  • Data: 2019-03-21 17:48:51
    Temat: Altherma hybrydowa do starej chałupy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dana jest stara chałupa z pustaka, nieocieplona, wielka.
    Z info od właściciela: idzie tam 7ton wungla na sezon. Teraz w planach
    jest ocieplenie całości grafitem 20cm, wymiana okien, piankowanie poddasza
    itp. Kwestia się rozchodzi o źródło ciepła. Natrafiłem na taki wynalazek
    jak hybrydowa Altherma Daikina, czyli kocioł gazowy i pompa ciepła
    do kupy. Ma toto ponoć tę zaletę, że można oszczędzić na wymianie
    złomu w domu, bo współpracuje ze starymi instalacjami. Można do tego
    doczepić też dmuchawy klimatyzacji i na lato klimę mieć. W srogi mróz
    grzeje gazem, jak jest tylko chłodno to leci z pompą ciepła.
    Jeszcze nie liczyłem zapotrzebowania na energię cieplną tej chałupy,
    tak się tylko zastanawiam co chłop mógłby tam wrzucić fajnego.
    Widział ktoś na własne oczy takie hybrydy? Użytkownik? :>

    L.