  • 11. Data: 2010-09-19 19:35:19
    Temat: Re: Blokowanie inwestycji
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Poza tym wg twojego opisu wydaje mi się, że chodzi o odcinki sieci a
    nie przyłącza. A to już inna droga urzędowa. Na sieci wymagana jest
    decyzja o pozwoleniu na budowę.

    SZ

    Dołączam się do wątku-jakie w zasadzie są kryteria róznicujące rozbudowę
    sieci od przyłącza?
    Pytam bo do mojej działki powstaje obecnie koncepcja - i czy to prawda że za
    rozbudowę sieci wodociągowej odpowiada gmina (i płaci za to i nie może ode
    mnie wymagać ponoszenia kosztów)? Podajecie jakieś podstawy prawne gdzie
    mogę tego szukać.

    MS

  • 12. Data: 2010-09-19 21:36:48
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > za rozbudowę sieci wodociągowej odpowiada gmina (i płaci za to i nie może
    > ode mnie wymagać ponoszenia kosztów)? Podajecie jakieś podstawy prawne

    czy to jest siec czy przyłacze okresla projektant. Jak napisze w projekcie
    ze przyłącze to urzednik traktuje to jak przyłącze (oczywiscie wtedy
    odbiorca musi być jeden).

    b.

  • 13. Data: 2010-09-20 04:58:26
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > czy to jest siec czy przyłacze okresla projektant. Jak napisze w projekcie
    > ze przyłącze to urzednik traktuje to jak przyłącze (oczywiscie wtedy
    > odbiorca musi być jeden).

    Czyli jak po drodze planowanego wodociągu jest jeszcze do mnie kilka działek
    to nie może być przyłącze, tylko to jest już rozbudowa sieci?
    I kto za to płaci?

    MS

  • 14. Data: 2010-09-20 06:26:58
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Czyli jak po drodze planowanego wodociągu jest jeszcze do mnie kilka
    > działek to nie może być przyłącze, tylko to jest już rozbudowa sieci?
    > I kto za to płaci?

    nie wiem kto płaci :-) Jak sie buduje COS (moze miec 5km i wzdłóż milona
    dzialek, i średnicy jak rura sieciowa) dla jednego odbiorcy mozna to nazwac
    przyłączem. można to nie znaczy ze trzeba.

    b.

  • 15. Data: 2010-09-20 09:02:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > nie wiem kto płaci :-) Jak sie buduje COS (moze miec 5km i wzdłóż milona
    > dzialek, i średnicy jak rura sieciowa) dla jednego odbiorcy mozna to
    > nazwac przyłączem. można to nie znaczy ze trzeba.

    Jezeli budujesz Ty - inwestor - 'doprowadzenie' wody i 'odprowadzenie'
    kanalizacji - do jednego domu, to jest to przylacz, natomiast jak ktos
    sie do tego podepnie i juz na tym czym beda wisaily wiecej niz jedno
    domostwo, to bedzie siec. Teraz to wlasnie przerabiam :-).

    Przylacz moze sfinansowac gmina, o ile ma na to srodki - najczesciej nie
    ma - albo mozesz sobie to wybudowac za wlasne, ale w porozumieniu z
    lokalnymi zakladami komunalnymi. Jak kogos potem do tego podepna, to
    mozesz wnioskowac, by Ci zwrocili czesc poniesionych nakladow, albo w
    jakis inny sposob sobie wnioskowac o ulgi takie czy owakie - np.
    zwolnienie z oplat za wode i odprowadzanie sciekow przez jakis tam okres...

    Jezeli juz z zalozenia ma tam byc podpiety wiecej niz jeden dom, to
    bedzie to siec i wg prawa rozbudowa sieci nalezy do obowiazkow gminy, a
    nie prywatnych inwestorow. Wowczas potrzebna jest pelna dokumentacja i
    pozwolenie na budowe - tego inwestor nie ma nawet mozliwosci zalatwic,
    bo to kompetencja gminy.

