  • 1. Data: 2012-07-08 11:51:11
    Temat: akcesoria do rekuperatora, jakie?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    witam
    chodzi mi głównie o akcesoria oczyszczające powietrze...
    warunki zewnętrzne trudne, las, duża wilgotność powietrza, duże stężenie
    alergenów, zarodników grzybów, pleśni, pyłków itp. (a mówili, że w lesie to
    zdrowe powietrze...
    w reku normalnie są jakieś filtry głównie wyłapujące kurz, czyli po prostu
    kawałek włókniny...
    czy znacie jakieś sprawdzone i warte swoich pieniędzy "rozszerzenia"
    stosowane centralnie przy rekuperatorze, działające jak np. takie urządzonko
    przenośne:
    http://klimasklep.pl/oczyszczacz-powietrza-daikin-mc
    70l-p-895.html

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-07-08 13:04:27
    Temat: Bardzo [OT] Re: akcesoria do rekuperatora, jakie?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > warunki zewnętrzne trudne, las, duża wilgotność powietrza, duże stężenie
    > alergenów, zarodników grzybów, pleśni, pyłków itp. (a mówili, że w lesie

    ja tak bardzo nie na temat Twojego pytania, ale powiedz czy to nie jest
    trochę przesada odcinanie się w pewien sposób od natury?
    Przecież żyjemy w tym środowisku i stwarzanie sobie sterylnych warunków
    w domu, chyba nawet alergikowi nie pomoże, ponieważ i tak będzie musiał
    w mniejszym czy większym stopniu obcować z naturą, przecież nie będzie
    przebywał 24h w sterylnym pomieszczeniu.

    Nie twierdzę, że życie na kupie gnoju, nie myjąc się przez rok jest zdrowe,
    ale oczyszczanie wszystkiego co możliwe, lanie hektolitrów detergentów
    na podłogi, płynów antybakteryjnych gdzie popadnie i branie kąpieli 5 razy
    dziennie, i mycie dziecka po 15 minutach zabawy w piaskownicy, czy
    niewielkim
    zabrudzeniu rąk, trzymanie wszelkich zwierząt na dystans, chyba do
    najzdrowszych
    nie należy. Jak organizm ma wytworzyć odpowiednie mechanizmy obronne jeżeli
    stopień higieny jest nienaturalnie wysoki, czytaj szkodliwy.

    Bardziej chyba należy walczyć z bezruchem i jeżdżeniem samochodem po każdą
    pierdołę na rzecz roweru niż walczyć z naturą.
    Ale ja jestem wiejskie dziecko, fan (nie fanatyk) natury, więc mam trochę
    poglądy
    wypaczone :-).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 3. Data: 2012-07-08 13:33:30
    Temat: Re: Bardzo [OT] Re: akcesoria do rekuperatora, jakie?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > w mniejszym czy większym stopniu obcować z naturą, przecież nie będzie
    > przebywał 24h w sterylnym pomieszczeniu.

    właśnie, ze alergikowi pomoże, pomoże też u osób z obniżoną odpornością...
    nikt nie mówi o odcinaniu się od natury, ja mówię bardziej o stworzeniu
    warunków do tej natury zbliżonych, w domu następuje koncentracja czynników,
    które w naturze występują na normalnym poziomie...

> [...]
    > jeżeli
    > stopień higieny jest nienaturalnie wysoki, czytaj szkodliwy.

    troszkę cie poniosło z wyobraźnią, jeśli mówisz o moim przypadku...:-)

    > Bardziej chyba należy walczyć z bezruchem i jeżdżeniem samochodem po każdą
    > pierdołę na rzecz roweru niż walczyć z naturą.

    a co to ma wspólnego ze stężeniem szkodliwych substancji w powietrzu?...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-07-08 14:07:17
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > troszkę cie poniosło z wyobraźnią, jeśli mówisz o moim przypadku...:-)

    > a co to ma wspólnego ze stężeniem szkodliwych substancji w powietrzu?...

    Ty o las pytasz czy sąsiedztwo huty, przemysłowej tuczarni świń, fabryki
    uszczelnień z azbestu? W lesie nie ma szkodliwych dla normalnego człowieka
    szkodliwych substancji w powietrzu. No może jak robią opryski. Ale o tym
    zawsze powiadamiają.

