  • 1. Data: 2010-04-02 18:40:16
    Temat: kredyt na budowe domu a wklad wlasny
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Powiedzmy w skorcie, ze jest tak:
    - dom 170 m2 to wychodzi w banku ok 360000 minimalny kredyt
    - wklad wlasny to dzialka ok 150000

    Teraz przez to, ze moja zasadnicza pensja i zony jest stosunkowo niska,
    ale jest tez kilka dodatkowych kwot, ktore przychodza na konto pod
    roznymi nazwami, zdolnosc kredytowa jest za niska dla tej kwoty 360000.

    Czy wplacajac na konto np 50000, zwieksze swoja zdolnosc kredytowa i
    zalozmy, ze tak bedzie, jak dlugo bede musial te pieniadze trzymac
    zablokowane na koncie: - do konca budowy?, do konca kredytu?

    Chcialem te pieniadze wplacic do momentu uzyskania kredytu a potem je
    wyplacic szybko zpowrotem na gielde.

    Czy mozliwe jest takie dzialanie?

    Druga opcja to wykasowanie schodow na poddasze/pietro co zmniejszy pow
    uzytko ok 40m2. Tylko nie wiem czy bank na to pojdzie, zostaly by np
    okna. Reszte dziure, schody, instalacje moge dociagnac po oficjalnym
    zakonczeniu budowy.

    Czy lepiej moze tak. Poprawienie projektu to kilkaset zl.

    Prosze o rade.

  • 2. Data: 2010-04-02 22:12:25
    Temat: Re: kredyt na budowe domu a wklad wlasny
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 2 Kwi, 20:40, bulba008 <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > ale jest tez kilka dodatkowych kwot, ktore przychodza na konto pod
    > roznymi nazwami, zdolnosc kredytowa jest za niska dla tej kwoty 360000.

    nie będę rozwijał tematu pakowania się w kredyt, jeśli banki mówią ci,
    że cie nie stać na to (a propos artykułu w wyborczej), to czy cię
    stać, to sam powinieneś wiedzieć najlepiej, ale jeśli musisz, to
    poszukaj w zaufanej rodzinie kogoś, kto mógłby partycypować jako
    kredytobiorca, zwiększając w ten sposób zdolność kredytową.
    Ewentualnie poszukaj banku, który łaskawiej spojrzy na dodatkowe, poza
    pensją dochody, choć dziś nie jest to sprawa łatwa, tylko powinieneś
    przedstawić te wpływy jako właśnie dochody i jak najbardziej
    uwiarygodnić ich stałość. Mnie się udało 2 lata temu dostać kredyt w
    Santanderze, wprawdzie tylko na 100 tys, nie mając stałej pracy
    (etatu), mając wpływy bardzo różnorodne w każdym miesiącu (były takie
    prawie bez), dołączałem do wniosku, zaświadczenie o wpływach z
    ostatniego pół roku, oświadczenie kontrahentów (pracuję tylko na umowę
    o dzieło) , że współpraca trwa nieprzerwanie od lat... i będzie
    kontynuowana (wiecznie :-), udało się :-), Citibank kombinował bardzo
    na prowizji i zawyżaniu kwoty kredytu (a ja nie chciałem więcej),
    mBank nie dał ( i dobrze, bo byłbym w grupie naciągniętych na rosnącą
    prowizję) w Getinie potraktowali mnie jak dziada :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-04-03 11:39:47
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    s_13 pisze:

> [...]
    > przedstawić te wpływy jako właśnie dochody i jak najbardziej
    > uwiarygodnić ich stałość. Mnie się udało 2 lata temu

