  • 1. Data: 2012-07-06 09:33:48
    Temat: wełna II warstwa
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    Witam

    Musze się podzielić wrażeniami bo jak przystępowałem do zakupów i analizy co
    i jak robić, za ile i co z tego będzie
    to nie ma gdzie się dowiedzieć. Wszystko takie teoretyczne i gdybane -
    zrozumiałe kazdy dom inny.
    Do rzeczy.
    Miałem już włożoną pierwszą warstwę wełny miedzy krokwie (15cm),
    teraz dokładam drugą (10cm). Przy tej pierwszej na górze w takie dni.....
    sauna na sucho.
    Teraz mam juz cały dach w drugiej warstwie jeszcze nie do końca bo są braki
    do uzupełnienia,
    ale różnica jest .... wielka
    Teraz wchodzą na poddasze i jest ciepło, no chłodni się nie zrobi, ale da
    się pracować,
    a wcześniej pot się lał po d...pie nawet jak się stało bez ruchu (może
    przesada ale chcę oddać sens)
    Zatem 2 warstwa mimo że mniejsza jest zaje-ważna. Jak to dokończę i wypełnię
    wszytsko, potem folia i na koniec płyty g-k
    to powinno być fajnie.
    Do tego na południowo zachodniej stronie mam juz zakupione markizy zewn na
    okna dachowe, powinno być dobrze, bo wczesniej
    bałem się że na lato spanie przeniosa na parter z powodu gorąca
    poddaszowego.

    pozdrawiam

    Rafał

  • 2. Data: 2012-07-06 09:58:05
    Temat: Re: wełna II warstwa
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > okna dachowe, powinno być dobrze, bo wczesniej
    > bałem się że na lato spanie przeniosa na parter z powodu gorąca

    Dlatego jak byłbym na twoim etape a wiele bym oddał aby cownąc się z wiedzą,
    którą posiadam
    to zrobiłbym rekuperator z GWC.

    teraz tez rozważam za kilka lat przed malowaniem aby zrobić rozpierduchę,
    tylko nie mam pomysłuu
    jak pociągnać rurę z GWC na poddasze :(

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-07-06 10:28:21
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > teraz tez rozważam za kilka lat przed malowaniem aby zrobić rozpierduchę,
    > tylko nie mam pomysłuu
    > jak pociągnać rurę z GWC na poddasze :(

    Wełny dawałem osobiscie 15cm między krokwie na skosach 20cm w pozostałych
    miejscach, a druga warstwa 15cm skosy 10 reszta i dosyc dokladnie porobione
    wszystko.
    Przy tych upałach wietrząc nad ranem na poddaszu mam 26stopni, na parterze
    24,5 w piwnicy 23 (bez wietrzenia)

    pozdrawiam
    AT.

  • 4. Data: 2012-07-06 10:32:44
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okna dachowe, powinno być dobrze, bo wczesniej
    > bałem się że na lato spanie przeniosa na parter z powodu gorąca

    Współczuję.
    Ja natomiast wchodzę do sypialni czy salonu na piętrze w upalne lato i jest
    o wiele chłodniej jak na dworze, a przy tym normalne okna z widokiem na
    podwórze, zieleń, bramę wjazdową, a nie prosto w słońce jak na poddaszu
    użytkowym i do tego efekt klaustrofobiczny. Na parterze to już jest całkiem
    bajka w upały, bo temperatura w pomieszczeniach podczas upałów z reguły nie
    przekracza 20-21stC. Można by nawet powiedzieć, że odczuwa się zimno.
    Zero problemów z układaniem wełny 2, 3 czy 5 warstw, bo jej po prostu nie
    ma.
    Zero problemów z zaciekaniem okien dachowych czy wykraplającą się na nich
    parą wodną. Nie potrzebne są też markizy na te okna. Nawet na strychu okna
    są normalne w ścianach, a nie w dachu.
    Stały dostęp do nieocieplonego dachu od strychu zapewnia pełną kontrolę nad
    wszelkimi nieszczelnościami i przeciekami.
    Jest gdzie rozwiesić pranie, a po uchyleniu okien schnie nawet zimą.
    O....! w czasie ulewy zauważyłem, że trzeba będzie uszczelnić obróbkę
    komina. Ale zrobię to w dowolnej, wolnej chwili, bo wyciek jest nieduży.
    Nawet jakby się zaczęło lać na podłogę strychu to nie przecieknie niżej, bo
    pod wylewką na strychu jest folia i styropian. Co ciekawsze w miejscu
    tworzącej się niecki jest nawet wyprowadzona rura kanalizacyjna 110mm oraz
    rura z wodą tak na wszelki wypadek, gdyby komuś przyszło do głowy robić
    poddasze użytkowe. Zastanawiam się czy po prostu nie wykorzystać jej i nie
    zrobić na strychu kratki ściekowej.
    Ciekawe co by było gdyby ta woda się polała u Ciebie w te gips-kartony i w
    wełnę?
    Tak, tak, membrany, ale który wykonawca przytwierdza membranę do komina tak
    jak być powinno, czyli w taki sposób, żeby woda spływająca po kominie nie
    poleciała dalej tylko spłynęła po membranie? Oczywiście pewnym rozwiązaniem
    jest pełne deskowanie + papa, ale tu też często widywałem na budowach buble
    wykonawcze w postaci wywiniętej na komin papy i braku jakiegokolwiek
    uszczelnienia czy obróbki.
    Tak więc życzę wszystkim odważnym dużo samozaparcia w układaniu wełny na
    poddaszach :)

  • 5. Data: 2012-07-06 10:33:31
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Amir" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > to zrobiłbym rekuperator z GWC.