    Skoro zatem potrzebujesz miec wode na dzialce, gdzie budujesz dom, to:

    wystepujesz o warunki przylacza wod-kan do miejscowego zakladu wodociogow
    wystosowujesz pismo o wykonanie tegoz przylacza i jak Ci odpowiedza, ze
    ze wzgledu na brak srodkow nie moga, to wykonujesz sam za wlasne, ale
    wowczas jak wzrasta wartosc Twojej dzialki, to gmina nie ma prawa Ci
    naliczac np. oplat adiacenckich :-), bo sam pokryles koszty inwestycji.

    pozdr
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-09-20 10:15:21
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > do tego podepnie i juz na tym czym beda wisaily wiecej niz jedno domostwo,
    > to bedzie siec. Teraz to wlasnie przerabiam :-).

    W chwili budowy ta siec moze sie nazywac przyłącze jesli tak napisze
    projektant. To czasem ułatwia papierologię.
    Ważna jest chwila zgłoszenia robót - w chwili zgłoszenia ma być 1 odbiorca.
    Nie ma zakazu zeby później do tego "przyłącza" podpiąć następne przyłącze.

    b.

  • 17. Data: 2010-09-20 11:35:03
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

> [...]
    > Nie ma zakazu zeby później do tego "przyłącza" podpiąć następne przyłącze.

    Zgadza sie...tylko na przylacze nie trzeba miec zadnego projektu -
    wystarcza warunki przylacza z ZW. Tak to przynajmniej u mnie intarpretuja.

  • 18. Data: 2010-09-20 11:55:28
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Zgadza sie...tylko na przylacze nie trzeba miec zadnego projektu -
    > wystarcza warunki przylacza z ZW. Tak to przynajmniej u mnie intarpretuja.

    bo są dwie drogi budowy przyłącza (przynajmniej
    energetycznego) -projekt+zgłoszenie w starostwie a druga której nie
    stosowalem po prostu wykonanie takiegoż na podstwie wp (chyba na mape trzeba
    było to naniesc)

    b.

  • 19. Data: 2010-09-20 12:06:13
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:

    > bo są dwie drogi budowy przyłącza (przynajmniej energetycznego)
    > -projekt+zgłoszenie w starostwie a druga której nie stosowalem po prostu
    > wykonanie takiegoż na podstwie wp (chyba na mape trzeba było to naniesc)

    No wlasnie chyba u mnie chodzi raczej o te druga opcje, bo cos mowili,
    ze trzeba to naniesc potem na mapy - odbior geodezyjny, czy jakos tak.

    Mnie jednak chodzi o przylacze wod-kan, bo elektryczne mialem zrobione
    przez ZE i uwalili mi skrzynke na mojej dzialce, gdzie doprowadzili
    zasilanie kablem 4x120 mm i stwierdzili, ze bedzie to punkt dalszej
    rozbudowy sieci. Tu w gestii ZE bylo ponoszenie wszelkich kosztow, a jak
    tylko ponioslem oplate zryczaltowana.

  • 20. Data: 2010-09-20 13:19:27
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Widzę że jesteś na bieżąco więc:

> [...]
    > do tego podepnie i juz na tym czym beda wisaily wiecej niz jedno domostwo,
    > to bedzie siec. Teraz to wlasnie przerabiam :-).

    O to mi chodzi - więc sieć.
    .
> [...]
    > mozesz wnioskowac, by Ci zwrocili czesc poniesionych nakladow, albo w
    > jakis inny sposob sobie wnioskowac o ulgi takie czy owakie - np.

    Skądto wząłeś? Ja byłem w wodociągach (kielce - państwo w państwie i zakład
    totalnie upolityczniony), to powiedzieli mi że w momencie odbioru
    wymagająnotarialnego przekazania od wszystkich właścicieli gruntów na
    których biegnie wodociąg, i żadnychulg nie ma - po prostu ja buduję a oni
    się dołączają, mało tego Sądy też nie zasądzają żadnych kar.
    Jest na to jakiś przepis?

> [...]
    > prywatnych inwestorow. Wowczas potrzebna jest pelna dokumentacja i
    > pozwolenie na budowe - tego inwestor nie ma nawet mozliwosci zalatwic, bo

    OK jakiego prawa, możesz dać linka albo to gdzie to jest?

> [...]
    > wystosowujesz pismo o wykonanie tegoz przylacza i jak Ci odpowiedza, ze ze

    ...to kopię studnię i mam to gdzieś. I chyba tak sięskończy

    MS