  • 1. Data: 2021-12-03 13:44:52
    Temat: Blackout
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dzisiaj kolejne artykuły na temat braku prądu:

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/blackout-czy-w-polsc
    e-moze-zabraknac-pradu-komunikaty-ure-i-rcb/j8p9hhs
    https://gadzetomania.pl/blackout-w-polsce-rcb-radzi-
    jak-przygotowac-sie-na-brak-pradu,6711401194584800a

    W tym tygodniu coś podobnego było praktycznie codziennie.
    Coś się szykuje? Po co oni o tym piszą?

    TG

  • 2. Data: 2021-12-03 13:54:42
    Temat: Re: Blackout
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 13:44 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    jak-przygotowac-sie-na-brak-pradu,6711401194584800a

    > W tym tygodniu coś podobnego było praktycznie codziennie.

    inne z wczoraj i dzisiaj:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Blackout-w-Polsce-U
    RE-odpowiada-8233920.html

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-12-02/czy-p
    olsce-grozi-blackout-rzadowe-centrum-bezpieczenstwa-
    radzi-jak-sie-przygotowac/

    https://www.komputerswiat.pl/artykuly/redakcyjne/eur
    opa-szykuje-sie-na-braki-pradu-jak-przygotowac-sie-n
    a-blackout/n8c9nmt

  • 3. Data: 2021-12-03 13:57:06
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-03 o 13:44 +0100, Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]
    jak-przygotowac-sie-na-brak-pradu,6711401194584800a

    > W tym tygodniu coś podobnego było praktycznie codziennie.

    Kryzys energetyczny idzie. Gaz i ropa coraz droższe, węgla coraz mniej,
    a te wszystkie hipsterskie panele na dachach to zimą złom.

    Tutaj ładnie wykonany film w temacie (można włączyć tłumaczenie
    napisów): https://www.youtube.com/watch?v=mHWcOQ_7Y-U

    Dobra wiadomość taka, że Polska planuje wybudować elektrownię jądrową.
    Zła natomiast taka, że uruchomienie nie prędzej jak w 2033.
    Jeszcze gorsza ta, że za projekt odpowiedzialny jest Sasin.

    Mateusz

  • 4. Data: 2021-12-03 14:19:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Dobra wiadomość taka, że Polska planuje wybudować elektrownię jądrową.
    > Zła natomiast taka, że uruchomienie nie prędzej jak w 2033.
    > Jeszcze gorsza ta, że za projekt odpowiedzialny jest Sasin.

    W roku 2033 Sasin osiągnie wiek emerytalny. Przypadek?

    Poza tym wedle jednej z wersji planów, ta ekektrownia ma powstać
    w pobliżu Sasina (taka miejscowość). Teź przypadek?

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2021-12-03 14:29:05
    Od: a a <m...@g...com>

    On Friday, 3 December 2021 at 13:57:10 UTC+1, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > Zła natomiast taka, że uruchomienie nie prędzej jak w 2033.
    > Jeszcze gorsza ta, że za projekt odpowiedzialny jest Sasin.

    domowe elektrownie atomowe to jest fake GE
    nigdy nie powstana bo sa tak bezpieczne jak Fukushima a mała moc to straty energii
    przesyłowej, a nikt się nie zgodzi na taki syf na osiedlu.

    Niech Hamwryka sama postawi 100 takich reaktorów w Nowym Jorku, Waszyngtonie i
    testuje 10 lat a nie sprzedaje syfa do Polski, aby wywołacc miliony raków

  • 6. Data: 2021-12-03 14:57:15
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-12-03 o 14:19 +0100, Jarosław Sokołowski napisał:
    > W roku 2033 Sasin osiągnie wiek emerytalny. Przypadek?

    Nie zwróciłem uwagi - ale faktycznie, idealnie pasuje. Sprytnie
    wyliczone. :)
    W praktyce to i tak bez znaczenia, bo zostanie wykopany przez nową
    władzę dużo szybciej. A jeśli nie, to też bez znaczenia, bo wówczas
    jeden bidny Sasin to będzie najmniejszy problem Polaków.

    > Poza tym wedle jednej z wersji planów, ta ekektrownia ma powstać
    > w pobliżu Sasina (taka miejscowość). Teź przypadek?

    Niechybnie spisek!

    Mnie i tak bardziej dziwi wybór wykonawcy. Rząd sięga po jakiejś dziwne
    wynalazki zza wielkiej wody, kiedy w EU ma sprawdzonego specjalistę w
    tej dziedzinie, z potężnym doświadczeniem i własną, innowacyjną
    technologią. Mogę tylko przypuszczać, że Polski rząd wybrał po prostu
    najtańszą ofertę... Chińczyki tymczasem bez wahania wybierają EDF.

    Mateusz

  • 7. Data: 2021-12-03 19:05:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sod472$1jkn$1@gioia.aioe.org>
    user Mateusz Viste pisze tak:

    > Dobra wiadomość taka, że Polska planuje wybudować elektrownię
    > jądrową. Zła natomiast taka, że uruchomienie nie prędzej jak w
    > 2033.

    Ciekawe czy będzie ogólnonarodowa histeria atomowa
    jak jest ze szczepionkami?

    --
    Piter

  • 8. Data: 2021-12-03 19:26:34
    Od: WS <L...@c...pl>

    piątek, 3 grudnia 2021 o 19:04:37 UTC+1 PiteR napisał(a):

    > Ciekawe czy będzie ogólnonarodowa histeria atomowa
    > jak jest ze szczepionkami?

    pewnie lokalnie, w miescach budowy jakies protesty będą...

    BTW a te szczepionki i testy to lekka lipa ;) , np. wszyscy zaszczepieni, dodatkowo
    przetestowani przed imprezą i... 60/120 osób zakażonych :(
    wg https://www.fakt.pl/wydarzenia/swiat/oslo-omikron-na
    -swiatecznej-imprezie-kilkadziesiat-osob-zakazonych/
    0rshzhh
    "W imprezie mogły uczestniczyć tylko osoby zaszczepione i każdy musiał wcześniej
    uzyskać wynik negatywny "

  • 9. Data: 2021-12-03 21:33:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-12-03 o 19:26, WS pisze:

    > pewnie lokalnie, w miescach budowy jakies protesty będą...
    >
    > BTW a te szczepionki i testy to lekka lipa ;) , np. wszyscy zaszczepieni,
    dodatkowo przetestowani przed imprezą i... 60/120 osób zakażonych :(
    Bo testy są do dupy, szczególnie te szybkie, dwa zaszczepienie nie
    chroni przed nosicielstwem.

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-12-03 21:36:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2021 o 21:33 Janusz <j...@o...pl> pisze:

    > Bo testy są do dupy, szczególnie te szybkie, dwa zaszczepienie nie
    > chroni przed nosicielstwem.

    Nie chroni też przed zachorowaniem. Jest szansa, że zaszczepiony jeśli
    zachoruje to przejdzie ją łagodniej - co potwierdzają już statystyki.

    TG