  • 1. Data: 2010-09-14 05:51:45
    Temat: Niedroga młotowierka dla amatora
    Od: Tomek C <a...@...sigu.>

    Witam

    Potrzebuję zakupić jakąś niedrogą młotowiertarkę w cenie do 200 zł.
    Wiem, że zaraz mi powiecie, że za tyle to można waciki kupić a nie
    młotowiertarkę ;), ale kupowanie czegoś droższego dla wywiercenia
    kilkudziesięciu dziur w ciągu roku mija się z celem.

    Po przeglądnięciu neta zawęziłem wybór do tych modeli:
    EINHELL BH-G 726
    EURO-TECH EH620E
    EURO-TECH EH26

    Einhell kusi mnie 2 letnią gwarancją i ma realną moc jak na tej klasy
    sprzęt (750W), natomiast te Euro-techy to wierne podróby Boscha, podobno
    bardzo dobre, ale niestety bez gwarancji i moc jak na moje oko ma trochę
    wirtualne parametry (1400, 1800W).

    Czy użytkownicy tych maszynek mogą coś napisać na ich temat? Jak się
    sprawują, dostępność części zamiennych itp.

    --
    Tomek C. tomciu|at|post.pl GG: 356802
    "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"

  • 2. Data: 2010-09-14 05:56:34
    Temat: Re: Niedroga młotowierka dla amatora
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy użytkownicy tych maszynek mogą coś napisać na ich temat? Jak się
    > sprawują, dostępność części zamiennych itp.

    Klimatyzacja Einhell - dwa razy w ciagu dwóch lat rozszczelnienie oringa.
    Był zrobiony z gumy tracącej plastyczność.

    Młotowiertarka Einhell - podczas pierwszego kucia zepsuła się. Ustawiona na
    kucie bez kręcenia sama zaczęła się kręcić. Nawiasem mówiąc była wielka i
    ciężka, a siła i skuteczność kucia lub wiercenia była sporo niższa, niż trzy
    razy lżejszego DeWalta. Resztę roboty dokończyłem naprędce dokupionym
    DeWaltem.

    Zatem kupuj, ale do 70 zł. Więcej nie warta.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-09-14 06:24:56
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 14-09-2010 07:51, Tomek C rzecze:

    > Po przeglądnięciu neta zawęziłem wybór do tych modeli:
    > EINHELL BH-G 726
    > EURO-TECH EH620E

    Tego mam :-) Kupiony właśnie w celu okazjonalnego
    używania. Na razie działa, używałem kilkanaście razy-
    dziury w betonie wiercił rzetelnie...

    Miał jakąś tam gwarancję, poza tym zostaje jeszcze
    niezgodność z umową. Części zamiennych nie miałem
    jeszcze okazji szukać.

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 4. Data: 2010-09-14 06:27:49
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzy razy lżejszego DeWalta. Resztę roboty dokończyłem naprędce dokupionym

    No to mnie rozjechałeś. DeWalta porównywać do Einhela :)
    A wracając do pytania pytającego to co roku na wiosnę pojawiają się w Lidlu
    Parkside w niezłej cenie 190zł. Ci co zajechali niejeden sprzęt różnych
    marek twierdzą że wykonanie ich jest nieco lepsze niż boscha zielonego,
    trwałość też sobie chwalą. Ja akurta tego nie miałem to nie wiem ale
    chciałem kupić go w prezencie przyjacielowi na rozpoczęcie budowy i wybrałem
    się do Lidla w dniu kiedy wg gazetki miały być. Nie kupiłem go gdyz
    wszystkie zostały wykupione tuż po otwarciu sklepu. Ludzie w kolejce stali
    przed otwarciem.

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-14 06:29:42
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 14-09-2010 07:51, Tomek C rzecze:

    > Po przeglądnięciu neta zawęziłem wybór do tych modeli:
    > EURO-TECH EH620E

    Ten sprzęt mam- kupiony właśnie do okazjonalnego używania.
    Jak na razie działa- używany kilkanaście razy- dziury
    w betonie wiercił rzetelnie...

    Miał jakąś tam gwarancję, poza tym pozostaje jeszcze

  • 6. Data: 2010-09-14 06:58:14
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Potrzebuję zakupić jakąś niedrogą młotowiertarkę w cenie do 200 zł.
    kupuj najtańszą z gwarancją
    ja kupiłem na początku budowy na allegro za coś koło 150pln niestety z
    gwarancją na 10 dni
    obstukała mi całą budowę (elektryka w bruzdach - poszło 4km kabla)
    niestety pod koniec się zepsuła (dosłownie na ostatniej bruździe)
    kupiłem identycznie wyglądającą, ale prawie 2x słabszą, w markecie z
    gwarancją na 24 miesiące :)

    co do sprzętu einhela mam coś koło 10szt najróżniejszych i jestem zadowolony

  • 7. Data: 2010-09-14 07:18:38
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-14 07:51, Tomek C pisze:
> [...]
    >
    > Czy użytkownicy tych maszynek mogą coś napisać na ich temat? Jak się
    > sprawują, dostępność części zamiennych itp.

    Jeśli masz tego użyć więcej niż dwa trzy razy w roku to żadne z powyższych.
    Jeśli już to wziąłbym EINHELLLa tylko pamiętaj że niebieska linia
    produktów dobra jakościowa nie jest ale masz gwarancję.
    Co do EURO-TECH to jest loteria, kątówka chodziła mi prawie 2 lata,
    wiertarka z udarem padła przy pierwszym użyciu (puściło PLASTIKOWE koło
    zębate).

