  • 1. Data: 2012-11-28 09:56:21
    Temat: szumi mi wentylacja
    Od: Marek <m...@g...pl>

    ale od poczatku. Mam w domu 8 anemostatow, fi 125mm, z 2 anemostatow
    slychac szum powietrza (slyszalne nawet przy 100m3/h).
    Pozostale sa calkowicie nieslyszalne.
    Kazdy anemostat jest regulowany przepustnica wychodzaca z puszki
    rozdzielczej.
    Rekuperator to Brink Medium.

    Podejrzewam, ze w rurze wytwarza sie rezonans akustyczny.
    Montujac rury troche wtopilem, poniewaz dalem zbyt dlugi, prosty
    odcinek. Rury to spiro ocieplone welna mineralna.

    Oto moje pomysly na wytluminie:
    1. Dodac po drodze kilka zakretow, wywijasow z rury
    2. Wstawic po drodze cos typu pudelko/tlumik

    Powyzsze niestety wiaze sie mniejszym lub wiekszym rozwalaniem poddasza.
    Chcialbym tego maksymalnie uniknac.

    Dlatego zastanawiam sie czy mialoby sens wstawienie do rury od strony
    anemostatu jakiegos przedmiotu, np. blachy, plastiku, ktory zmienilby
    kierunek fal dzwiekowych i tym samym je wytlumil?
    Mysle, ze okolo 150cm "czegos" jestem w stanie tam wepchnac.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z