  • 1. Data: 2010-09-14 00:11:42
    Temat: papapety zewnętrzne - troche nietypowo
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam

    zamierzam zamontować parapety zewnętrzne do nowych okien (metalowe) i
    wszystko byłoby ok, gdyby nie taki problem, ze w jednym miejscu pasuje mi
    dać dużo dłuższy parapet niż okno (okno zamontowane pomiedzy 2 słupkami
    drewnianymi podpartymi na murku, za belką dalej ścianka drewniana) no i
    chciałbym dać ten parapet wzdłuż całego murku (ok 3m, z czego okno 1.7m)
    niby proste, tylko cały sęk w tym ze okno jest zamontowane do równa ze
    słupkami , więc chcąc włożyć parapet w wyciecie pod oknem, wchodzi on miedzy
    słupki, a idealnie by było gdyby tylko przylegał (wtedy na parapet będzie
    nachodzić wierzchnia warstwa desek. jakis pomysł jak rozwiązać takie wcięcie
    w parapecie ? nacinać i wyginac ręcznie? czy tez kupic 2 rózne szerokosci i
    sztukowac? bo nie bardzo to widzę.
    No i jeszcze jedno pytanie, ponieważ murek jest stosunkowo cienki, więc okno
    jest tez do równa z nim. z tego wynika ze cały parapet opierał sie bedize na
    styropianie - jest to dopuszczalne? (wiadomo ze nikt chodził po nim nie
    będzie), i jak to połaczenie zrobic? zamontować parapety podpierajac jakimiś
    profilami a potem dopasowywać styropian?

    uf, mam nadzieje ze nie zagmatwałem ;)

  • 2. Data: 2010-09-14 08:23:32
    Temat: Re: papapety zewnętrzne - troche nietypowo
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 14 Wrz, 02:11, "nuclear2001" <n...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > będzie), i jak to połaczenie zrobic? zamontować parapety podpierajac jakimiś
    > profilami a potem dopasowywać styropian?

    Parapet najlepiej w calosci. Jak zaczniesz sztukowac to predzej czy
    pozniej woda bedzie jakas szparka podciekac w mur.
    Parapet kupic szerszy (w sensie glebszy :) ) i podlozyc pod okno a
    miejsca na slupki po podcinac ale tak aby mozliwe bylo wygiecie 2-5cm
    blachy w gore. I zamontowac dodatkowa blaszke/plastik z gumka pod
    spodem na te sciane.

    A oparcie parapetu na styropianie jest ok. Ale lepiej dac tam albo
    styrodur (nie nasiaka woda ale troche drogi) albo dac 2-3 katowniki
    przykrecone do muru zeby parapet sie na nich opieral. Po parapecie
    nikt nie chodzi ale za 5 lat jak bedziesz se montowal rolety to jakis
    artysta tylko raz nadepnie przy wkrecaniu ostatniej sruby i ocieplenie
    pod oknem ci zniszczy...