  • 1. Data: 2022-12-01 16:07:06
    Temat: Bo na nieruchomościach nikt nie stracił ciag dalszy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wrażliwi niech nie czytają bo zaczyna sprawdzać się moja wizja przyszłego rynku
    mieszkań w Polsce
    https://forsal.pl/nieruchomosci/mieszkania/artykuly/
    8599974,najem-mieszkan-ceny-zaczynaja-spadac-raport.
    html

  • 2. Data: 2022-12-02 20:56:15
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    mieszkań w Polsce
    > https://forsal.pl/nieruchomosci/mieszkania/artykuly/
    8599974,najem-mieszkan-ceny-zaczynaja-spadac-raport.
    jak jest liczona rentowność?
    załóżmy że mam (dla równości i moich warunków, nie 16 największych
    miast) do dyspozycji 200 000. tyle dokładnie kosztuje mieszkanie w
    odnowionym bloku z ciepłem z miasta.

    1 lokata:
    przy 200 tyś i długim okresie +24m najkorzystniejsza lokata to 7.2%.
    policzmy 7%
    200 000 x 0.07=14000 na rok
    ale inflacja zjada nam z owych 200 tyś 20%
    214 000 - 20% = 171 200zł tyle wartości nabywczej mają nasze pieniądze,
    względem tego co miały w zeszłym roku.

    2 mieszkanie:
    kupujemy za 200tyś mieszkanie, wynajmujemy je za 500zł do kieszeni plus
    wszelkie inne opłaty po stronie wynajmujacego.

    po roku mamy 6000zł, lub jeśli chcemy oszczędzać i odliczamy inflację,
    pieniądze o wartości nabywczej w kwocie 4800, a także mieszkanie, o
    wartości nabywczej takiej samej jak była rok temu.

    moim zdaniem (i znam takie przypadki) lepiej jest kupić mieszkanie i
    wynająć je za 0złotych zysku, tylko po to aby nie mieć banknotów, a mieć
    coś co ma wartość. Spadnie wartość tego mieszkania? W istotny sposób
    przez 20 lat? Nie sądzę. Albo inaczej. w przewidywalnej przyszłości
    mieszkania nie stanieją, w przewidywalnej przyszłości inflacja się nie
    zmniejszy. A link który podesłałeś? A co mnie obchodzi po ile chodzą
    jachty, lokomotywy i mieszkania w Warszawie?

    ToMasz

  • 3. Data: 2022-12-02 22:14:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 grudnia 2022 o 20:56:17 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > zmniejszy. A link który podesłałeś? A co mnie obchodzi po ile chodzą
    > jachty, lokomotywy i mieszkania w Warszawie?

    Teoretycznie masz rację. A co w sytuacji w której co czwarte mieszkanie będzie puste?
    Teraz na piętnaście nieruchomości mieszkalnych dwie są puste. Chwilowo w imię
    wyższych celów zabronione jest robienie sensacji z tego powodu. Ale mleko ma to do
    siebie że zawsze kiedyś się wylewa.

  • 4. Data: 2022-12-03 16:42:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Teoretycznie masz rację. A co w sytuacji w której co czwarte mieszkanie będzie
    puste? gdybym się nie bał otwarcie wyrażać swoich poglądów, zaproponowałbym
    podniesienie podatków od nieruchomości niezamieszkanej bardzo wysoko.
    "rąbnęło" by to cwaniaków którzy mają za dużo nieruchomości w za
    wysokich cenach i.... wszelkie nieudolne przedsiębiorstwa miejskie
    zarządzające mieszkaniami.
    ToMasz

  • 5. Data: 2022-12-03 19:26:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tmdl8v$34se7$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > do dyspozycji 200 000. tyle dokładnie kosztuje mieszkanie w
    > odnowionym bloku z ciepłem z miasta.

    o tak, tak mi mów, gdzieś w Gdańsku sobie kupie.

> [...]
    > 214 000 - 20% = 171 200zł tyle wartości nabywczej mają nasze
    > pieniądze, względem tego co miały w zeszłym roku.

    a jeśli ktoś ma 200 tys zl i mieszka w Anglii albo ma 36 tys funtów i
    mieszka w Szwajcarii to ile mu inflacja zjada?

