  • 1. Data: 2010-09-13 17:52:27
    Temat: Podpiwniczenie częściowe
    Od: forum <f...@g...pl>

    Czy warto/jest sens podpiwniczać część budynku?

    Mam 110m (parter) i tak sobie liczę, że sensownie wykorzystałbym ~40m
    (no może 60m)
    Bez piwnicy stracę jeden pokój na kotłownię (niestety gazu u nas nie ma)
    "Majstry" mówią, że lepiej całość - no OK pewnie dla nich to lepiej ;)
    więc ich opinię dzielę "na pół" ;)

    (aha, mam możliwość na działce postawić "zespół garażowo-gospodarczy" ;)

    Pomijam "przypadek pogodowy roku 2010"
    gdy cała okolica mniej czy więcej
    coś tam łapie z opadów do piwnic :(
    Ten rok działa mooooocno demotywująco ;) na "plany piwnicowe"

  • 2. Data: 2010-09-13 19:11:54
    Temat: Re: Podpiwniczenie częściowe
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 19:52:27 +0200, forum napisał(a):

    > Czy warto/jest sens podpiwniczać część budynku?

    MSZ nie warto podpiwniczać w ogóle, jeśli nie ma przeszkód, by zbudować
    więcej "nad ziemią". Tak jest prościej i taniej.

    --
    ŁC
    Ja się nie lenię, ja odpoczywam na zapas

  • 3. Data: 2010-09-13 19:33:10
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik ŁC napisał:

    > MSZ nie warto podpiwniczać w ogóle, jeśli nie ma przeszkód, by zbudować
    > więcej "nad ziemią". Tak jest prościej i taniej.

    Podzielam.
    Taniej jest rozbudowywac sie w szerz, niz wzwyz...
    Jak mosz mozliwosc wybudowania czegos jako budynek gospodarczy, to
    korzystniej finansowo wyjdzie wlasnie taki postawic.
    Ale jak koniecznie chcesz piwnice... prosze bardzo :-) fajna sprawa,
    tylko troche... klopotliwa w eksploatacji niestety.
    Ja nie zrobilem, chociaz mam znaczace przewyzszenie terenu po przekatnej
    domu.

    Aha... no i jeszcze pytanie uzupelniajace. To nie masz jeszcze projektu
    i jestes na etapie koncepcji, czy juz ten projekt masz i chcesz zamienic
    pomieszczenie w nim przeznaczone na kotlownie na pokoj, a na to konto
    zrobic piwnice i do niej wywalic kotlownie?

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-09-13 19:34:11
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 19:52:27 forum <f...@g...pl> napisał(a):

    > Czy warto/jest sens podpiwniczać część budynku?
    Nie ma sensu, tak zrobiłem i później jest problem z izolacją częsci
    niepodpiwniczonej żeby z niej woda nie przesiąkałą do piwnicy.

    > Mam 110m (parter) i tak sobie liczę, że sensownie wykorzystałbym ~40m
    > (no może 60m)
    Ja mam 87m2 i mówię ci wcale nie jest za dużo :)
    zrobisz kotłownie, dla siebie warsztat, na przetwory,
    i siłownię do ćwiczeń :) jak myśmy z żoną wymyślili, ogrzewanie podłogowe
    i można ćwiczyć.

    > Bez piwnicy stracę jeden pokój na kotłownię (niestety gazu u nas nie ma)
    > "Majstry" mówią, że lepiej całość - no OK pewnie dla nich to lepiej ;)
    Dla ciebie na przyszłość też, ja widze jakie mam problemy z wodą
    a nie zrobiłem piwnicy pod garażem, całe szczęscie sąsiaduje mi z pom
    'brudnymi' tak że nie jest wielkim problemem plamy które pojawiają się
    mi na ścianach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2010-09-13 20:05:31
    Od: forum <f...@g...pl>

    > Ja mam 87m2 i mówię ci wcale nie jest za dużo :)
    > zrobisz kotłownie, dla siebie warsztat, na przetwory,
    > i siłownię do ćwiczeń :) jak myśmy z żoną wymyślili, ogrzewanie podłogowe
    > i można ćwiczyć.

