  • 1. Data: 2012-07-08 13:10:49
    Temat: Czym szybko przeciąć kilka kafli?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mam kilka kafli do przecięcia (podłogowe, matowe, mrozoodporne). Nie mam
    maszyny do cięcia.

    Czy jest jakiś sposób, żeby dokładnie to pociąć? Może jakimś nożykiem do
    szkła?

    --
    MN

  • 2. Data: 2012-07-08 13:28:11
    Temat: Re: Czym szybko przeciąć kilka kafli?
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mam kilka kafli do przecięcia (podłogowe, matowe, mrozoodporne). Nie mam
    > maszyny do cięcia.
    >
    > Czy jest jakiś sposób, żeby dokładnie to pociąć? Może jakimś nożykiem do
    > szkła?

    Zarysować rysikiem widiowym (do kupienia w każdym markecie budowlanym za
    kilka-kilkanaście zł), a następnie złamać na jakiejś krawędzi.

  • 3. Data: 2012-07-08 13:29:12
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Czy jest jakiś sposób, żeby dokładnie to pociąć? Może jakimś nożykiem do
    > szkła?

    nie wiem na ile twarde są Twoje płytki, ja kiedyś przycinałem kilka sztuk
    podobnym narzędziem:
    http://www.narzedziak.pl/topex-noz-do-glazury-16b420
    .html

    nie kupuj takiego jak na zdjęciu topexa ponieważ obawiam się że niewiele
    nim potniesz. W markecie znjdziesz lepszej jakości noże.

    Do tego przydatna jest metalowa linijka . Po zarysowaniu, płytki
    podłogowe o klasie ścieralności IV łamały się ładnie i wzdłuż zarysowania.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 4. Data: 2012-07-08 13:34:38
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Mam kilka kafli do przecięcia (podłogowe, matowe, mrozoodporne). Nie mam
    > maszyny do cięcia.

    a kantówkę masz?

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-07-08 14:03:02
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik s_13 napisał:

    > a kantówkę masz?

    Ja tam kątówką docinałem - taką za 80 złotych plus tarczka do
    kamienia/betonu.
    Trochę hałasu i kurzu, ale dało radę i było tak, jak potrzeba :-)...
    Kantówki nie próbowałem... 8-P

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 6. Data: 2012-07-08 15:34:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2012 13:10:49 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Mam kilka kafli do przecięcia (podłogowe, matowe, mrozoodporne). Nie mam
    > maszyny do cięcia.
    >
    > Czy jest jakiś sposób, żeby dokładnie to pociąć? Może jakimś nożykiem do
    > szkła?

    Szlifierka kątowa+ odpowiednia tarcza. Szlifierki jak nie masz to pozycz od sasiada
    (lub kup-50zł), tarcza to kilkanaście zl.

  • 7. Data: 2012-07-08 20:04:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-08 15:34, Kris pisze:

    > Szlifierka kątowa+ odpowiednia tarcza. Szlifierki jak nie masz to pozycz od sasiada
    (lub kup-50zł), tarcza to kilkanaście zl.

    Jakoś nie umiem sobie wyobrazić, żeby szlifierką poprowadzić tak prostą
    linię jak przy linijce. Już chyba lepiej ten nożyk do szkła użyć...

    --
    MN

  • 8. Data: 2012-07-08 20:24:39
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-07-08 20:04, Marcin N pisze:
    > Jakoś nie umiem sobie wyobrazić, żeby szlifierką poprowadzić tak prostą
    > linię jak przy linijce. Już chyba lepiej ten nożyk do szkła użyć...

    Można i niejest to jakiś większy problem. Cięcie flexem idzie po linii,
    szlifierka nie ma tendencji do bicia na boki. Wiem bo właśnie skończyłem
    w moim domu kafelkowanie i miałem sporo cięcia gresu właśnie flexem.

  • 9. Data: 2012-07-08 20:32:17
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2012 20:04:08 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > Jako� nie umiem sobie wyobrazi�, �eby szlifierk� poprowadzi� tak prost�

    > lini� jak przy linijce. Ju� chyba lepiej ten no�yk do szk�a u�y�...
    Można prościutko, prosta robota.
    Nożykiem to sobie możesz ale jakąs miekka glazure. Z terakotą może byc problem.

  • 10. Data: 2012-07-08 21:40:41
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Kantówki nie próbowałem... 8-P

    spróbuj ;-) wrażenia niezapomniane...:-)))

    pozdrawiam
    s_13