  • 1. Data: 2010-09-15 12:16:27
    Temat: Blokowanie inwestycji
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Witajcie.
    Mam do Was pytanie natury prawnej zwiazane z prowadzona inwestycja
    budowy domu jednorodzinnego.
    Wszystko mam zalatwione i zalegalizowane - na PNB stoi jak byk:
    Budowa domu jednorodzinnego wraz z przylaczami...
    Na te przylacza mam porobione projekty i teraz wykonawca zaczal robic mi
    wodociag.
    Do poprowadzenie jest ok 100 m, ale poza moja posesja sa dzialki
    prominentnych wiejskch gospodarzy i... nagle obudzili sie, jak zobaczyli
    koparke i caly sprzet pracujacy przy przebitce pod droga, ze przeciez na
    te potrzeby - ich dzialek i ew inwestycji tam przewidywanych - trzeba
    wode dac w rurze nie 40 mm, jak mialem w warunkach z wodociagow, tylko w
    90 mm, bo przeciez czterdziestka nie wystarczy...
    Zlecieli sie jacys dyrektorzy, soltys i inne takie i orzekli, ze trzeba
    jednak tam polozyc rure fi 90, a nie 40...

    Kazali zaprzestac prac i maja dac odpowiedz czy dofinansuja mi o roznice
    kosztu miedzy tym, co mialo byc pierwotnie, a tym co oni sobie tam chca.
    - Mnie to lata, czy tam bedzie fi 90, czy fi 40, byle bym ja nie musial
    za to dodatkowo placic.

    I teraz moje pytanie.

    Czy instancja typu soltys, ew wojt gminy, czy dyrektor wodociogow moga
    mi wstrzymac inwestycje i opoznac wykonanie ze wzgledu na swoja wlasna
    pomylke przy wydawaniu warunkow przylacza? W koncu wszystkie projekty i
    uzgodnienia zatwierdza i akceptuje starostwo, a nie gmina, ani wies...
    Czy na ich polecenie ja musze wstrzymac wykonywanie prac i czekac na
    jakies rozstrzygniecia? Czy gdyby mi chcieli utrudniac nie
    dofinansowujac roznicy w kosztach i nie pozwalajac jednoczesnie na
    kontynuowanie prac, to czy ja moge znalezc na nich jakiegos bata? Jesli
    tak, to jakiego?

    pozdr
    robercik-us

  • 2. Data: 2010-09-15 13:06:16
    Temat: Re: Blokowanie inwestycji
    Od: mucher <m...@g...com>

    On 15 Wrz, 14:16, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > kosztu miedzy tym, co mialo byc pierwotnie, a tym co oni sobie tam chca.
    > - Mnie to lata, czy tam bedzie fi 90, czy fi 40, byle bym ja nie musial

    Z tego co mi się wydaje - to właśnie latać ci nie powinno. Fi 90 to
    jest już sieć - a kosztów rozbudowy sieci nie możesz ponosić. Mnie w
    warunkach przyłącza dali 63 mm - i będę ich o to ścigał, bo wg mnie to
    również zbyt duży przekrój (do domu wystarczyłoby 32/40 mm).

    mucher

  • 3. Data: 2010-09-15 13:52:43
    Od: arch <s...@w...pl>

> [...]
    > dofinansowujac roznicy w kosztach i nie pozwalajac jednoczesnie na
    > kontynuowanie prac, to czy ja moge znalezc na nich jakiegos bata? Jesli

    Generalnie jest tak, że budowa przyłączy, podkreślam, przyłączy nie
    podlega pod decyzję o pozwoleniu na budowę. Natomiast projekt
    przyłączy należy uzgodnić z właścicielami sieci. Czy projekty
    przyłączy, o których piszesz uzgadniałeś?
    Poza tym wg twojego opisu wydaje mi się, że chodzi o odcinki sieci a
    nie przyłącza. A to już inna droga urzędowa. Na sieci wymagana jest
    decyzja o pozwoleniu na budowę.

