  • 1. Data: 2012-07-06 02:18:44
    Temat: Klimatyzator przenośny
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Ta giętka rura którą się wystawia za okno/drzwi balkonowe
    w przypadku klimatyzatora przenośnego - czy tamtędy
    klimatyzator tylko dmucha ogrzanym powietrzem za okno
    czy jednocześnie dmucha i zasysa?

    Zastanawiam się czy jakby tą rurę uszczelnić w szparze
    okiennej to czy taki klimatyzator tworzyłby w mieszkaniu
    podciśnienie zasysające powietrze z zewnątrz przez szpary
    w oknach... Czy może jest w tej rurze obieg powietrza
    w obie strony? Obstawiam że jest proste rozwiązanie: czyli
    tylko tamtędy dmucha, po prostu wylot z wentylatora...

  • 2. Data: 2012-07-06 06:42:22
    Temat: Re: Klimatyzator przenośny
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
> [...]
    > w obie strony? Obstawiam że jest proste rozwiązanie: czyli
    > tylko tamtędy dmucha, po prostu wylot z wentylatora...

    z tego co widziałem to wywala gorące powietrze za okno.

  • 3. Data: 2012-07-06 08:06:55
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > z tego co widziałem to wywala gorące powietrze za okno.

    też się przyjrzałem i potwierdzam... tylko gdzie tu sens, skoro z zewnątrz
    wszystkimi szparami w domu będzie wlatywać skwar z podwórka...
    już chyba lepiej coś takiego:
    http://www.e-klimat.pl/klimatyzatory-przenosne-zibro
    /183-klimatyzator-przenosny-zibro-px-32-32-kw.html#n
    clid=de90b594714d2f5c86a4a6def15ec86d

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-07-06 08:15:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Ta giętka rura którą się wystawia za okno/drzwi balkonowe
    > w przypadku klimatyzatora przenośnego - czy tamtędy
    > klimatyzator tylko dmucha ogrzanym powietrzem za okno
    > czy jednocześnie dmucha i zasysa?

    Sa dwa rodzaje, jeden tylko wyrzuca inny ma dwie rury koncentrycznie.

    Oba rozwiazania to techniczna tragedia. Tylko split ma sens.

  • 5. Data: 2012-07-06 08:16:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > już chyba lepiej coś takiego:
    > http://www.e-klimat.pl/klimatyzatory-przenosne-zibro
    /183-klimatyzator-przenosny-zibro-px-32-32-kw.html#n

    Pewnie lepiej ale to tez proteza. Cala maszyneria halasuje w pomieszceniu.

  • 6. Data: 2012-07-06 08:56:10
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 06.07.2012 02:18, Pszemol pisze:
> [...]
    > w obie strony? Obstawiam że jest proste rozwiązanie: czyli
    > tylko tamtędy dmucha, po prostu wylot z wentylatora...

    te co ja widziałem tylko wywalają ciepłe powietrze na zewnątrz, robi się
    podciśnienie i wszelakimi otworami ssane jest ciepłe powietrze do środka.
    Ale... to działa. sprawność mizerna, ale daje chłodek. Lepiej mieć coś
    takiego niż nie mieć nic. Oczywiście jak masz wybór to split byłby lepszy.

    Z innej strony.. nie przyglądałem się aż tak bardzo tym klimom czy by
    się czasem nie dało zamontować dodatkowego dopływu powietrza z
    zewnątrz.. jak kto ma jakiś zmysł majsterkowicza to może by to jakoś
    podtiuningował..

  • 7. Data: 2012-07-06 10:26:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czasem nie dało zamontować dodatkowego dopływu powietrza z zewnątrz.. jak
    > kto ma jakiś zmysł majsterkowicza to może by to jakoś podtiuningował..

    No ale po co? Te z dwoma rurami to jakis koszmar, bo wciagaja z tej samej
    okolicy co jest wyrzucane powietrze, z czyli ogrzane do wyzszej temparatury
    niz na zewnatrz. Moze bedzie w nim trohe mniej wigloci.

    Natomiast te z jedna rura zaciagaja (wentylacja itp) powietrze o
    temperaturze rownej zewnetrznej.

    Tak czy siak, przenosny to straszna kupa jest. Juz pomijam kwestie
    izolowanego wypuszczenia rury, przeciez jej wystawianie przez okno to smiech
    na sali.

  • 8. Data: 2012-07-06 12:13:58
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    No cóż.
    Jak zwykle rozważania z cyklu jak ze szpulki nici, drutu i kartonu zrobić
    statek kosmiczny.
    Są to rozwiązania typu pogrzebacz polietylenowy.

    O klimatyzacji myśli się w zimie.
    O ogrzewaniu w lecie.

    Za głupotę i brak wyobraźni trzeba płacić.
    Zresztą dużo.

  • 9. Data: 2012-07-06 14:34:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 05 Jul 2012 19:18:44 -0500 osobnik zwany Pszemol
    wystukał:

> [...]
    > obieg powietrza w obie strony? Obstawiam że jest proste rozwiązanie:
    > czyli tylko tamtędy dmucha, po prostu wylot z wentylatora...

    to jest wylot z wentylatora. Do tego trzeba zaizolować tę rurę bo od niej
    wali wrzątkiem i grzeje. Musieliśmy kiedyś wstawić takie coś awaryjnie i
    dopóki nie zaizolowaliśmy rury to robiło za kaloryfer a nie klimę

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2012-07-06 14:34:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Albercik" <n...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > czasem nie dało zamontować dodatkowego dopływu powietrza z zewnątrz.. jak
    > kto ma jakiś zmysł majsterkowicza to może by to jakoś podtiuningował..

    Ja mam ten plus, że szukam rozwiązania dla starego domu rodziców,
    gdzie mają jeszcze piece kaflowe - więc tą rurę można wpuścić jakoś
    w piec kaflowy i niech sobie gorące powietrze ucieka w komin...

    Jak czytam w instrukcji że tą rurę wkłada się w szparę otwartego okna
    to trochę mnie to śmieszy, bo jaki to sens aby trzymać okno uchylone
    i wpuszczać gorące i wilgotne powietrze z zewnątrz? Syzyfowa praca.

    Tak czy inaczej, nawet zaizolowana rura będzie ssać powietrze przez
    okna i szpary w dzwiach - ale jak mówisz, lepsze to niż nic.