  • 11. Data: 2010-09-14 10:58:20
    Temat: Re: Niedroga młotowierka dla amatora
    Od: " g-jaro" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek C <a...@...sigu.> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Potrzebuję zakupić jakąś niedrogą młotowiertarkę w cenie do 200 zł.

    Czyli bierz obojętne którą.

    Ja po latach amatorskich wierceń i kuć (okazyjne remonty w mieszkaniu)
    skłaniam się ku tezie, ze wiercisz/kujesz wiertłem/dłutem, czyli końcówką, a
    wiertarka/młotek daje tylko napęd.

    Komplet widii do przeciętnego mieszkania to fi 6/8/10 mm. Za w miarę dobre
    zapłacisz 300 zł za kpl. i zapominasz na lata. W dodatku łatwiej to ogarnąć,
    zadbać niż nad 30 "noname" kupionymi za grosze.

    A co do napędu ?
    -jeśli czeka Cię jeden intensywny remont planowany na 10 dni, bierz co
    najtansze i zajedź w ciągu remontu (lub jeśli wytrzyma to zdało egzamin)
    -jeśli ma leżec na półce od okazji do okazji, to też brać obojętnie co w
    wybranym zakresie cenowym i starać sie używać intensywnie w okresie gwarancji
    (choćby i pożyczyć ojcu, bratu, teściowi, koledze). Jak sie ma zepsuć to
    lepiej w okresie gwarancji.

    Łatwość korzystania z gwarancji implikuje raczej zakupy w marketach bo
    narzedzia zakupione w necie może byc ciężko z gwarancją.

    Powyższe ma zastosowanie i do kątówek, wyrzynarek, pił itp.

    Pozdrawiam,
    g-jaro

  • 12. Data: 2010-09-14 11:12:56
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    s.googlegroups.com...
    On 14 Wrz, 08:27, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >To ja Cie jeszcze przewalcuje ;) Einhell BT-RH 920 - niebieski.
    >Mlotowiertarka ok 2,5 - 3J. Przezyl cala budowe. Kulem nim takie
    >rzeczy ze sie dzisiaj za glowe lapie czemu nie wypozyczylem wiekszego
    >sprzetu tylko dziubalem nim godzinami otwory w betonach (w stropach,
    >scianach w piwnicy, na parterze, podkuwalem "balkonik" i inne cuda).

    Wiem że się zdaża. Sam miałem taką wiertarkę z Reala za 180zł która
    obsłużyła 3 budowy i nieraz się mocno zagrzała aż padła w końcu kiedy
    zagęszczałem nią beton w szalunkach ogrodzenia (wibrując szalunek) i padła
    tylko dlatego że zaskoczył mnie deszcz i zamokła.
    Co do jakości DeWalta to zdaża się tak jak w innych markach że coś padnie na
    wstępie (krzywa wannowa uszkodzeń).
    Przed laty miałem okazję zużyć kilka wiertarek Hilti od tych najmniejszych
    zwykłych wiertarek po te sporych rozmiarów młotowiertarki. Hilti TE12
    pamiętam to była wiertarka nie do zajechania. Robiła dziennie po kilka
    tysięcy otworów w betonie i dopiero gdzieś po roku takiego użytkowania
    powoli gdzieś tam zaczęła cieknąć ale nadal kręciła i kuła jak zwariowana.

    Marek

  • 13. Data: 2010-09-14 11:16:24
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    s.googlegroups.com...

    >To ja Cie jeszcze przewalcuje ;) Einhell BT-RH 920 - niebieski.
    >Mlotowiertarka ok 2,5 - 3J. Przezyl cala budowe. Kulem nim takie
    >rzeczy ze sie dzisiaj za glowe lapie...

    Wiem że się zdarza. Sam miałem taką wiertarkę z Reala za 180zł która

  • 14. Data: 2010-09-14 11:29:12
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    .googlegroups.com...
    On 14 Wrz, 09:18, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeśli masz tego użyć więcej niż dwa trzy razy w roku to żadne z
    > powyższych.
    > Jeśli już to wziąłbym EINHELLLa tylko pamiętaj że niebieska linia
    > produktów dobra jakościowa nie jest ale masz gwarancję.

