  • 1. Data: 2012-07-06 22:15:56
    Temat: Sterowanie roletami -satel integra prośba o radę
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Mam rolety firmy NICE neomat,
    otwarcie i zamknięcie działa na zasadzie zwarcia. Nie da się wysterować
    osobno, góra osobno doł (pomijam temat dostawienia kontaktronow)

    kolejne wciśnięcia działąją następująco
    otworz, stop, zamknij...

    Podłączyłem do integry na wyjście 10 przewód oraz do com.

    Ustawiłem to wyjście jako monostabile, z czasem działąnia 2s bez wywołana
    alarmu wejsciach.

    , jak uruchamiam sterowanie tym wyjściem, to multimetr pokazuje zwarcie na
    ustawiony czas 2s czyli wydaje sie byc ok wszysko

    No więc podłączam te dwa przewody do 2 przewodow z włącznika dzwonkowego i
    niestety nie działa. Co robię źle?

    jak połączyłem jeden przewod od centrali od com z przewodem od rolety,
    nastęnie drugi przewod z centrali z out10 z przewodem od
    rolety, roleta zaczela zjezdzac w dol i dalej juz nie reaguje? daczego
    przeciez nie powinno byc zwarcia a jednak wywołąne było zwarcie? cos
    przeoczyłem? jakis przekaźnik trzeba zastosowac?
    jak to zrobic aby dzialalo?

    che po prostu centrali przez opcje sterowanie miec mozliwosc zamknięcia i
    otwarcia rolet
    Dzięki za poradę
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-07-07 00:00:18
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

    > che po prostu centrali przez opcje sterowanie miec mozliwosc zamknięcia i
    > otwarcia rolet
    > Dzięki za poradę
    > pozdrawiam

    Nie wiem co to jest wyjście 10 ale co zrobisz jak rolety będą zatrzymane na
    zamykaniu, a inne na otwieraniu ? To jedne się zamkną, a drugie otworzą :-)

  • 3. Data: 2012-07-07 09:05:23
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-06 22:15, Amir pisze:
    > Podłączyłem do integry na wyjście 10 przewód oraz do com.

    czyli na niskoprądowe

> [...]
    > nastęnie drugi przewod z centrali z out10 z przewodem od
    > rolety, roleta zaczela zjezdzac w dol i dalej juz nie reaguje?

    a ręcznie działa? najprawdopodobniej spaliłeś wyjście

    daczego
    > przeciez nie powinno byc zwarcia a jednak wywołąne było zwarcie? cos
    > przeoczyłem? jakis przekaźnik trzeba zastosowac?

    tak, zwykły przekaźnik 12VDC

    Lukasz

  • 4. Data: 2012-07-07 11:37:30
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    daczego
    > przeciez nie powinno byc zwarcia a jednak wywołąne było zwarcie? cos
    > przeoczyłem? jakis przekaźnik trzeba zastosowac?

    tak, zwykły przekaźnik 12VDC

    NIc nie ruszałem i zaczęło działać :) nie mam pojęcia dlaczego.

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-07-07 11:40:34
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    Nie wiem co to jest wyjście 10 ale co zrobisz jak rolety będą zatrzymane na
    zamykaniu, a inne na otwieraniu ? To jedne się zamkną, a drugie otworzą :-)

    -----------------------------

    Masz racje tak było :) ale mam jeszcze 5 wyjść wolnych więc je wykorzystam,
    w każdym bądz razie zaczęło działać na steroniku PCL PLC2011B0 wszystko
    jakoś lepiej się robi
    większe możliwośc no ale skoro juz jest tez satel i jego trzeba wykorzystać
    juz rok podłaczam te rolety w koncu się udało, jeszcze te kotaktrony do
    brany garażowej muszę
    dać bo obecnie aby sprawdzi czy otwarta przez kamere muszę zerkać :)

  • 6. Data: 2012-07-07 11:49:30
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-07 11:37, Amir pisze:

    > daczego
    >
    > tak, zwykły przekaźnik 12VDC
    >

    > NIc nie ruszałem i zaczęło działać :) nie mam pojęcia dlaczego.
    >
    > pozdrawiam

    teoretycznie jeśli jest to styk bezpotencjałowy i będzie działać, ja bym
    się jednak bał (szkoda centralki) - wrzuć przekaźnik (koszt to przecież
    kilka zł) minus do OUT10, plus do plusa zasilania. Jak na przewodach z
    rolety pojawi się jakiś potencjał to najwyżej przekaźnik dostaje po
    d..pie a nie centrala.