    --
    Piter

    negocjatorzy ratują samobójców z dachów wieżowców
    dlaczego nie ratują budujących domy

  • 6. Data: 2022-12-03 21:11:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 3 grudnia 2022 o 16:42:25 UTC+1 ToMasz napisał(a):
> [...]
    > "rąbnęło" by to cwaniaków którzy mają za dużo nieruchomości w za
    > wysokich cenach i.... wszelkie nieudolne przedsiębiorstwa miejskie
    Nie będzie takiego podatku bo byłby zbyt nieuczciwy. Coś jak podatek od telewizora
    dla ślepych a od radia dla głuchych. Ci z wieloma mieszkaniami i tak są już bardzo
    poszkodowani chociaż wielu z nich jeszcze o tym nie wie. Wprowadzenie podatku o jakim
    napisałeś doprowadziło by do masowego nie płacenia go. Spowodowało by to poważne
    perturbacje polityczne i ekonomiczne. Konieczność przejmowania nieruchomości przez
    państwo, egzekucje komornicze itd. Poza tym co państwo miało by robić z tymi niewiele
    wartymi ale za to występującymi w dużych ilościach nieruchomościami? Dzisiaj
    przeczytałem artykuł o bitcoinie. Zacytuję fragment w którym wystarczy zamienić słowo
    Bitcoin na mieszkanie, nieruchomość.
    ECB oznajmił dzisiaj (30.11) na swoim oficjalnym Twitterze, że ostatnie wzrosty
    Bitcoina (BTC) stanowią przedśmiertne, sztucznie napompowane tchnienie na drodze do
    nieuchronnego ,,zdezaktualizowania się" lub do ,,nieistotności"

  • 7. Data: 2022-12-04 13:56:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 3.12.2022 o 19:26, PiteR pisze:
    > in <news:tmdl8v$34se7$1@dont-email.me>

    > o tak, tak mi mów, gdzieś w Gdańsku sobie kupie.
    no ale napisałem - nie biorę pod uwagę tych najbardziej popularnych
    miast. to TYLKO one są brane pod uwagę uważam za totalną ściemę. ta
    ściema potęgowana jest tym, ze wspólnym mianownikiem w kalkulacjach jest
    złotówka, a nie roboczogodzina. obstawiam ze cena mieszkania w
    Warszawie, wyceniona w roboczogodzinach warszawiaka, jest o wiele wyższa
    niż cena mieszkania w Bytomiu, wyrażona w roboczogodzinach bytomianina.
    (przy czym Bytom wydaje mi się być bardziej podobny do Pcimia Dolnego,
    Wólki Małej czy też Wąchocka. a takich miejscowości jest chmara.)

    > a jeśli ktoś ma 200 tys zl i mieszka w Anglii albo ma 36 tys funtów i
    > mieszka w Szwajcarii to ile mu inflacja zjada?

    pierwszy link z googla:
    W ubiegłym miesiącu inflacja CPI w Szwajcarii wyniosła 3,4 proc.4 lip 2022
    proszę bardzo

    ToMasz

  • 8. Data: 2022-12-04 15:25:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-12-2022 o 13:56, ToMasz pisze:

    > no ale napisałem - nie biorę pod uwagę tych najbardziej popularnych
    > miast.

    Tylko takie w których nikt nie chce mieszkać?
    I z których ludzie wyprowadzają się do takich jednak bardziej popularnych?

    Co ma wnieść taki przykład?
    Udowodnić jakąś z góry przyjętą tezę?

  • 9. Data: 2022-12-04 20:20:49
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tmi5dh$3m9ml$1@dont-email.me>
    user ToMasz pisze tak:

    > no ale napisałem - nie biorę pod uwagę tych najbardziej popularnych
    > miast.

    Sorry miało być
    gdzieś koło Gdańska sobie kupie

    Może być Kozia Wólka do 50km na zachód od Gdańska.
    Byle dalej od ruskich.

    > W ubiegłym miesiącu inflacja CPI w Szwajcarii
    > wyniosła 3,4 proc.4 lip 2022

    Dlaczego nie nakupić waluty czy złota tylko użerać się z lokatorem.
    Nigdy nie wiadomo jaki kolejny zjeb się trafi.

    Inflacja dotyka wszystkich czy tylko kupujących coś w danym kraju?

    --
    Piter

    #jebać mundial

  • 10. Data: 2022-12-04 21:16:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 4 grudnia 2022 o 20:20:14 UTC+1 PiteR napisał(a):
> [...]
    > Nigdy nie wiadomo jaki kolejny zjeb się trafi.
    >
    > Inflacja dotyka wszystkich czy tylko kupujących coś w danym kraju?

    Nie wiesz dlaczego nie nakupia złota albo waluty? Bo tak jak z muchami co ich są
    miliardy i żrą gówno. Propaganda mówi żeby kupować i wszyscy sąsiedzi kupili. Wszyscy
    mylić się nie mogą. A jak pojawiają się takie tytuły
    "Złe wieści dla właścicieli mieszkań. Lokatorzy przestaną płacić? Nowe regulacje
    prawne mogą się okazać niekorzystne dla wynajmujących".
    To wystarczy ich nie zauważyć.