    SZ

  • 4. Data: 2010-09-15 14:10:04
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik arch napisał:

> [...]
    > Poza tym wg twojego opisu wydaje mi się, że chodzi o odcinki sieci a
    > nie przyłącza. A to już inna droga urzędowa. Na sieci wymagana jest

    Nie znam sie na terminach siec/przylacze, w kazdym razie jak patrze na
    projekt, to jest jak byk napisane, ze ma to byc przylacze.

    Co do podlegania pod pozwolenie na budowe, to na tymze pozwoleniu tez
    mam jak byk napisane, ze budowa domu wraz z przylaczami... i tu
    odwolanie do m.in. tegoz przylacza wodociogowego.

    Jesli mialbym rozbudowywac siec, to wiem, ze trzeba cos wiecej, niz to,
    co mam, ale u mnie jest wyraznie mowa o przylaczu, nie o sieci i na to
    mam pozwolenie na budowe, zatem obawiam sie, ze w tym zakresie nie masz
    racji :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-09-15 18:53:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik mucher napisał:

> [...]
    > warunkach przyłącza dali 63 mm - i będę ich o to ścigał, bo wg mnie to
    > również zbyt duży przekrój (do domu wystarczyłoby 32/40 mm).

    Czyli powinien im w tym dreptaniu za większym przekrojem pomagać. W
    sumie ludzie sensownie kojarzą - po diabła parę razy się pod droga
    przebijać i za każdym razem koszty ktoś ma ponosić jak można za niewiele
    większe pieniądze (różnica w cenie materiałów) przebić większy przekrój
    - przecież najwięcej w tym kosztuje robota, ta sama czy rura będzie
    miała 40 czy 90mm.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-09-15 18:58:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik robercik-us napisał:

    > Nie znam sie na terminach siec/przylacze, w kazdym razie jak patrze na
    > projekt, to jest jak byk napisane, ze ma to byc przylacze.

    A twoi sąsiedzi chcą żeby to nie było przyłącze (bo sami później za
    przyłącza też by musieli bulić) a kawałek sieci - wówczas koszty ponosi
    właściciel sieci, tobie przyłącze się skraca o odcinek pod drogą a oni w
    przyszłości też za dziurawienie drogi płacić nie będą - wystarczy rów
    obok drogi wykopać. I w czym (poza obawami że sprawa może się ślimaczyć)
    widzisz problem? Jak ty nie będziesz stawał im okoniem a przyłączysz się
    do pomysłu to powinno wyjść dosyć sprawnie i dla wszystkich taniej.

    --
    Darek

  • 7. Data: 2010-09-15 23:14:08
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

> [...]
    > widzisz problem? Jak ty nie będziesz stawał im okoniem a przyłączysz się
    > do pomysłu to powinno wyjść dosyć sprawnie i dla wszystkich taniej.

    No właśnie chodzi o to, ze oni koniecznie chca zebym to ja zalatwil za
    nich uzgodnienia na te 90, dal przeciagnac 'swoja' przebitka i potem sie
    w toto wpial.

    Wszystko fajnie, ale ja juz swoje rury mam przeciagniete i wszelkie
    mozliwe uzgodnienia tez sa dawno porobione i prawomocne, a oni widza
    jakis problem, bo chca tez te swoja rure 90 dac, a mnie ona teraz w
    ogole nie interesuje.

    Chca zrobic to jakby moim kosztem... no niech bedzie, tylko nie dociera
    do tych ich muzgownic, ze tam - na dole - jest jeszcze miejsce i ich 90
    tez da sie teraz tam wsadzic.
    Oni beda mieli swoja, a ja swoja, bo tak juz jest to poprzebijane.

