  • 1. Data: 2009-04-03 05:08:07
    Temat: Baranek 1,5 a 2 mm
    Od: Piotr <p...@n...tlen.pl>

    Witam
    Czy jest jakas roznica (oprocz wizualnej oczywiscie) pomiedzy barankiem
    1,5 a 2 mm? Jestem na etapie wyboru i nie wiem na ktory sie zdecydowac.
    Bedzie to tynk strukturalny akrylowy zewnętrzny z firmy Izolbet. Czy
    moze jeden rodzaj ma jakies wady lub zalety, ktory ten drugi nie ma, np.
    szybciej sie brudzi? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Co do zalet
    to ten 1,5 jest okolo 20% drozszy ale jest prawie 50% wydajniejszy wiec
    ogolnie wyjdzie taniej.

    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-03 05:24:25
    Temat: Re: Baranek 1,5 a 2 mm
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 3 Kwi, 07:08, Piotr <p...@n...tlen.pl> wrote:
> [...]
    > szybciej sie brudzi? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Co do zalet
    > to ten 1,5 jest okolo 20% drozszy ale jest prawie 50% wydajniejszy wiec

    Witaj
    Jeszcze taniej będzie jak piach z błotem położysz.
    Ty kładziesz tynk - mający na celu zabezpieczenie elewacji - a nie
    warstwę tylko i wyłącznie mającą cechy estetyczne. 1,5 mm, a w
    rzeczywistości często jest to 1,3 mm to ledwie "pomazanie" elewacji.
    IMO minimum uziarnienia tynku strukturalnego to 2 mm. O 1,5 mm można
    myśleć ale tylko wtedy gdy idzie na tynk podkładowy a nie na warstwę
    zbrojoną,

  • 3. Data: 2009-04-03 06:07:35
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    Tylko wizualnie i cenowo ;)

    Tutaj kierowałbym się tylko estetyką - jak masz ładnie równo zrobioną
    warstwę zbrojącą to osobiście brałbym 1,5 mm - ładniej/delikatniej wychodzi
    elewacja...

    Akryl jest bardzo elektrostatyczny - bardzo łatwo łapie kurz i inne
    zanieczyszczenia - bez różnicy czy to 1,5; 2; 2,5 mm
    Silikat jest najmocniejszym tynkiem który bez problemu umyjesz karcherem
    (oczywiście ściana czysta i odpowiednio zagruntowana...)

    >Witaj
    >Jeszcze taniej będzie jak piach z błotem położysz.

    Taniej będzie jak nic nie położy ;)

    >Ty kładziesz tynk - mający na celu zabezpieczenie elewacji

    Zabezpieczyć elewację ma płot wokół domu ;)
    Co ty pitolisz człowieku ??
    Jakie zabezpieczenie elewacji?? ... może zacznijmy od tego co to elewacja ??

    >- a nie
    >warstwę tylko i wyłącznie mającą cechy estetyczne.

    Hm... (traktując tynk w tym przypadku na 99 % na styropianie - bo akryl....)
    z tego co mnie uczono to tynk cienkowarstwowy ma za zadanie nadac strukturę
    elewacji (i kolor) - bo co ma jeszcze te (powiedzmy) 2mm robić?? izolować
    termicznie - pomijalne...

    > 1,5 mm, a w
    >rzeczywistości często jest to 1,3 mm to ledwie "pomazanie" elewacji.

    ... mierzyłeś ?? ;)

    >IMO minimum uziarnienia tynku strukturalnego to 2 mm. O 1,5 mm można
    >myśleć ale tylko wtedy gdy idzie na tynk podkładowy a nie na warstwę
    >zbrojoną,

    Jaki tynk podkładowy ??

  • 4. Data: 2009-04-03 06:18:43
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 3 Kwi, 08:07, "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org> wrote:

    > Zabezpieczyć elewację ma płot wokół domu ;)
    > Co ty pitolisz człowieku ??
    > Jakie zabezpieczenie elewacji?? ... może zacznijmy od tego co to elewacja ??

    Skoro zabierasz tutaj głos to powinieneś wiedzieć co to jest elewacja.

> [...]
    > elewacji (i kolor) - bo co ma jeszcze te (powiedzmy) 2mm robić?? izolować

    Aż strach pytać - gdzie Cie takich rzeczy uczyli.
    Nawet farba położona w tynku pełni funkcje nie tylko estetyczną (dla
    ułatwienia dodam że nie chodzi o izolacje termiczną).

    >  ... mierzyłeś ?? ;)

    Tak - sam też może sprawdzić.

    > idzie na tynk podkładowy a nie na warstwę zbrojoną,
    > Jaki tynk podkładowy ??

    A tam "gdzie uczyli" o tynkach podkładowych nie mówili?

  • 5. Data: 2009-04-03 06:34:23
    Od: "Marcin W" <m...@N...PISZ.TEGO.wajnert.org>

    > Skoro zabierasz tutaj głos to powinieneś wiedzieć co to jest elewacja.

    Tak - tynk jest sam w sobie częścią elewacji - więc jak ma sam siebie
    zabezpieczać ??

    >Aż strach pytać - gdzie Cie takich rzeczy uczyli.
    >Nawet farba położona w tynku pełni funkcje nie tylko estetyczną (dla
    >ułatwienia dodam że nie chodzi o izolacje termiczną).

    Oczywiście przed wpływem warunków atmosferycznych itp.
    Ale bez przesady - widziałeś próbkę tynków "złamaną" i podglądałeś jak
    wygląda grubość "tynku" pomiędzy ziarnami....
    Ziarna pełnią funkcję tylko estetyczną - taki tynk to w zasadzie gęsta farba
    z granulkami - i tak pomiędzy ziarnami masz tylko dziesiątne cześci mm masy
    ... niezależnie czy masz 1,5 czy 2 mm ....

    > ... mierzyłeś ?? ;)

    >Tak - sam też może sprawdzić.

    jest to takie same pomazanie jak przy 2 mm

    >A tam "gdzie uczyli" o tynkach podkładowych nie mówili?

    Nie bój się o moje "kompetencje" i mój poziom wiedzy - tylko nie wiem co
    masz na myśli pod pojęciem "Tynk podkładowy" ??

  • 6. Data: 2009-04-03 09:49:47
    Od: "II Artur II" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@n...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szybciej sie brudzi? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Co do zalet to
    > ten 1,5 jest okolo 20% drozszy ale jest prawie 50% wydajniejszy wiec

    Malowanie tynku 1,5 mm zaklei niemal jego strukture, po 2-3 malowaniach nie
    bedzie to juz wygladalo jak baranek tylko chropowaty tynk. Kladz 2 mm i
    bedzie ok.

    --
    pozdrawiam
    Artur Wojtkowski / II Artur II

  • 7. Data: 2009-04-03 12:22:36
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Piotr" <p...@n...tlen.pl> wrote in message
> [...]
    > szybciej sie brudzi? Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Co do zalet to
    > ten 1,5 jest okolo 20% drozszy ale jest prawie 50% wydajniejszy wiec

    No co najmniej 2mm

  • 8. Data: 2009-04-04 22:33:49
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał

    > No co najmniej 2mm

    A najlepiej sześć.

    Ale pamiętaj, że pod to 8 mm kleju, 6 mm siatki, 5 mm kleju i 44,5 cm
    styropianu. Styropian klejony bezklejowo na grzebień, żeby wiatr nie wiał w
    kontaktach

  • 9. Data: 2009-04-05 00:59:50
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "wolim" <n...@t...pisz> wrote in message

    wolim pokaż jakieś zdjęcia ze swojej budowy ?