    > teraz tez rozważam za kilka lat przed malowaniem aby zrobić rozpierduchę,

    Zrób osobny obieg z glikolem. Do ziemi wrzucasz zwykłą rurkę 32mm jak do
    wody i prowadzisz ją do rekuperatora wstawiasz chłodnicę (nagrzewnicę) i
    potrzebujesz jeszcze pompki małej mocy do ruszania tego glikolu.

    Zalety są dwie:
    1. Do rekuperatora z ziemi idą tylko dwie cienkie rurki a nie szerokie
    kanały.
    2. Nie ma problemu z wilgocią skraplającą się w lecie w GWC gdy ciepłe i
    wilgotne powietrze zostaje schłodzone.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2012-07-06 12:17:46
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > O....! w czasie ulewy zauważyłem, że trzeba będzie uszczelnić obróbkę
    > komina.

    To fakt zaleta, też zauwazyłem że cieknie i naprawiłem odsuwając dachówki w
    tym konkretnym miejscu aby mieć dostęp do obróbki.
    Okazalo się że uszczelnienie gumowe wkrętów było niedostateczne i
    wystarczyło podokręcać.

    > Zastanawiam się czy po prostu nie wykorzystać jej i nie zrobić na strychu
    > kratki ściekowej.

    I będziesz co chwilę musiał sprawdzać czy woda jeszcze w syfonie stoi bo
    inaczej zacznie śmierdzieć.

    > Ciekawe co by było gdyby ta woda się polała u Ciebie w te gips-kartony i w
    > wełnę?

    Jak długo to będzie się lało, tak z pół roku to plyta w tym miejscu
    dosłownie zniknie. Zrobi się dziura.

    > Tak, tak, membrany, ale który wykonawca przytwierdza membranę do komina
    > tak jak być powinno,

    Nie przytwierdza się membrany do komina. Membrana nie spełnia warunków ppoż.
    Nalezy ją zakończyć z chwilą przejścia na obróbke blacharską. W Austrii
    często komin wokół oklejaliśmy specjalną grubą na 5-10cm wełną mineralną,
    często nasączoną krzemionką i do niej dopiero dochodziło się z membraną
    mocując na zszywkach do listwy drewnianej.

    > czyli w taki sposób, żeby woda spływająca po kominie nie poleciała dalej
    > tylko spłynęła po membranie?

    Od tego jest obróbka blacharska którą mocuje się do komina w nacięciu wokół
    które trzeba na końcu uszczelnić dekarskim uszczelniaczem.

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-06 12:48:59
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > zimno.
    > Zero problemów z układaniem wełny 2, 3 czy 5 warstw, bo jej po prostu nie

    20-21 stopni? Cos mi się wierzyć nie chce
    chyba, ze masz rekuperator z GWC?

    TO co u mnie nie tak ze mam 24?
    Porotherm 38 + 12Styro ramkamfrez.
    brak reku.

    pozdrawiam
    AT

  • 8. Data: 2012-07-06 13:31:42
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    Plumpi <a...@a...pl> napisał(a):

    > Współczuję.

    To się jeszcze podepnę. Gdybym jeszcze raz budował dom to na poddaszu dałbym
    ścianke kolankową jakieś 2,20 i skosy byłyby tylko częścią sufitu a nie
    czymś, co ogranicza korzystanie z pomieszczeń. Żadnych okien dachowych
    (ewentualnie w łazience). Zamiast okien dachowych w tej ściance kolankowej
    byłyby normalne okna o wysokości 0,8 lub 1,2 m, zależy jakby się zmieściły.
    Okna dachowe w sypialniach podczas burzy lub deszczu w nocy to totalna
    porażka. A wełny/ekofibru nawaliłbym w te mini skosy i sufity minimum 30 cm.
    Teraz mam 25-28 cm, tragedii nie ma ale zawsze może być lepiej.
    Skutkiem wyższej ścianki kolankowej zmieniłbym nachylenie dachu z 40 st na
    jekieś 25-30; dach byłby mniej widoczny to i dachówke dałbym tanią betonową.
    I deskowanie + papa zamiast membrany.

  • 9. Data: 2012-07-06 13:38:05
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 6 Lip, 13:31, "Boban" <b...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > jekieś 25-30; dach byłby mniej widoczny to i dachówke dałbym tanią betonową.

    a ja lubię to stukanie deszczu w szyby. czemu ja głupi zrobiłem w
    sypialni lukarnę zamiast połaciówki?...

  • 10. Data: 2012-07-06 14:16:08
    Od: "Boban" <b...@W...gazeta.pl>

    enemyunknown <r...@g...com> napisał(a):

    > a ja lubi=EA to stukanie deszczu w szyby. czemu ja g=B3upi zrobi=B3em w
    > sypialni lukarn=EA zamiast po=B3aci=F3wki?...

    Może te połaciówki to taka sama zaleta jak za słabe ocieplenie i upały na
    poddaszu: nikt spać w nocy nie może i wiadomo jak to się kończy.