  • 1. Data: 2012-11-28 11:03:38
    Temat: Oszacowanie kosztow - panele vs deski
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Pomozcie mi oszacowac koszt wykonania 1 m2 podlogi z paneli i z litej deski
    na legarach.

    Zakladam, ze m2 panela to ok. 40 zl, a m2 deski sosnowej/modrzewiowej moge
    miec za 50 zl.

    Pod deski ida wypoziomowane legary na podkladkach.

    Pod panele musi isc wylewka samopoziomujaca - ile litrow typowo wchodzi na
    plyte (strop gestozebrowy)? Do tego folia i pianka tlumiaca.

    Panel jest wykonczony, deska wmaga szlifowania i lakieru/olejowosku

    Jedno i drugie klade sam.

    Na razie wychodzi mi, ze deska jest w omawianym ukladzie tansza...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-11-28 11:29:26
    Temat: Re: Oszacowanie kosztow - panele vs deski
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    e.net...

> [...]
    > na legarach.

    > Zakladam, ze m2 panela to ok. 40 zl, a m2 deski sosnowej/modrzewiowej moge

    Cena modrzewiowych ok. Cena sosnowych jest znacznie niższa. Ja kupowałem
    kilka razy i zawsze cena była w przedziale 25-30zł (zależnie od grubości)

    > Pod deski ida wypoziomowane legary na podkladkach.

    Tu cena może być bardzo różna, w tartaku grosze, u stolarza średnio, a w
    supermarkecie bardzo drogo.

    > Pod panele musi isc wylewka samopoziomujaca - ile litrow typowo wchodzi na
    > plyte (strop gestozebrowy)?

    To zależy od nierówności wylewki. Jeśli jest idealnie płaska to teoretycznie
    można dać już 1mm czyli 1l / m2. W praktyce najczęściej gdzieś jest niżej a
    gdzieś wyżej więc aby w najwyższym miejscu był 1mm to tam gdzie jest niżej
    trzeba dać więcej. Niech średnia wynosi 3mm odchyłki to wtedy potrzeba 3l /
    m2.

    > Do tego folia i pianka tlumiaca.

    Folia to grosze, pianka od kilku zł / m2 do kilkudziesięciu za porządny
    podkład (nie piankę).

    > Panel jest wykonczony, deska wmaga szlifowania i lakieru/olejowosku

    Koszt lakieru to już pełna loteria. Od tanich wodnych po chemoutwardzalne.

    > Jedno i drugie klade sam.

    I bardzo dobrze!

    > Na razie wychodzi mi, ze deska jest w omawianym ukladzie tansza...

    Jak robiłem kiedyś porównanie dla siebie to mi wyszło, że cena jest ta sama,
    ale ja do paneli doliczałem porządny (drogi) podkład, a do desek porządny
    (drogi) lakier :-)
    Przy porównywalnej cenie ja bym decydował użytkowo a nie kosztowo.

    Estetyka to rzecz gustu, ale użytkowo są spore różnice:
    - deski są bardziej miękkie i narażone na ślady od upadków naczyń, zabawek
    itd
    - panele są powierzchniowo twarde, ale jak już się zrobi dziura to ją widać.
    - jedne i drugie nie lubią szurania, ale deskę można za kilka lat
    wyszlifować i polakierować na nowo.
    - panele na kiepskim podkładzie są znacznie głośniejsze w użytkowaniu, na
    dobrym są trochę głośniejsze.
    - panele kładziesz i zapominasz, deska może się wypaczyć, albo po pierwszym
    sezonie grzewczym mogą powstać szpary. Aby tego uniknąć należy ją
    wysezonować samemu, bo nie wiadomo jak długo i w jakich warunkach byłą do
    tej pory przechowywana.
    - w dotyku bosą stopą deski wydają się cieplejsze niż panele.

    Jak widać jedno i drugie rozwiązanie ma wady i zalety, więc ja bym decydował
    na tej podstawie a nie kosztów które są porównywalne.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-11-28 12:13:52
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 11:29:26 +0100, Ergie napisał(a):

    > Cena modrzewiowych ok. Cena sosnowych jest znacznie niższa. Ja kupowałem
    > kilka razy i zawsze cena była w przedziale 25-30zł (zależnie od grubości)

    No wlasnie, ze wzgledu na miekkosc i perspektywe cyklinowania co ok. 10 lat
    lat chcialbym grubosc ze 28 mm. Po 25 zl chyba beda znacznie ciensze.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-11-28 14:05:18
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 12:13:52 +0100, Maciek napisał(a):

    > No wlasnie, ze wzgledu na miekkosc i perspektywe cyklinowania co ok. 10 lat
    > lat chcialbym grubosc ze 28 mm. Po 25 zl chyba beda znacznie ciensze.

