  • 1. Data: 2010-04-04 18:26:40
    Temat: Brama dwuskrzydłowa - otwieranie
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    Chciałem kupić bramę przesuwaną (5,5m w świetle), ale nie pasuje mi to, że
    po otwarciu będzie zasłaniać furtkę. Na dodatek, ze względu na przeciwwagę
    długiej bramy, furtka musi być w miejscu ktore mi do końca nie odpowiada.
    Teraz zastanawiam się nad bramą dwuskrzydłową.
    Mam pytanie do posiadaczy szerokich bram dwuskrzydłowych. Czy jedno przęsło
    bramy może mieć szerokość np. 3m, czy to za dużo ze względów np.
    technicznych. Druga kwestia, to automat bramowy. Czy istnieje możliwość
    otwarcia skrzydła o szeroki kąt (np. 150st)?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-04-05 09:58:28
    Temat: Re: Brama dwuskrzydłowa - otwieranie
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > technicznych. Druga kwestia, to automat bramowy. Czy istnieje możliwość
    > otwarcia skrzydła o szeroki kąt (np. 150st)?

    1 tak
    2 tak
    3. 2 skrzydłowe są o dużo ładniejsze niż przesuwane, które IMHO kojarzą
    mi sie z latami 90 jak ludzie sobie sami bramy spawali i terenami
    przemysłowymi

    Michał

  • 3. Data: 2010-04-05 10:37:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Krzysiek" <j...@g...pl> writes:

    > technicznych. Druga kwestia, to automat bramowy. Czy istnieje możliwość
    > otwarcia skrzydła o szeroki kąt (np. 150st)?

    Nawet o 180 stopni, z mechanizmem ukrytym pod ziemia...

    MJ

  • 4. Data: 2010-04-05 18:48:17
    Od: "Krzysiek" <j...@g...pl>

    > Nawet o 180 stopni, z mechanizmem ukrytym pod ziemia...
    >
    > MJ
    Zanim zapytałem, to poszperałem trochę w necie i znalazłem Faac'a
    podziemnego z możliwością otwierania na 180st. W opisie informacja o
    możliwości otwierania bramy do 800kg (bez informacji o szerokości skrzydła.
    Interesuje mnie jak to się sprawdza w praktyce (nie koniecznie Faac - może
    być dowolny inny z szerokim kątem otwarcia). Trochę się obawiam zabrudzenia
    mechanizmu podziemnego i trudności eskploatacyjnych.
    Chciałbym najpierw kupić siłowniki, a potem zamówić bramy, żeby nie rzeźbić
    potem niepotrzebnie w słupach ogrodzenia i samych skrzydłach w celu
    spasowania całości.
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-04-05 19:29:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek pisze:

> [...]
    > technicznych. Druga kwestia, to automat bramowy. Czy istnieje możliwość
    > otwarcia skrzydła o szeroki kąt (np. 150st)?

    Ja sobie bramę robiłem sam z uwagi m.in. na chęć trzymania się klimatu
    domu (drewno) i zrobiłem sobie skrzydło "łamane" w połowie.

    Nie wiem, czy takie rozwiązania fabryczne istnieją, ale w sumie czemu nie?

    Automatyki nie planuję stosować, ale jakbym zmienił zdanie to dałoby się
    to prosto zrobić mechanizmem od bramy przesuwnej.

    To tylko tak w ramach rzucenia niekonwencjonalnego pomysłu - a nuż się
    przyda ;)