  • 1. Data: 2010-09-15 13:26:06
    Temat: Gorące rurki w podłodze - jak to jest?
    Od: hk <b...@m...pl>

    Jak to jest, że ogrzewanie podłogowe powinno być niskotemperaturowe
    (mieszacze za kotłem CO) a jednak w podłodze często prowadzi się rurki
    od kaloryferów. Ta niska temperatura zasilania to dla zdrowia jest, czy
    ogranicza ją wytrzymałość posadzki? Jeśli to drugie to jaka izolacja
    jest wymagana do rurek zasilających kaloryfer?
    Bo jestem ciekawy jakie są przekroje rurek do kaloryferów (czy też
    20mm), jaka gruba jest ich izolacja i ile nad nimi betonu się leje...

  • 2. Data: 2010-09-15 16:47:38
    Temat: Re: Gorące rurki w podłodze - jak to jest?
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-15 15:26, hk pisze:
    > Jak to jest, że ogrzewanie podłogowe powinno być niskotemperaturowe
    > (mieszacze za kotłem CO) a jednak w podłodze często prowadzi się rurki
    > od kaloryferów. Ta niska temperatura zasilania to dla zdrowia jest, czy

    Zdrowie

    > ogranicza ją wytrzymałość posadzki? Jeśli to drugie to jaka izolacja
    > jest wymagana do rurek zasilających kaloryfer?

    Zwykle rury są w otulinach (przy krzyżowaniu zawsze ciepła nad zimną)
    oraz w warstwie styropianu.

    M.