    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Bardzo [OT] Re: akcesoria do rekuperatora, jakie?
    Date: Sun, 8 Jul 2012 13:04:27 +0200

    > chodzi mi głównie o akcesoria oczyszczające powietrze...
    > warunki zewnętrzne trudne, las, duża wilgotność powietrza, duże stężenie
    > alergenów, zarodników grzybów, pleśni, pyłków itp. (a mówili, że w lesie
    > to zdrowe powietrze...

    ja tak bardzo nie na temat Twojego pytania, ale powiedz czy to nie jest
    trochę przesada odcinanie się w pewien sposób od natury?
    Przecież żyjemy w tym środowisku i stwarzanie sobie sterylnych warunków
    w domu, chyba nawet alergikowi nie pomoże, ponieważ i tak będzie musiał
    w mniejszym czy większym stopniu obcować z naturą, przecież nie będzie
    przebywał 24h w sterylnym pomieszczeniu.

    Nie twierdzę, że życie na kupie gnoju, nie myjąc się przez rok jest zdrowe,
    ale oczyszczanie wszystkiego co możliwe, lanie hektolitrów detergentów
    na podłogi, płynów antybakteryjnych gdzie popadnie i branie kąpieli 5 razy
    dziennie, i mycie dziecka po 15 minutach zabawy w piaskownicy, czy
    niewielkim
    zabrudzeniu rąk, trzymanie wszelkich zwierząt na dystans, chyba do
    najzdrowszych
    nie należy. Jak organizm ma wytworzyć odpowiednie mechanizmy obronne jeżeli
    stopień higieny jest nienaturalnie wysoki, czytaj szkodliwy.

    Bardziej chyba należy walczyć z bezruchem i jeżdżeniem samochodem po każdą
    pierdołę na rzecz roweru niż walczyć z naturą.
    Ale ja jestem wiejskie dziecko, fan (nie fanatyk) natury, więc mam trochę
    poglądy
    wypaczone :-).

    Pozdrawiam
    Darek