    To wies jest i jakies uklady paramafijne, a ze uzdrowiskowa, to kto
    troche wazniejszy, to sobie dzialeczke od dziadka kupil, a teraz mysli,
    ze millionerem zostal..., tylko troche wiecej rozumu w glowach trzeba do
    myslenia :-)

    Rozwiaze sobie problem, bo to co napisalem, to tak na szybko, bo mnie
    wqurzyli na maksa, nawet kogos tam zjechalem przez tel, i teraz musze
    odkrecic i im wszystko jak prawdziwym wiesniakom wytlumaczyc :-)))

    Ja mam swoja rure - jedna tu, a druga tu - a Wy bedziecie mieli swoja,
    kompletnie niezalezna od mojej, tylko musicie sobie ja pouzgadniac,
    odkopac i wsadzic w te gruba stalowa - wszystko sie zmiesci...

    No coz... tak to z wiesniakami jest...

    Wyszly dwa przebicia, bo grunt trudny i wykonawca wziol jednego kolesia,
    co nie dal rady machnac pod kanalize i tamtendy przeciagnieta zostala
    moja 40-stka, potem wykonawca, wykombinowal - poskladal sobie maszyne do
    przebic i zrobil juz takie gruuube przebicie, ze jest na wyrost i ichnia
    rura sie tez tam zmiesci. Dla mnie to kosztu nie zwieksza, a wykonawca
    debiutuje w przebiciach, zatem i fuche nowa dzieki mnie bedzie mial.

    pozdr
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-09-16 10:46:33
    Od: arch <s...@w...pl>

    On 15 Wrz, 16:10, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > co mam, ale u mnie jest wyraznie mowa o przylaczu, nie o sieci i na to
    > mam pozwolenie na budowe, zatem obawiam sie, ze w tym zakresie nie masz

    Ok.
    Tylko aby mieć pewność czy jest to przyłącze, zerknij do samego
    projektu budowlanego i sprawdź jaki jest faktycznie zakres
    opracowania.
    Może być tak, że projektant wrysował Twoje przyłącze i kawałek sieci,
    a ta sieć oznaczył jako np.: "wg odrębnego opracowania"
    Tak tylko gdybam, ale często takie projekty widzę.

    pozdr

  • 9. Data: 2010-09-16 14:38:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik arch napisał:

> [...]
    > a ta sieć oznaczył jako np.: "wg odrębnego opracowania"
    > Tak tylko gdybam, ale często takie projekty widzę.

    Juz siewyjasnilo... ja chwilowo jestem tu, a oni tam i stad moje
    watpliwosci, bo telefonicznie dowiaduje sie, ze... cos tam.

    Okazuje sie, ze jeszcze moge na tym wygrac, bo gmina ma kase na
    rozbudowe sieci wod-kan i robi to, tylko na razie tego nie widac, ale
    jak u mnie robota rusza, to mnie w tym wespra i nie bedzie problemu. Tak
    groznie wygladalo, a w koncu nie jest zle :-)))

    pozdr
    robercik-us

  • 10. Data: 2010-09-16 14:45:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > wode dac w rurze nie 40 mm, jak mialem w warunkach z wodociagow, tylko w
    > 90 mm, bo przeciez czterdziestka nie wystarczy...

    wersje widze takie
    1. Jesli chcesz robic po swojemu - rób bo moga ci skoczyć.
    2. jesli chcesz uwzględnic linie jako siec to czeka cie nowe pozwolenie na
    budowe -czyli odpada bo trwa długo:/
    3. Wersja "po polsku" - idz do swojego projektanta , niech ci przerysuje tą
    wodę tak jak chce słotys czyli nitka sieci+odejscie przyłączem i tą całość
    nazwij przyłączem (uzgodnij to z wodociągami). Nadal mozesz robic na
    zgłoszenie - jesli trasa sie nie zmieni to moze nawet nie bedziesz musiał
    robic zadnych ruchów w starostwie. A że potem ktos wykorzysta twoje
    "przyłącze" jako sieć to juz nie twoja broszka -masz prawo tak zrobić.

    b.