    Date: Tue, 27 Nov 2012 20:37:51 +0100
    From: Mateusz Papiernik <m...@m...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Blok i izolacja akustyczna - pianka akustyczna + k-g?

    Hej,

    Przymierzam sie do grubego remontu. Typowy blok z wielkiej plyty, wiec
    bez fajerwerkow. Sciany nierowne tak, ze szkoda slow - z napakowana na
    wierzch niegdys bardzo nieudolnie zrobiona "gladzia gipsowa" (bo ladnej
    gladzi to w zyciu nie widzialo). Prawdopodobnie wiec z tymi scianami i
    tak cos bym musial pokombinowac, zeby poprawic ich estetyke.

    Wykombinowalem sobie, zeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i
    uderzyc w plyty k-g na sciany.

    1) Z jednej strony zalatwie kwestie ladnych katow prostych, rownej
    sciany i innych aspektow estetycznych.

    2) Z drugiej strony ulatwie sobie zadanie z instalacja elektryczna i
    telekomunikacyjna, bo nie bede musial pruc scian, tylko poloze kable pod
    plyta.

    3) Z trzeciej strony na scianie od sasiadow bede mogl (kosztem stracenia
    paru cm) pod plyte wrzucic pianke akustyczna i troche zwiekszyc komfort
    akustyczny, bo slychac jak ktos pierdnie, a ja jestem instrumentalista i
    tez chcialbym byc mniej uciazliwy przy okazji.

    Teraz moje pytanie do Szanownych Grupowiczow - gdzie w moim toku
    myslenia robie jakies zasadnicze bledy i na ile to co sobie wymyslilem
    jest do kitu, a na ile ma sens? Czy jest jakis inny sensowny sposob
    osiagniecia trzech powyzszych zalozen?

    Znajomi z podobnych pobudek wykonczyli cale mieszkanie od srodka plytami
    k-g, zeby nie bawic sie ze scianami i bardzo sobie chwala, a mnie
    rowniez efekt sie podobal.

    Disklajmer: nie bede mial na scianach wiszacych ciezkich rzeczy, przy
    ktorych k-g moze byc mniej lub bardziej problematyczne.

    Dzieki z gory za wszelkie wskazowki!

    Chetnie zostane odeslany do zrodel, z ktorymi powinienem sie zapoznac,
    zeby nie zadawac takich pytan tutaj :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net