    Lukaz

  • 7. Data: 2012-07-07 11:53:25
    Od: Lukasz <w...@b...net.pl>

    W dniu 2012-07-07 11:49, Lukasz pisze:
> [...]

    niektóre nadajniki gsm w ten sposób podłączone (do out i masy) potrafią
    świrować, pewnie dlatego że samo wyjście wtedy świruje, dlatego też raz
    może ci działać a raz nie

    Lukasz

  • 8. Data: 2012-07-07 15:20:35
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Amir" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > brany garażowej muszę
    > dać bo obecnie aby sprawdzi czy otwarta przez kamere muszę zerkać :)

    To pomysł szatana żeby robić sterowanie krok po kroku. Normalne silniki do
    rolet mają solniki z dwoma uzwojeniami. Właściwie wszystkie tak mają.

  • 9. Data: 2012-07-09 09:16:17
    Temat: Re: Sterowanie roletami -satel integra prośba o rad
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > niektóre nadajniki gsm w ten sposób podłączone (do out i masy) potrafią
    > świrować, pewnie dlatego że samo wyjście wtedy świruje, dlatego też raz
    > może ci działać a raz nie

    \
    Na tych outach niskoprądowych jest napięcie 12V nawet ustawionych na
    monostabilne?

    wczoraj sprawdzałem i własnie nie było napięca, ale multimetrem jakims lewym
    dzis podskocze cos kupic lepszego

    ale o dziwno teraz działa za każdym razem, swirował jak odwrotnie
    podłączałem przewody.

    masz moze jakis model takich przekaźników aby były możliwie małe, w puszkach
    przy
    roletach juz ciasnawo jest, moze jakis link do allegro gdzie mogę odrazu
    zakupić
    przyda się więcej bo chce wyprowadzić sterowanie oswietleniem również

    pozdrawiam
    AT

  • 10. Data: 2012-07-09 12:09:31
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > To pomysł szatana żeby robić sterowanie krok po kroku. Normalne silniki do
    > rolet mają solniki z dwoma uzwojeniami. Właściwie wszystkie tak mają.

    Ten nie ma, firma NICE neomat, juz obdzwaniałem nawet producenta i dotarłem
    do działu technicznego
    też byłem zawiedziony, co prawda mam do nich pilota, na którym jest
    przyciska osobno góra, osobno doł.
    bo to silniki z sterowaniem radiowym, ewentualnie pod pilota mogę się
    podłączyć cetralną na zasadzie zwarcia
    cały dom zamknąć lub cały otworzyc, na pilocie mozna wybierac poszczegolne z
    menu ale to juz cięzko sterowac z pilota
    zdalnie :)

    z silnika wychodzi przewod 5 żyłowy

    Brązowy = faza elektryczna
    Niebieski = neutralny (zero)
    Żółto/zielony = uziemienie

    oraz
    Czarny = Wspólny(0V)
    Biały = Krok po kroku + "TTBUS"
    Pomarańczowy = Czujniki klimatyczne

    chciałem firmowe silniki to mam hehe, zamiast chinskie tansze i lepsze, ale
    uczy się człowiek całe zycie.

    Dziś kupiłem sobie kontaktrony dawno nie widziałem i nie wiedziałem,
    ostatnie to miałem w ręce w latach 90tych, wielkie jak palec nawet zostały
    mi gdzieś w garażu,
    a te nowe to fajne malutkie do bramy garażowej chę podłączyć
    pozdrawiam
    AT