    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Blokowanie inwestycji
    Date: Wed, 15 Sep 2010 14:16:27 +0200

    Witajcie.
    Mam do Was pytanie natury prawnej zwiazane z prowadzona inwestycja
    budowy domu jednorodzinnego.
    Wszystko mam zalatwione i zalegalizowane - na PNB stoi jak byk:
    Budowa domu jednorodzinnego wraz z przylaczami...
    Na te przylacza mam porobione projekty i teraz wykonawca zaczal robic mi
    wodociag.
    Do poprowadzenie jest ok 100 m, ale poza moja posesja sa dzialki
    prominentnych wiejskch gospodarzy i... nagle obudzili sie, jak zobaczyli
    koparke i caly sprzet pracujacy przy przebitce pod droga, ze przeciez na
    te potrzeby - ich dzialek i ew inwestycji tam przewidywanych - trzeba
    wode dac w rurze nie 40 mm, jak mialem w warunkach z wodociagow, tylko w
    90 mm, bo przeciez czterdziestka nie wystarczy...
    Zlecieli sie jacys dyrektorzy, soltys i inne takie i orzekli, ze trzeba
    jednak tam polozyc rure fi 90, a nie 40...

    Kazali zaprzestac prac i maja dac odpowiedz czy dofinansuja mi o roznice
    kosztu miedzy tym, co mialo byc pierwotnie, a tym co oni sobie tam chca.
    - Mnie to lata, czy tam bedzie fi 90, czy fi 40, byle bym ja nie musial
    za to dodatkowo placic.

    I teraz moje pytanie.

    Czy instancja typu soltys, ew wojt gminy, czy dyrektor wodociogow moga
    mi wstrzymac inwestycje i opoznac wykonanie ze wzgledu na swoja wlasna
    pomylke przy wydawaniu warunkow przylacza? W koncu wszystkie projekty i
    uzgodnienia zatwierdza i akceptuje starostwo, a nie gmina, ani wies...
    Czy na ich polecenie ja musze wstrzymac wykonywanie prac i czekac na
    jakies rozstrzygniecia? Czy gdyby mi chcieli utrudniac nie
    dofinansowujac roznicy w kosztach i nie pozwalajac jednoczesnie na
    kontynuowanie prac, to czy ja moge znalezc na nich jakiegos bata? Jesli
    tak, to jakiego?

    pozdr
    robercik-us