  • 5. Data: 2012-07-08 14:58:46
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > właśnie, ze alergikowi pomoże, pomoże też u osób z obniżoną odpornością...

    pomoże mu tak, że jeszcze bardziej dotkliwie będzie reagował po wyjściu z
    domu.
    Odpornośc nie ma szans się w wzmocnić jeżeli układ odpornościowy jest
    notorycznie
    chroniony.

    EOT bo dalsza dyskusja nie ma już nic wspólnego z zadanym przez Ciebie
    pytaniem.

  • 6. Data: 2012-07-08 16:46:00
    Temat: Re: akcesoria do rekuperatora, jakie?
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "s_13" <s...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > czy znacie jakieś sprawdzone i warte swoich pieniędzy "rozszerzenia"
    > stosowane centralnie przy rekuperatorze, działające jak np. takie

    Tłocząca wentylacja mechaniczna z filtrem powietrza od sporego diesla na
    wejściu.
    Przed filtrem włóknina wyłapująca większe świństwa.
    Włókninę piorę/wymieniam max. co 3 miesiące (duże miasto).
    Ilość syfu wyłapanego jest powalająca.
    Filtr zmieniam raz na rok.
    Okien nie otwieram praktycznie wcale - praca w trybie ciągłym.
    Wewnątrz nie ma wiele alergenów.
    Nie ma też kurzu i wielkomiejskiego pyłu.
    Niestety nie wiem, czy można coś takiego kupić - moje jest DIY.
    Rozmaite rozwiązania, dostępne za znaczne kwoty, najczęściej wydają się
    beznadziejne.

  • 7. Data: 2012-07-08 19:34:52
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 08-07-2012 o 11:51:11 s_13 <s...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > to zdrowe powietrze...
    > w reku normalnie są jakieś filtry głównie wyłapujące kurz, czyli po
    Niewiele to da, filtry najmniejszych pyłków nie wyłapią a dość mocno
    stłumią przepływ, jedynym wyjściem dla ciebie jest gruntowy wymiennik
    ciepła
    żwirowy tzw GWC, tu masz trochę opisane
    http://ipkinfo.pl/tk/?p=p_11&sName=raport-z-dzialani
    a-gwc
    gdzieś tam były też wyniki badań mikrobiologicznych powietrza za GWC
    i wychodziło że czyści on 90 kilka procent syfu z powietrza.
    Sam ma taki i stosuję, filtruje nawet dym bo sąsiedzi w zimie dymią
    a ja tego nie czuję w domu, a na zewn śmierdzi.
    Mam spory GWC ale to dlatego że mam duży dom i potrzebuję duzo mocy
    'chłodniczej'
    szczególnie teraz na lato.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2012-07-08 21:19:41
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > notorycznie
    > chroniony.
    >
    > EOT bo dalsza dyskusja nie ma już nic wspólnego z zadanym przez

    jeżeli chodzi o alergeny to działa zupełnie odwrotnie

    S_13 możesz zamontować filtry wyższej klasy jako kolejny stopień
    oczyszczania ale to wymaga odrobinę przeróbek układu

    jeffrey

  • 9. Data: 2012-07-08 21:49:56
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > S_13 możesz zamontować filtry wyższej klasy jako kolejny stopień
    > oczyszczania ale to wymaga odrobinę przeróbek układu

    przeróbki mnie nie odstraszają...:-) szukam coś na wzór tego z linka, ale
    jako gotowa "przystawka" do wentylacji mechanicznej, rekuperatora, element
    systemu, najlepiej z możliwością bypassu, mam miejsce w kanciapie z reku...
    choć ten przenośny też ma swoje zalety...

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2012-07-08 23:51:25
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    s_13 wrote:

> [...]
    > rekuperatora, element systemu, najlepiej z możliwością bypassu, mam
    > miejsce w kanciapie z reku... choć ten przenośny też ma swoje

    musisz wstawić w rurę nawiewną filtr czyli wyciąć kawałek rury i
    włożyć obudowę do filtra ( jaką nie wiem bo nie wiem jakie są rury),
    czasem trzeba samemu pokombinować
    same filtry kupisz w marss.pl zrobią na wymiar takie jak trzeba,
    musisz określić tylko rozmiary i klasę filtracji
    musisz wiedzieć że filtry wyższych klas muszą być w postaci worka żeby
    zwiększyć powierzchnię filtracji

    jeszce tylko zapytam czy masz w domu jakieś palenisko w systemie
    otwartym (kominek piec itp)?

    jeffrey