  • 1. Data: 2012-07-07 08:55:13
    Temat: papa pod dachówkę
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Witam,

    Kiedyś pytałem już tu na grupie jak robić dach kryty dachówką. Wyszło tak,
    że jednak muszę robić go w 2 etapach. Teraz będzie zrobione:
    - na krokwie folia wysokoparoprzepuszczalna do wentylacji wełny,
    - na to nabite kontrłaty o szerokości krokwi o wysokości 3 cm,
    - na to pełne deskowanie i papa.

    I właśnie jaką papę zastosować zakładając, że finalnie dachówkę położę może
    jesienią, a może dopiero na wiosnę.

    Dekarz radzi tylko jedną warstwę termozgrzewalnej icopala. Czy to dobre
    rozwiązanie? czy jednak dawać jeszcze podkładową na papiaki?

    Myślę, że jeśli jedna warstwa to jednak jakaś wierzchniego krycia (SBS na
    welonie). Co polecacie?

    scruffty

  • 2. Data: 2012-07-07 09:27:53
    Temat: Re: papa pod dachówkę
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "scruffty" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiązanie? czy jednak dawać jeszcze podkładową na papiaki?
    > Myślę, że jeśli jedna warstwa to jednak jakaś wierzchniego krycia (SBS na

    dalem wiosna zeszłego roku pape matizol w400 (o ile dobrze pamietam), do
    dzis nie dzieje sie z nia nic, z rok jeszcze spokojnie wytrzyma zanim poloze
    dach.

    b.

  • 3. Data: 2012-07-07 11:37:05
    Od: "Boban" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    scruffty <s...@z...pl> napisał(a):

> [...]
    > jesienią, a może dopiero na wiosnę.
    >
    > Dekarz radzi tylko jedną warstwę termozgrzewalnej icopala.

    Posłucha dekarza.
    A po co dajesz mambranę pod deskowanie? Jak nie chcesz żeby wełna dotykała
    deskowania to zrób dystans rozciągniętymi sznurkami.
    Wg tego zo planujesz to warstwy docelowe będą tak:
    - dachówka
    - papa (może nawet 2 warstwy)
    - deskowanie
    - membrana

    Ta membrana jest niepotrzebna.

  • 4. Data: 2012-07-07 11:52:26
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Boban napisał:
    > Ta membrana jest niepotrzebna.

    Tu zdania uczonych są podzielone. Ja nie mam i jest ok, ale są opinie,
    ze membrana jest konieczna, bo będzie wywiewało z wełny ciepło.

    U mnie jest tak:
    Od dołu
    płyty g-k
    żółta folia
    wełna w 2 warstwach - 10 i 15 cm między krokwiami
    ok 1-2 cm pustki powietrznej nad wełną
    deskowanie
    papa
    ok 5 cm przestrzeni
    dachówka ceramiczna

    nad papą się nie rozczulałem i wziąłem zwykłą, ale u mnie majstrzy kryli
    wszystko od razu, zatem dach nie stał miesiącami, tylko max kilka -
    kilkanaście dni :-)

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 5. Data: 2012-07-07 17:28:19
    Temat: Re: papa pod dachówk
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > Tu zdania uczonych są podzielone. Ja nie mam i jest ok, ale są opinie, ze
    > membrana jest konieczna, bo będzie wywiewało z wełny ciepło.

    generalnie zadaniem membrany jest chronienie wełny przed ewentualnym
    przeciekiem dachu i "wydlenie" pary wodnej zawartej w wełnie.

    Przy deskowaniu papowaniu trudno uzasadnić podnoszenie kosztu
    membraną. Wywiewanie ciepła ... hmm ... nawet jeżeli ta teoria
    ma głębszy sens, raczej trudno mi uwierzyć w sens ekonomiczny membrany
    przy tak wykonanym dachu, oszczędność na ewentualnym "wywiewie
    ciepła" wydaje się, że bedzie tak nieznaczna, że zwrot membrany będzie
    trwał grubymi dziesiątkami lat.

    Jako ciekawostkę podam, że jak sam rozważałem budowę jakiś czas temu,
    chciałem wykonać dach bez deskowania, stosując mercedesa membran
    na rynku (tyvek). Doga jak ch...a i najlepsze, że producent na terenie
    polski
    nie daje żadnej gwarancji. Na terenie Niemiec dają gwarancję chyba max 5 lat
    ale pod warunkiem zapłacenia za montaż specjalizowanej ekipie.
    Inne ciut tańsze miały jakąś gwarancję ale okres był
    tak krótki, że można powiedzieć że nie miały. Myślę że to o czymś świadczy.

