  • 1. Data: 2010-04-03 18:27:28
    Temat: adaptacja strychu
    Od: "agrest" <s...@b...pl>

    Witam,
    Rozważam kupno zaadaptowanego strychu od developera, który w Szczecinie robi
    takie adaptacje seryjnie. Największe obawy mam do technologii. A wygląda to
    z grubsza tak, że dach jest podniesiony głównie po bokach w taki sposób, że
    ma mniejszy skos. Najpierw budują ściany z suporeksu, na nich stawiają nowy
    dach, a potem usuwają ten stary pod spodem. Potem dokładają resztę ścian z
    suporeksu. Od środka dają 15 cm wełny i płyty g/k na stelażu. Od góry 25 cm
    wełny + kilkadziesiąt cm wolnej przestrzeni. Poza tym wszystkie instalacje
    nowe, łącznie z pionami, czyli 3-fazowy WLZ, woda, kanalizacja i gaz.
    Czy do takiej technologii można mieć zaufanie?
    Czy latem nie będzie tam za gorąco, a zimą nie wydam fortuny na ogrzewanie?
    Na co zwrócić uwagę na takim poddaszu?
    PozdrA

  • 2. Data: 2010-04-04 17:53:11
    Temat: Re: adaptacja strychu
    Od: g...@g...pl

    Witam,

    Znam przypadek ze na zaadaptowanym strychu zamarzaly w zimie rury wody ktore
    biegly przy zew. scianach. W lato bylo upalnie wewnatrz i okien zadnych nie
    bylo pionowych wszystkie dachowe, wiec to tez z czasem zaczyna przeszkadzac.
    Jednakze ludzie tak mieszkaja i sie z czasem przyzwyczajaja. Lokalizacja
    Szczecin, budynek to kamienica w centrum. Co do oplat za utrzymanie to nie
    mam danych.

  • 3. Data: 2010-04-04 20:19:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Znam przypadek ze na zaadaptowanym strychu zamarzaly w zimie rury wody ktore
    > biegly przy zew. scianach. W lato bylo upalnie wewnatrz

    to są zwykle błędy wykonawcze niezależne od tego czy to strych czy
    nie...
    w twoim opisie nie podoba mi się ocieplenie ściany kolankowej, powinno
    być tak, jak ściany niżej, połączone w jedna całość. Tzn.
    najprawdopodobniej jest styropian na zewnątrz i trzeba do tej warstwy
    dołożyć wyżej też styro. Inaczej na wysokości stropu zrobi się spory
    mostek cieplny, a to wiadomo czym grozi. Ale nie wiem jak jest
    zrobione więc tylko zwracam uwagę na potencjalny problem.

    > Czy latem nie będzie tam za gorąco, a zimą nie wydam fortuny na ogrzewanie?

    to zależy w głównej mierze od dokładności wykonania ocieplenia, bo 25
    cm wełny pod dachem to dobra norma (ja tak mam i nie stwierdzam
    problemu)
    okna dachowe mogą grzać latem i chłodzić zimą, więc nie przesadź z
    ilością, powinny być dobrze osadzone wg wytycznych producenta, tutaj
    łatwo o błędy,
    problem takiego strychu polega na tym, ze wszelkie usterki dachu
    odczuwasz ty a nie sąsiedzi niżej i to ty będziesz latał po zarządcach
    za remontami, a deweloper często robi prace szybko i tanio, nie dla
    siebie, więc ma w d... (szczególnie po gwarancji), dobrze jakbyś mógł
    sam (ewentualnie twój fachowiec) doglądać robót przy izolacji dachu i
    ociepleniu, odbiór zrób po kilku porządnych ulewach, albo (nie wiem
    czy tak się da zorganiozowac) po jednej zimie :-)
    inna sprawa, to takie drobiazgi jak np. wentylacja (mieszkałem na
    adaptowanym poddaszu, gdzie nie było kratek, bo w kominie zabrakło
    wolnego kanału), wolna skrzynka na listy, wolna piwnica, więc sprawdź
    drobiazgi, które potem mogą ci spędzać sen z powiek i będziesz latał i
    wykłócał się o pierdoły
    BTW jeśli lubisz takie skośne dachy, to będziesz czuł się jak w swoim
    domku i nikt ci nie będzie łaził nad głową :-)

    pozdrawiam
    s_13