    oczywiście jest jeszcze poddasze :)
    te 40/60m oczywiście pisałem o piwnicy

  • 6. Data: 2010-09-13 20:18:45
    Od: forum <f...@g...pl>

> [...]
    > pomieszczenie w nim przeznaczone na kotlownie na pokoj, a na to konto
    > zrobic piwnice i do niej wywalic kotlownie?

    projekt już jest ;) w adaptacji
    to jest dom z garażem
    (który z założenia przeznaczyłem na garażowanie pojazdów "podręcznych")

    będzie prościej opowiadać:
    http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom-pod-jarza
    bem-3-g/m46480968eeb0a
    10kę zatem chyba odetnie się od "cywilizacji"
    i się ją "skotłuje" (w rogu przy korytarzu komin)

    projekt z tych "gazowych" (większość tak jest chyba teraz robiona ;)
    więc tzw. kotłownia ("kotłowineczka") ;) w nim jest minimalna
    (będzie na przebieralnię i strzepanie kurzu ;)
    piec węglowo/groszkowy nie za bardzo w nim widzę

  • 7. Data: 2010-09-13 22:42:16
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik forum napisał:

> [...]
    > (będzie na przebieralnię i strzepanie kurzu ;)
    > piec węglowo/groszkowy nie za bardzo w nim widzę

    Okropnie duzy ten Twoj dom... :-)
    Nie wiem czy pelne podpiwniczenie nie zrobi z niego koszmarnie drogiego
    w realizacji, a z drugiej strony - jak tu pisano - czesciowe
    podpiwniczenie moze nastreczac innych problemow.

    Mysle tak:
    jak masz budzet, ktory pozwoli Ci zbudowac taki dom z piwnicami, to rob
    pelne podpiwniczenie, a jak obawiasz sie czy Ci starczy kasy, to nie rob
    piwnic wcale, bo najgorsze co mozna zrobic na budowie, to niedoszacowac
    koszty :-)

    Budynek gospodarczy zawsze mozna sobie postawic, nawet blisko domu i
    wyjdzie taniej, niz pewlne podpiwniczanie, mozna tez zrobic tylko troche
    piwnic, ale wtedy sciany zamakaja, chyba, ze masz na dzialce sucho, bo
    nie napisales jaka masz dzialke.

    Ni i jezeli dzialka plaska, to bedziesz mial wiecej roboty z piwnica,
    niz jakby byla ze znacznym spadkiem, bo trzeba wtedy przeprowadzic sporo
    prac ziemnych, a one tanie raczej nie sa.

    Z drugiej strony umieszczac kotlownie w budynku obok..., to dodatkowe
    straty ciepla przy jego przesyle :-). Tak zle i tak niedobrze, a
    kotlowenie w gotowcach sa na gaz, to fakt :-) sam tez tak mialem -
    musialem sobie stworzyc dodatkowe pomieszczenie ktore robi za kotlownie,
    mala, bo mala, ale jest - w oryginale nie bylo nic :-)

    pozdr
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-09-14 07:35:03
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-09-2010 o 22:05:31 forum <f...@g...pl> napisał(a):

    > oczywiście jest jeszcze poddasze :)
    > te 40/60m oczywiście pisałem o piwnicy
    Oczywiiście, ja podasze mam całe wykorzystane, a jak widzę
    to powierzchnie mamy zbliżone, ja też mam 230m2 po podłodze :)
    tyle że nad garażem mam pokój i pralnię.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2010-09-14 12:57:29
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "forum" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy warto/jest sens podpiwniczać część budynku?

    > (aha, mam możliwość na działce postawić "zespół garażowo-gospodarczy" ;)

    jesli masz poziom wod gruntowych taki jak w swoim nastepnym poscie to daj
    sobie spokoj. Piwnica dobra rzecz, szczegolnie przy ogrzewaniu weglowym, ale
    nie za wszelka cene.

    Rozwaz bud. gospodarczy wolnostojacy, w nim kotlownia, kociol z zasobnikiem,
    samowystarczalny przez pare dni.

    --
    pozdr Z.