  • 1. Data: 2010-04-04 00:22:07
    Temat: Strzelanie w komin - kocioł gazowy kondensacyjny
    Od: Andgro <b...@a...com>

    Witajcie.

    Od pewnego czasu mam problem którego przyczyny nie mogę namierzyć.
    Posiadam w domu kocioł kondensacyjny Ferroli Arena 30C. Pracuje od 8 lat
    bez żadnych usterek, wzorcowo, aż do tej zimy.
    Mianowicie zaczęło się "strzelanie" w komin. Czasami kilka razy
    dziennie, czasami raz na kilka dni. Rozebrałem wszystko, wyczyściłem,
    choć było czysto, złożyłem ponownie. Nadal to samo.
    Strzelanie ma miejsce kiedy kocioł kończy cykl podgrzewania. Łupnięcie
    jest takie, że drzwiczki rewizyjne komina potrafią wypaść ze ściany.
    Oczywiście komin jest koncentryczny, wylot w środku, wlot stanowi
    otulinę rury wylotowej. Strzał następuje w rurę zasysającą. Próbowałem
    przy otwartych drzwiach rewizyjnych - nic to nie pomaga. Wszystko jest
    drożne. Co to może być? Czy może elektrozawór gazowy puszcza czasami?
    Dzieje sie tak od jakichś 3 miesięcy. Zasilanie propanem z pewnego źródła.

    --

    Pozdrawiam,

    Andgro