  • 1. Data: 2012-05-04 18:18:07
    Temat: Boiler - czy można wkręcić grzałkę
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Czy do każdego boilera można wkręcić grzałkę przez jeden z wypustów czy
    też musi być specjalny otwór? Na razie nie wiem jaki to typ/producent
    boilera (powiesili tabliczką do ściany :/), pytam czysto teoretycznie bo
    zastanawiam się jaką taryfę wziąść i czy jest sens grzania wczesnie rano
    prądem wody.

  • 2. Data: 2012-05-04 20:40:36
    Temat: Re: Boiler - czy można wkręcić grzałkę
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
> [...]
    > typ/producent boilera (powiesili tabliczką do ściany :/), pytam
    > czysto teoretycznie bo zastanawiam się jaką taryfę wziąść i czy jest

    musi miec gniazdo na grzałkę zwykle to jest 5/4 albo 6/4..

  • 3. Data: 2012-05-04 20:45:23
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Czy do każdego boilera można wkręcić grzałkę przez jeden z wypustów czy

    Jeśli jest odpowiedni otwór to można. Grzałka musi pasować a u mnie
    nawet oryginalna tak sobie pasowała. Problemem było to, że czujnik
    temperatury był nad grzałką zamiast pod i ciężko było dociągnąć te pół
    obrotu a cofnąć ryzykowne bo za mało wkręcone.

    Wodę grzeję prądem elektrycznym na taryfie nocnej. Włączaniem i
    wyłączaniem grzania steruje zegar, więc zaglądam tam tylko gry jest
    burza aby wyłączyć i ponownie włączyć.

    Według moich szacunków opłaca mi się grzać wodę latem prądem mimo, że w
    sezonie grzeję kotłem węglowym.

    Kazek

  • 4. Data: 2012-05-04 21:09:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.05.2012 20:45, Kazimierz Debski pisze:

    > Wodę grzeję prądem elektrycznym na taryfie nocnej. Włączaniem i
    > wyłączaniem grzania steruje zegar, więc zaglądam tam tylko gry jest
    > burza aby wyłączyć i ponownie włączyć.

    Nie masz zabezpieczenia na wejściu do domu? Teraz to chyba obowiązkowe
    wyposażenie instalacji...

  • 5. Data: 2012-05-05 22:28:36
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > Nie masz zabezpieczenia na wejściu do domu? Teraz to chyba obowiązkowe
    > wyposażenie instalacji...

    Prawdopodobnie nie. Nic mi na ten temat nie wiadomo.
    Zresztą dom nie nowy, choć instalacja ma 4 lata.

    Kazek