  • 1. Data: 2012-11-27 20:37:51
    Temat: Blok i izolacja akustyczna - pianka akustyczna + k-g?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Hej,

    Przymierzam sie do grubego remontu. Typowy blok z wielkiej plyty, wiec
    bez fajerwerkow. Sciany nierowne tak, ze szkoda slow - z napakowana na
    wierzch niegdys bardzo nieudolnie zrobiona "gladzia gipsowa" (bo ladnej
    gladzi to w zyciu nie widzialo). Prawdopodobnie wiec z tymi scianami i
    tak cos bym musial pokombinowac, zeby poprawic ich estetyke.

    Wykombinowalem sobie, zeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i
    uderzyc w plyty k-g na sciany.

    1) Z jednej strony zalatwie kwestie ladnych katow prostych, rownej
    sciany i innych aspektow estetycznych.

    2) Z drugiej strony ulatwie sobie zadanie z instalacja elektryczna i
    telekomunikacyjna, bo nie bede musial pruc scian, tylko poloze kable pod
    plyta.

    3) Z trzeciej strony na scianie od sasiadow bede mogl (kosztem stracenia
    paru cm) pod plyte wrzucic pianke akustyczna i troche zwiekszyc komfort
    akustyczny, bo slychac jak ktos pierdnie, a ja jestem instrumentalista i
    tez chcialbym byc mniej uciazliwy przy okazji.

    Teraz moje pytanie do Szanownych Grupowiczow - gdzie w moim toku
    myslenia robie jakies zasadnicze bledy i na ile to co sobie wymyslilem
    jest do kitu, a na ile ma sens? Czy jest jakis inny sensowny sposob
    osiagniecia trzech powyzszych zalozen?

    Znajomi z podobnych pobudek wykonczyli cale mieszkanie od srodka plytami
    k-g, zeby nie bawic sie ze scianami i bardzo sobie chwala, a mnie
    rowniez efekt sie podobal.

    Disklajmer: nie bede mial na scianach wiszacych ciezkich rzeczy, przy
    ktorych k-g moze byc mniej lub bardziej problematyczne.

    Dzieki z gory za wszelkie wskazowki!

    Chetnie zostane odeslany do zrodel, z ktorymi powinienem sie zapoznac,
    zeby nie zadawac takich pytan tutaj :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 2. Data: 2012-11-27 20:49:22
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Czesc ;-)

    A co to jest ta pianka akustyczna ?

    pozdrawiam
    Adams

  • 3. Data: 2012-11-28 11:58:30
    Od: rrr <r...@r...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Mateusz Papiernik napisał:
> [...]
    > tak cos bym musial pokombinowac, zeby poprawic ich estetyke.
    >
    > Wykombinowalem sobie, zeby upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i
    Dobrze.

    > 1) Z jednej strony zalatwie kwestie ladnych katow prostych, rownej
    > sciany i innych aspektow estetycznych.

    Zależy czy zrobisz to dobrze/ zgodnie ze sztuką.

    > 2) Z drugiej strony ulatwie sobie zadanie z instalacja elektryczna i
    > telekomunikacyjna, bo nie bede musial pruc scian, tylko poloze kable pod
    > plyta.

    dobrze
> [...]
    > akustyczny, bo slychac jak ktos pierdnie, a ja jestem instrumentalista i
    > tez chcialbym byc mniej uciazliwy przy okazji.
    dobrze.

    pzdr.
    rafał

  • 4. Data: 2012-11-28 14:35:02
    Od: "Marcin L" <k...@g...pl>

    Uzytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Mateusz Papiernik
    > m...@m...net, http://www.maticomp.net
    > "One man can make a difference" - Wilton Knight

    plyta obecnie mam obita cala kuchnie i lazinke (zielona plyta)
    szafki wisza normalnie, glazura itd. kwestia zastosowania odpwiednich srub,
    dybli i wieszakow.
    plyty mam klejone a i tak jak piszesz mam wszystko schowane pod nie -
    elektryke, rurki z ogrzewaniem itd.
    sufit oczywiscie tez podwieszany z oswietleniem (kuchnia 6 pukntow
    swietlnych a laziena 2 + kinkiet nad lustetrem potrojny).

  • 5. Data: 2012-11-28 21:05:03
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    On 2012-11-28 11:58, rrr wrote:
    > Zależy czy zrobisz to dobrze/ zgodnie ze sztuką.

    Mam nadzieję, że mi się to uda - w każdym razie taki jest zamiar, by
    tego dopilnować. Dziękuję!

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2012-11-28 21:06:03
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    On 2012-11-28 14:35, Marcin L wrote:
> [...]
    > sufit oczywiscie tez podwieszany z oswietleniem (kuchnia 6 pukntow
    > swietlnych a laziena 2 + kinkiet nad lustetrem potrojny).

    Czyli się da :) Nie masz problemu z pękaniem na łączeniach? Co chwila
    ktoś mnie straszy, że jak się wpakuję w regipsy na ścianach, to będę
    miał z tym problem. Z ojcem wyłozyliśmy płytami dom na wsi i bardzo
    chwalimy, a opisanych problemów na razie kompletnie nie ma.

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 7. Data: 2012-11-28 23:02:43
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mateusz Papiernik
    > m...@m...net, http://www.maticomp.net
    > "One man can make a difference" - Wilton Knight

    nie mam tego problemu... na laczeniach poszla jakas specjalna siatka i tyle.

  • 8. Data: 2012-11-29 15:18:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > nie mam tego problemu... na laczeniach poszla jakas specjalna siatka i tyle.

    Do siatki sa plyty z podfrezowana krawedzia (tam plyta jest ciensza),
    ale i tak nie polecam siatki. Sprawdzone doswiadczalnie - szpachla do
    spoinowania bez siatki. Zawiera to chyba jakies wlokna, w kazdym razie
    mocne jak diabli. Trzeba tym wypelnic szczeline mozliwie gleboko i
    predzej sama plyta peknie, niz gdzies w okolicy laczenia.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa