  • 1. Data: 2010-09-14 06:41:03
    Temat: Zakup ziemi od gminy
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Czy ktos sie orientuje jak to jest. Chce kupic kawalek ziemi od gminy.
    Robia pomiary jakies operaty itp. itd. Podaja kwote. Czy ta kwota wynika z
    jakichstam przepisow i jest nie do ruszenia, czy da sie z nimi targowac?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2010-09-14 07:25:25
    Temat: Re: Zakup ziemi od gminy
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 14-09-2010 o 08:41:03 Ghost <g...@e...pl> napisał(a):

> [...]
    > gminy. Robia pomiary jakies operaty itp. itd. Podaja kwote. Czy ta kwota
    > wynika z jakichstam przepisow i jest nie do ruszenia, czy da sie z nimi

    Od gminy normalnie nie kupisz, gmina musi oglosić przetarg i sprzedać
    na przetargu chyba że nie będzie chętnych, to po dwóch przetargach
    będzie mogła sprzedać normalnie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 3. Data: 2010-09-14 07:34:26
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > jakichstam przepisow i jest nie do ruszenia, czy da sie z nimi targowac?

    ja kupiłem od gminy, kawałek sąsiadujący z moją działką, trzeba było trochę
    pochodzić, ale po kolei - udać się do gminy i powiedzieć, że interesuje cię
    taka a taka działka, geodezja (jakaś mapka, aby było wiadomo o czym się
    mówi), wójt musi się określić czy jest to na sprzedaż i wyceniają ci to, jak
    cena ci odpowiada, to mówisz babce w gminie, aby przygotowała przetarg, ale
    możesz być tylko ty jako zainteresowany i wtedy przetarg jest przygotowany
    praktycznie pod ciebie, ale muszą to ogłosić - tablica ogłoszeń, gazeta itp.
    podana jest cena wywoławcza, aby przetarg się odbył trzeba przebić o
    postąpienie czyli w moim przypadku było to 100 zł i już wszystko się odbyło
    zgodnie z prawem, później gmina szykuje papiery i umawiamy się na konkretny
    dzień do notariusza z wójtem, bo to on podpisuje akt notarialny i cieszysz
    się nowym zakupem:-)

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-09-14 09:09:40
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > papiery i umawiamy się na konkretny dzień do notariusza z wójtem, bo to on
    > podpisuje akt notarialny i cieszysz się nowym zakupem:-)

    Ale ja nie o procedurze, ja mniej wiecej znam, tylko o cene - ale chyba
    ponizej 160 w srodku miasta nie zejde ;-)

    BTW tez chodzi o poszerzene granicy

  • 5. Data: 2010-09-14 09:13:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    >Od gminy normalnie nie kupisz, gmina musi oglosić przetarg i sprzedać
    >na przetargu chyba że nie będzie chętnych, to po dwóch przetargach
    >będzie mogła sprzedać normalnie.

    Wyglada na to, ze od razu bez przetargu.

  • 6. Data: 2010-09-14 10:59:32
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    a tu o co pytałeś?

    > Ale ja nie o procedurze, ja mniej wiecej znam, tylko o cene - ale chyba
    > ponizej 160 w srodku miasta nie zejde ;-)

    a to było sformułować pytanie o cenę i podać lokalizację - cen to ci nie
    powiem, ja kupowałem parę lat temu działkę bezpośrednio za moją
    (administracyjnie mieszkam na wsi a sąsiedzi po drugiej stronie szosy w
    mieście) i za 1052 m2 dałem ok. 4300 zł:-)

    --=olo=--

  • 7. Data: 2010-09-14 11:54:57
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > a tu o co pytałeś?

    o to co mialo znak zapytania: "czy da sie z nimi targowac?"