-02-25 10:02:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "arek" napisał w wiadomości grup

    > Ew. szukam dobrej rady użytkowników którzy się zbudowali, wykończyli i
    > wyposażyli - i mogą coś podpowiedzieć.

    Po kolei od najprostszego:
    lodówka - toż to tyko blacha termostat i sprężarka. Tu się nie ma co zepsuć
    (a jakby nawet to naprawa za grosze) więc bierz to co jest wygodne w
    użytkowaniu. Np. są takie zamrażarki gdzie jest problem z włożeniem pizzy bo
    szuflady są za płytkie, albo są takie lodówki, gdzie jest problem wstawić 2l
    butelkę coli bo półki na drzwiach mają kiepski rozstaw. To czy będzie cicha
    w 90% zależy od wypoziomowania a tylko w 10% od producenta.

    Piekarnik - blacha, termostat, grzałka i wentylator - nic skomplikowanego,
    więc jak w przypadku lodówki warto patrzeć na komfort użytkowania np. na czy
    światełko oświetla to co się piecze czy "wali po oczach". Czy do połowy
    wysunięta blach trzyma się stabilnie czy wypada, czy można zamontować
    teleskopowe prowadnice itd.

    Płyta indukcyjna - tu w zasadzie też nie ma się co zepsuć, ale często
    producenci zapominają o małych i dużych polach i dają same średnie. Popatrz
    jaki masz najmniejszy rondelek jaki chciałbyś używać i jaki największy
    garnek/brytfannę i poszukaj takiej płyty która to obsłuży.

    Pralka/Zmywarka - tu już jest sporo automatyki i elektroniki, więc tu mogą
    być istotne różnice między producentami, ale ponad wszystkim i tak stoi
    program, więc nawet najlepszy sprzęt z kiepskim softem będzie do bani. Swego
    czasu firma Whirpool wypuściła serię szósty zmysł, gdzie program
    prania/zmywana był dobierany na podstawie brudności wody z pierwszego
    płukania (ubrań lub naczyń) używali do tego czujnika optycznego, o ile w
    pralce miało to jakiś sens bo zwykle jak ubranie jest bardziej zakurzone to
    wymaga dłuższego prania, o tyle w przypadku zmywarki wystarczył jeden
    większy kawałek np. cebuli który zakrył czujnik by zmywanie naczyń trwało
    dwa razy dłużej niż zwykle. Nie byłby to większy problem gdyby tak się dział
    raz na kilka tygodni, ale problem występował co kilka dni.

    Pooglądaj modele jakie mają znajomi o ile lodówki chłodzą tak samo, kuchenki
    grzeją tak samo o tyle nie wszystkie pralki piorą tak samo a zmywarki
    zmywają. Ja przed wyborem sprzętu do siebie do domu nie miałem oporów pytać
    przy każdej wizycie u znajomych pani domu jaką ma zmywarkę i czy jest z niej
    zadowolona, a matki małych dzieci pytałem o pralki i skuteczność prania.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-02-25 11:30:32
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > zepsuć (a jakby nawet to naprawa za grosze)

    > Piekarnik - blacha, termostat, grzałka i wentylator - nic skomplikowanego,

    Moj piekarnik, modul sterujacy ponad piecset zyli plus wymiana. To tak przy
    okazji lodowki i calej reszty o ktorej piszesz, ze nie ma sie co popsuc i
    naprawa za grosze. :-)

    Pozdro.. TK