    Moj serwis i sklep jednoczesnie gdzie od lat kupuje sprzet twierdzi ze
    niebieska to linia "profesjonalna". Co w moim przypadku sie
    potwierdzilo. Sprzet b. porzadny.
    pozdr.
    ----------------

    Tak, to gówno co kupiłem jest właśnie niebieskie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 15. Data: 2010-09-14 11:31:11
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    n 14 Wrz, 08:27, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > No to mnie rozjechałeś. DeWalta porównywać do Einhela :)

    Mój ogromny niebieski Einhell kosztował ok 300 zł i zepsuł się przy
    pierwszym użyciu.
    DeWalt używany kosztował mnie 350 zł, zrobił remont i dalej działa
    wyśmienicie.

    Nie można porównać 300 zł do 350zł?

  • 16. Data: 2010-09-14 12:43:04
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości

    > Potrzebuję zakupić jakąś niedrogą młotowiertarkę w cenie do 200 zł.

    > Po przeglądnięciu neta zawęziłem wybór do tych modeli:
    > EINHELL BH-G 726
    > EURO-TECH EH620E
    > EURO-TECH EH26

    jesli chodzi o pseudo narzedzia to w praktikerze widzialem jeszcze mlot budget
    1500w za 199zl.

    --
    pozdr Z.

  • 17. Data: 2010-09-14 13:30:22
    Od: lleeoo <l...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-14 12:57, Adam Szendzielorz pisze:

    > Moj serwis i sklep jednoczesnie gdzie od lat kupuje sprzet twierdzi ze
    > niebieska to linia "profesjonalna". Co w moim przypadku sie
> [...]

    No to cie nieźle w maliny wpuścili, czerwony to kolor "profesjonalny" wg
    EINHELLLa i cena też odpowiednio wyższa.

  • 18. Data: 2010-09-14 15:24:28
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    A pomarańczowy? Bavaria?

  • 19. Data: 2010-09-14 15:57:03
    Od: "na102" <g...@P...FM>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Potrzebuję zakupić jakąś niedrogą młotowiertarkę w cenie do 200 zł.
    > Wiem, że zaraz mi powiecie, że za tyle to można waciki kupić a nie
    > młotowiertarkę ;), ale kupowanie czegoś droższego dla wywiercenia
    > kilkudziesięciu dziur w ciągu roku mija się z celem.
    >
    > Po przeglądnięciu neta zawęziłem wybór do tych modeli:
    > EINHELL BH-G 726
    > EURO-TECH EH620E
    Mam EH620E budowałem samemu więc trochę przerobiła wiercenia i kucia. O
    dziwo budowa skończona a ona dalej działa bez zarzutu.

  • 20. Data: 2010-09-14 19:08:45
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Tomek C" <a...@...sigu.> napisał w wiadomości

    > EINHELL BH-G 726

    Mam ją już coś z 8 lat. Obsłużyła do tej pory ładnych parę remontów u mnie i
    u znajomych oraz tak z połowę wykonywania wszelakich instalacji w
    nowobudowanym domu. I cały czas działa. Po budowie, gdzie była katowana
    naprawdę ciężko (chocby elektryka - dzień w dzień dziesiątki otworów,
    podkuć, przekuć, do tego setki dziurek pod klipsy do mocowania kabli)
    zaczęła skrzypieć przy wyhamowywaniu obrotów do zera, ale cały czas działa.
    Za to kupiony z myślą o wysłaniu jej na emeryturę, prawieprofesjonalny
    MacAllister na tej samej budowie padł po trzech miesiącach (poleciał oring w
    udarze).
    Obecnie używam tego (naprawionego już) Macalistera, bo od Einhella ma prawie
    dwa razy większą enegrię udaru (Einhell ma 1,8J, Macallister 3,3J), ale
    absolutnie nie uważam tego Einhella za nietrafiony zakup.

    J.