  • 1. Data: 2010-09-15 10:21:59
    Temat: Napełnianie instalacji grzewczej w budynku wielorodzinnym
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Potrzebuje porady.
    Wczoraj administracja przystapiła do napłniania (uzupełniania) wody w
    instalacji ogrzewczej.
    Byłem pewny że włączaja ogrzewanie, a tu nie.
    U siebie wymieniałem grzejnik i wstawiałem zaworki odcinajace
    grzejnik.
    Myślalem że jak puszczą ogrzewanie to sie zobaczy czy połączenia są
    szczelne.
    Ale rury są zimne. \
    I teraz nie wiem czy tylko napełnili instalację, czy o co w ogóle
    chodzi.
    Powiedzcei jakie jest ciśnienie w instalacji ogrzewczej? Czy to ze
    była informacja o napełnianiu instalacji oznacza ze napełnili i
    koniec, czy w instalacji cały czas jest cisnienie? Był dośc długi czas
    napełniania, bo cały dzień.

  • 2. Data: 2010-09-15 11:19:39
    Od: hk <b...@m...pl>

    W dniu 15.09.2010 12:21, slawek7 pisze:
> [...]
    > była informacja o napełnianiu instalacji oznacza ze napełnili i
    > koniec, czy w instalacji cały czas jest cisnienie? Był dośc długi czas

    U mnie jak piszą że napełniają to też są zimne kaloryfery - ale raczej
    napełniają, bo zawsze jest informacja żeby wszystko sobie pomontować,
    odkręcić na maksa zawory żeby nie zapowietrzyć i telefony - gdzie
    dzwonić jakby ciekło. Z tym, że u mnie napełniali ze dwa tygodnie temu a
    od weekendu grzeją

  • 3. Data: 2010-09-15 11:19:46
    Od: mk <d...@t...pl>

    slawek7 pisze:
    > Myślalem że jak puszczą ogrzewanie to sie zobaczy czy połączenia są
    > szczelne.
    > Ale rury są zimne. \

    Jak masz odpowietrznik zamontowany w grzejniku to sprawdź czy jest
    ciśnienie.
    Napełnianie to czynność serwisowa i nie oznacza rozpoczęcia dostarczania
    ciepła.
    Pdr. M

  • 4. Data: 2010-09-15 13:46:29
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    czyli dopóki nie bedzie ciepły grzejnik to nie bede wiedział czy
    wszystko jest szczelne?
    A wiek ktoś jakie ciśnienie jest w takiej instalacji?

  • 5. Data: 2010-09-15 18:49:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik hk napisał:

> [...]
    > odkręcić na maksa zawory żeby nie zapowietrzyć i telefony - gdzie
    > dzwonić jakby ciekło. Z tym, że u mnie napełniali ze dwa tygodnie temu a

    Nie rozumiem tego o czym piszecie... Czy to znaczy że jakiś mądry
    inaczej spuszcza wode z instalacji grzewczej poza sezonem grzewczym?
    Pozostaje pogratulować mądrego inaczej administratora.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2010-09-15 19:02:58
    Od: M <M...@o...pl>

    > Nie rozumiem tego o czym piszecie... Czy to znaczy że jakiś mądry
    > inaczej spuszcza wode z instalacji grzewczej poza sezonem grzewczym?
    > Pozostaje pogratulować mądrego inaczej administratora.

    Też wydaje mi się to dziwne. A może chodzi o uzupełnienie wody i
    zwiększenie ciśnienia do roboczego?

    M.

  • 7. Data: 2010-09-15 19:50:53
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Też wydaje mi się to dziwne. A może chodzi o uzupełnienie wody i
    > zwiększenie ciśnienia do roboczego?
    >
    > M.

    Spuszczaja spuszczają i robią to powszechnie, zwłaszcza gdy kilka osób z
    bloku zgłasza potrzebę opróżnienia pionu lub pionów w związku z remontami w
    mieszkaniach.
    Drugą dobrą rzecz robią chłopaki z energatyki cieplnej - spuszczają zład
    prosto na podłogę w piwnicy, napełniają instalację uderzeniowo.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2010-09-15 19:56:37
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    czyli dopóki nie bedzie ciepły grzejnik to nie bede wiedział czy
    wszystko jest szczelne?
    A wiek ktoś jakie ciśnienie jest w takiej instalacji?

    Odkręc zawory Jeżeli poleci woda - masz napełniony zład. Subiektywnie rzecz
    biorąc ciśnienie będzie podobne do tego w instalacji wodociągowej.
    Szczelność przy zimnej wodzie nie oznacza szczelności przy gorącej. Na
    skutek ciepła wzrasta ciśnienie w instalacji i sam materiał trochę pracuje,
    przecina uszczelnienia itd. Może się okazać że na gorąco coś pocieknie...
    przy czym dotyczy to głównie gwintów i zacisków. Spawy i luty z reguły
    powinny trzymać na gorąco jezeli trzymają na zimno.

  • 9. Data: 2010-09-15 22:49:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Wrz, 20:49, "Dariusz K. Ładziak"
    > Nie rozumiem tego o czym piszecie... Czy to znaczy że jakiś mądry
    > inaczej spuszcza wode z instalacji grzewczej poza sezonem grzewczym?
    > Pozostaje pogratulować mądrego inaczej administratora.

    U mnie (w 10 pietrowym bloku) to standard... co sezon spuszczanie/
    napelnianie. Po co? Nie wiem... Instalacja z rur stalowych + grzejniki
    z zeliwnych zeber...

    WS

  • 10. Data: 2010-09-16 07:58:32
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 16-09-2010 o 00:49:26 WS <L...@c...pl> napisał(a):

    > co sezon spuszczanie/
    > napelnianie. Po co? Nie wiem.

    być może do remontów. Łatwiej jest im to zrobić raz po zimie niż na każde
    wezwanie lokatora spuszczać wodę z instalacji.

    --
    Pozdrawiam,
    lukas