    Jeszcze dodając do tematu:
    - panele ułożysz szybko, jak Ci żona powie, a może byśmy zmienili podłogę,
    to jesteś bohaterem w swoim domu i następnego dnia masz całkiem inną
    podłogę (podkład i reszta może zostać), przy deskach już tak prosto nie
    jest,

    - sosny nie kupuj, chyba, że chcesz się denerwować na każdy paproch wbity w
    deskę, jak dla mnie to drewno jest za miękkie na podłogi i żaden lakier
    tego nie uratuje,

    - cyklinować "trza umić" i mieć maszynę

    - biorąc pod uwagę wygląd, odczucie przy dotyku i komfort akustyczny to
    podróbka nigdy nie zastąpi oryginału i tu drewno bezsprzecznie wygrywa,

    - biorąc pod uwagę użyteczność to już jest pół na pół, zwłaszcza jak kupisz
    grubsze panele i wyższą klasą ścieralności

    Ja u siebie w nowym domu będę kładł jednak panele, jedynie trepy schodów
    zrobię drewniane, miałem doświadczenie z parkietem sosnowym i fajny był
    przez rok, w międzyczasie nierówno ściemniał, pojawiły się wgłębienia od
    paprochów itp. a po jakichś 6 latach całkiem nam się znudził i przykryliśmy
    go panelami, bo nikomu nie chciało się go zrywać ani cyklinować.

    --
    scruffty

  • 5. Data: 2012-11-28 14:28:09
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Jedno i drugie klade sam.
    >
    > Na razie wychodzi mi, ze deska jest w omawianym ukladzie tansza...

    hej
    ostatnio od nozek naroznika zrobily sie brzydkie wgniotki w panelach
    (kiepski/baardzo tani)...
    jedna sobota i nowa podloga polozona - listwy przypodlogowe nawet zostaly bo
    kolor podobny. z deska nie wiem czy tak bedziesz mogl szybko zrobic...

  • 6. Data: 2012-11-28 15:06:19
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bo kolor podobny. z deska nie wiem czy tak bedziesz mogl szybko zrobic...

    Mam u siebie wszedzie panele z fuga. W samym salonie 30m^2 ukladalem to trzy
    popoludnia. Niestety mierzenia jest sporo. Do tego przyklejane listwy
    przypodlogowe aluminiowe i niestety o rozbieraniu tego nawet nie chce
    slyszec.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2012-11-28 20:01:10
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 15:06:19 +0100, Maniek4 napisał(a):

> [...]
    > popoludnia. Niestety mierzenia jest sporo. Do tego przyklejane listwy
    > przypodlogowe aluminiowe i niestety o rozbieraniu tego nawet nie chce

    No, ja w pokoju o pow. 23 m2 uladalem prawie dwa dni, a to byly zwykle "na
    klik" :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-11-28 20:42:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 listopada 2012 20:01:10 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > No, ja w pokoju o pow. 23 m2 uladalem prawie dwa dni, a to byly zwykle "na
    >
    > klik" :)zl

    Sypialnia 25 mkw, pokój córki 20mk, korytarz i 3 pokój(łącznie 25mkw)- kazde z tych
    pomieszczeń układanie to jedno długie popołudnie.
    Maniek pisze mierzenia sporo- nie wiem jak tam panele z fugą bo nie mam ale zwykłe to
    mierzenia mało co. Odcięta końcówka panela z pierwszego rzędu to początek następnego
    i tak dalej.
    Do paneli przekonało mnie własnie to że jak się znudzą/zużyją to jedna dniówka i
    położone następne. Z parkietem to cyklinowanie, lakierowanie itp- to mi nie
    odpowiadało.
    W mieszkaniu które wynajmuje, chyba od 10 lat leżą panele kupione po 19zł/mkw- chyba
    classen. Wyglądają jeszcze całkiem nie najgorzej- jedynie w okolicy krzesła na
    kółkach się wytarły. W domu mam od 4 lat panele kupione wysyłkowo w Komforcie- na
    razie ok.
    Główna wada paneli to odgłosy- pieska jak chodzi trochę słychać.

  • 9. Data: 2012-11-28 21:02:44
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Nov 2012 11:42:26 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Odcięta końcówka panela z pierwszego rzędu to początek następnego i tak dalej.

    Chyba ze dlugosc pokoju jest taka, ze odcieta koncowka wypada krotsza niz
    dopuszczalne minimum (czyli chyba 40 cm) :) A jak do tego dodasz krzywe
    sciany, to sie zaczyna jazda.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-11-28 22:34:46
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    ps.com...

> [...]
    >zwykłe to mierzenia mało co. Odcięta końcówka >panela z pierwszego rzędu to

    Przy fudze to niestety nie przejdzie. Fugi musza sie pokrywac, przy okazji
    odpadow bedzie wiecej. :-(

    Pozdro.. TK