  • 1. Data: 2010-08-13 18:03:19
    Temat: Blat kuchenny olejowanie po montażu?
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Blat kuchenny z klejonki dębowej ma być olejowany. Zlew i płyta indukcyjna
    mają uszczelki firmowe. Od ściany ma być listwa dębowa uszczelniona
    silikonem.
    Pierwsze olejowanie wykonać przed zamontowaniem i uszczelnieniem zlewu i
    płyty, czy na samym końcu po montażu?

    A jak z uszczelnieniem silikonem? Zasilikonuję listwę, to olej nie dojdzie
    pod silikon. Odwrotnie, to silikon się nie przyczepi.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2010-08-13 21:54:27
    Temat: Re: Blat kuchenny olejowanie po montażu?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Sie, 20:03, Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> wrote:
> [...]
    >
    > A jak z uszczelnieniem silikonem? Zasilikonuję listwę, to olej nie dojdzie
    > pod silikon. Odwrotnie, to silikon się nie przyczepi.

    Moge cie troche zasmucic?

    Jak zaolejujesz nawet po montazu to olej podejdzie pod silikon.
    Dobre olejowanie to solidne kilkukrotne nasmarowanie olejem. Drewno
    powinno dobrze napic sie oleju i wtedy jest dosyc dobrze ochroniony
    przez wplywem zewnetrznych czynnikow (dębina i tak taka jest).

    Na moje rozumowanie to uszczelki pod zlewem i kuchnia powinny byc
    porzadne, gumowe i calosc lekko ale ciasno skrecona tak aby oszczelka
    byla dostepna do przetarcia scierka. Wtedy olejujesz ile wlezie i woda
    drewnem nie podejdzie a od gory masz uszczelke. Ale pewnie tak to ty
    nie masz a producenci tak nie robia...

    Ale to nie problem. Licz sie z tym ze nawet jak zasilikonujesz a potem
    zaolejujesz to i tak olej moze wejsc miedzy drewno i sylikon i
    czesciowo je odspoic. Nie koniecznie calkowicie ale jest to
    niewykluczone. Ale jesli nie jestes ostatnia fleja to raczej syf pod
    sylikonem ci nie grozi. Moze tylko sie okazac ze bedzie sie tam
    zbieral nalot i z czasem brzeg sie zrobi ciemniejszy.

    Ja bym olejowal po montazu.
    A najpierw bym kupil kuchnie i zlew z blatem kamiennym/nierdzewnym a
    blat roboczy z drewna bym mial osobno...

    Disclaimer:
    Pisze z wlasnych przemyslen i czesciowych doswiadczen.

    --
    Lukasz Sczygiel