    Reasumując, dla mnie jest bezcelowym zakładanie membrany przy
    deskowanym dachu a teorie o ZNACZĄCYM wywiewie ciepła wydają się
    tak prawdopodobne jak to że na mój dom w trakcie mojego życia,
    spadnie samolot.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 6. Data: 2012-07-07 17:56:33
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Darek napisał:
> [...]
    > deskowanym dachu a teorie o ZNACZĄCYM wywiewie ciepła wydają się
    > tak prawdopodobne jak to że na mój dom w trakcie mojego życia,

    Tak samo uważam i dlatego nie dałem żadnej membrany, chociaż chciano
    mnie odsądzić od czci i wiary :-))).
    Nawet majstrzy z politowaniem patrzyli na mnie.. chodziło o to, bym nie
    robił deskowania, tylko dał membranę.
    Ja im powiedziałem, że jak za trzydzieści lat będę budował dom i
    zobaczę, że membrana zakładana teraz, do tamtego czasu spełnia swoje
    zadanie i nic się z nią nie dzieje, to zastosuję membranę zamiast
    deskowania.
    Membrana do deskowania dodatkowo dla mnie również jest zbędnym
    wydatkiem, ale...
    Może kiki Cię przekona hahaha

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 7. Data: 2012-07-09 10:02:27
    Od: scruffty <s...@z...pl>

    Dnia Sat, 7 Jul 2012 09:37:05 +0000 (UTC), Boban napisał(a):

    > A po co dajesz mambranę pod deskowanie? Jak nie chcesz żeby wełna dotykała
    > deskowania to zrób dystans rozciągniętymi sznurkami.

    Membranę daję aby sobie uprościć pracę. Rozciąganie sznurków trzeba zrobić
    gęsto i dokładnie i to też kosztuje (akurat moją pracę, ale swoją pracę też
    wliczam). Druga sprawa myślę, że w tym rozwiązaniu jest mniejsza szansa na
    osuwanie wełny niż przy sznurkach.

    Jednak pojawiła mi się druga rozterka, tnąc koszty czy jednak nie
    zrezygnować z dachówki na korzyść blachy (licząc, że lepsza blacha może da
    radę poleżeć te 15-20 lat i nawet jak za tyle będę musiał ją zmienić) to
    wliczając dodatkowo koszt kredytu wychodzi mi, że z taką wymianą osiągnę
    cenę dachówki położonej teraz.

    Wiadomo dachówka ma więcej zalet, tylko zaoszczędzona kasa przydałaby się
    już teraz. I znowu się rodzi problem, jaka kolejność warstw przy blasze, i
    czy ufać folii, czy robić deskowanie ciężka sprawa z tym dachem, dobrze, że
    mam jeszcze 3 tygodnie na zastanowienie.

    scruffty

  • 8. Data: 2012-07-09 10:16:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 10:02:27 UTC+2 użytkownik scruffty napisał:

> [...]
    > czy ufać folii, czy robić deskowanie ciężka sprawa z tym dachem, dobrze, że
    > mam jeszcze 3 tygodnie na zastanowienie.

    Sprawdż ceny dachówki cementowej Brassa.
    Tylko nioe sugeruj sie katalogowymi cenami- w wiwkszości składów dostaniesz spory
    rabat

  • 9. Data: 2012-07-09 10:53:11
    Od: "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl>

    >Tu zdania uczonych są podzielone. Ja nie mam i jest ok, ale są opinie, ze
    >membrana jest konieczna, bo będzie wywiewało z wełny ciepło.

    A kto głosi te opinie ?
    Zdaje mi się że Kiki ..
    On coś tam mówił o wywiewaniu ciepła ...

    Tylko zastanawiam się czy jego "wiedza" i głoszone przez niego teorie mają
    jakieś przełożenie w badaniach , ekspertyzach i itd ...

  • 10. Data: 2012-07-09 11:37:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 10:53:11 UTC+2 użytkownik /// Kaszpir /// napisał:

> [...]
    >
    > Tylko zastanawiam się czy jego "wiedza" i głoszone przez niego teorie mają
    > jakieś przełożenie w badaniach , ekspertyzach i itd ...

    Logicznie myśląc ma racje. Taka membrana ogranicza ruch powietrza a własnie o to
    chodzi aby powietrze uwięzione w wełnie było "nieruchome"
    Każde wianie wywiewa ciepło z wełny i zwiększa straty.