  • 8. Data: 2010-09-14 10:03:33
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Czy użytkownicy tych maszynek mogą coś napisać na ich temat? Jak się
    > sprawują, dostępność części zamiennych itp.

    ja w tym przedziale cenowym kupiłem młotowiertarke fallon-tech 2603 i uwazam
    ze to był dobry zakup. od 2 lat ją regularnie zużywam, łącznie z
    przerobieniem 2 ton żelbetu na gruz, dziury w betonie wierci szybko, mocy
    obrotowej ma wystarczająco żeby obdłuzyć mieszadło 120mm. jako ciekawostke
    dodam ze raz zapomniałem wyłaczyć udar przy wierceniu w pustaku ceramicznym
    to po właczeniu wybiło dziurę wielkosci pięści ;P

    no a co do wad:
    kabel sie przetarł bo pół roku, po wymianie na nowy (zero komplikacji)
    problem znikł
    dość ciężka i toporna (z drugiej strony przy kuciu to zaleta)
    uchwyt boczny dość delikatny, tylko patrzę kiedy odpadnie.

    na razie (odpukać) problemów z samym mechanizmem nie miałem.

  • 9. Data: 2010-09-14 10:56:04
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Wrz, 08:27, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > No to mnie rozjechałeś. DeWalta porównywać do Einhela :)

    To ja Cie jeszcze przewalcuje ;) Einhell BT-RH 920 - niebieski.
    Mlotowiertarka ok 2,5 - 3J. Przezyl cala budowe. Kulem nim takie
    rzeczy ze sie dzisiaj za glowe lapie czemu nie wypozyczylem wiekszego
    sprzetu tylko dziubalem nim godzinami otwory w betonach (w stropach,
    scianach w piwnicy, na parterze, podkuwalem "balkonik" i inne cuda).
    Cala instalacja elektryczna i sieciowa (w sumie ze 2km kabla - otwory
    co 30cm, bardzo duzo w betonie, w sumie kilkaset sztuk). Ba, mam do
    niej nawet wiertlo 32mm (tak tak) ktore ciezko utrzymac w poziomie bo
    jest takie ciezkie i pewnie borkop tej wiertarki cierpiiii.. Ale
    kilkanascie dziur tym wiertlem zrobilem. Najwieksza ostatnio - przez
    sciane z bloczka betonowego 38cm.. Wiercilem, kulem, mieszalem. Czasem
    tak intensywnie ze smar w borkopie z ciepla robil sie rzadki, wyplywal
    i chlapal po wszystkim dookola :) Kupilem ja w grudniu 2007 za 350
    pln. W miedzyczasie zuzylem 5 par szczotek.

    Niedawno wymienilem szczotki i przy jakims kuciu szczotki zuzyly sie
    blyskawicznie - po godzinie roboty. Kupilem inne, probowalem wlozyc,
    rozwalilem szczotkotrzymacz i ogolnie cos mi te szczotki nie pasowaly
    i maszyna nie bardzo chciala chodzic :) Rzucilem ja w kat z mysla, ze
    swoje juz przepracowala i czas sie pozegnac i kupilem DeWalta -
    D25013K. Zaplacilem ~700 pln (teraz widze sa juz po 500 pln). Po paru
    godzinach roboty (moze 1/50 tego co przerobil einhell) padl silnik.
    Myslalem, ze to szczotki ale nie.. Szczotki sa OK, a na wirniku jest
    przebicie. Oddalem do serwisu na gwarancje, czekam na naprawe. W tym
    samym serwisie za 40 pln przeszlifowali mi komutator, wymienili
    szczotkotrzymacz, wsadzili nowe szczotki i einhell ozyl! Chodzi jak
    noweczka i pewnie pochodzi jeszcze drugie tyle :-)

    Takze.. O ile o DeWalcie slyszalem i czytalem same pozytywy (dlatego
    sie szarpnalem na taki drozszy sprzet) to w moim wypadku einhell go
    zwyczajnie przebil...

    Co do autora -> polecam Ci tego mojego einhella. To byla krotka seria
    dlatego jest ich dosc malo, a widze ze na allegro nawet za ~400 pln
    niektorzy je wystawiaja :-) Ale kupic mozesz za 200 pln, np:

    http://allegro.pl/nowy-wiertarko-mlot-einhell-bt-rh-
    920-e-fv-vat-i1191441613.html
    http://allegro.pl/mlotowiertarka-einhell-bt-rh-920e-
    920-watt-mlot-i1214569083.html

    Polecam! Naprawde porzadny i mocny sprzet za smieszne pieniadze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2010-09-14 10:57:11
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 14 Wrz, 09:18, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeśli masz tego użyć więcej niż dwa trzy razy w roku to żadne z powyższych.
    > Jeśli już to wziąłbym EINHELLLa tylko pamiętaj że niebieska linia
    > produktów dobra jakościowa nie jest ale masz gwarancję.

    Moj serwis i sklep jednoczesnie gdzie od lat kupuje sprzet twierdzi ze
    niebieska to linia "profesjonalna". Co w moim przypadku sie
    potwierdzilo. Sprzet b. porzadny.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.