    Ja wziąłem właśnie w Pekao Hipoteczny - nie wykazywałem wcale dochodów z
    pracy na etacie - były śladowej wysokości i postanowiłem nie zawracać
    sobie tym głowy, powiedziałem, że jestem na urlopie bezpłatnym, co było
    zresztą prawdą i tyle, a dochody mam też nieregularne pochodzące w lwiej
    części z umów o dzieło..., żona też. Nie robili problemu, musiałem
    przynieść im tylko całe kilo rachunków z 12 miesięcy wstecz i
    przedstawić aktualne wyciągi z kont za trzy miechy wstecz. Przeszło bez
    problemu - nawet proponowali mi sporo większy kredyt od tego, który
    chciałem wziąć, ale nie jestem zapalonym entuzjastą życia na kredyt i
    wolę być zadłużony na mniej, niż na więcej :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2010-04-04 11:05:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 2 Apr 2010 15:12:25 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> [...]
    > poszukaj w zaufanej rodzinie kogoś, kto mógłby partycypować jako
    > kredytobiorca, zwiększając w ten sposób zdolność kredytową.

    Nic podobnego. To pakowanie się w kłopoty. Można obejść to inaczej - nie
    brać kredytu na dom, tylko pożyczki hipoteczne pod hipotekę działki i
    budować etapami.
    Czyli najpierw pożyczka na fundamenty, postawić fundamenty, spłacić
    pożyczkę, wziąć kolejną i tak dalej.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 5. Data: 2010-04-04 18:04:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nic podobnego. To pakowanie się w kłopoty.

    no, tobie bym nie zaufał ;-) nie dlatego, że cię nie lubię ;-), ale
    cię nie znam... ale np. ze swoim rodzeństwem wszedłbym w taki układ (w
    drugą stronę również), to kwestia zaufania, choć wiem, że nie zawsze
    nawet w takich koligacjach to jest dobry pomysł...

> [...]
    > budować etapami.
    > Czyli najpierw pożyczka na fundamenty, postawić fundamenty, spłacić

    to po kiego wtedy kredyt...?
    zebrać kasę na fundament, robić fundament i zbierać na następny etap,
    ale tak można aż do śmierci...
    kredyt hipoteczny, a szczególnie z dopłatą, to lepsze niż budowanie za
    gotówkę, jakbym miał gotówkę, to też brałbym kredyt,a gotówkę
    zainwestował, bez większego ryzyka zarobi więcej niż oprocentowanie
    kredytu...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-04-04 18:59:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 11:04:00 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

> [...]
    > drugą stronę również), to kwestia zaufania, choć wiem, że nie zawsze
    > nawet w takich koligacjach to jest dobry pomysł...

    Chcesz stracic rodzinę? Pozycz jej (albo od niej) pieniądze.

    > to po kiego wtedy kredyt...?
    > zebrać kasę na fundament, robić fundament i zbierać na następny etap,
    > ale tak można aż do śmierci...

    Trudno. jak się ma gołą d... to lepiej pomału, niż brać kredyt. Zauważ, że
    kredyt kosztuje, skoro nie ma gośc kasy na jego spłacenie, to w efekcie
    końcowym będzie miał tylko dług, bo ziemię z budynkiem bank zabierze.

  • 7. Data: 2010-04-04 20:26:57
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Chcesz stracic rodzinę? Pozycz jej (albo od niej) pieniądze.

    gratuluję udanych relacji rodzinnych... choć biorąc pod uwagę twoją
    upierdliwość w aktywności na tej czy innej grupie, to i tak są bardzo
    tolerancyjni...

    > Trudno. jak się ma gołą d... to lepiej pomału, niż brać kredyt.

    no właśnie próbowałem ci uzmysłowić, że czasem wcale ni lepiej... ale
    zapomniałem, ty przecież zawieszasz się w czytaniu na pierwszej
    linijce, czy jakoś tam... ;-)

    > Zauważ, że
    > kredyt kosztuje, skoro nie ma gośc kasy na jego spłacenie, to w efekcie
    > końcowym będzie miał tylko dług, bo ziemię z budynkiem bank zabierze.

    kosztuje... jak wszystko... ale koszt jest niższy, niż zysk z
    inwestowania posiadanej (czy pomału zbieranej kasy)
    Ja ma kredyt obecnie na jakieś 8 %, a głupia lokata w polbanku czasem
    daje więcej zwrotu...
    ... a gość wcale nie twierdził, że nie ma kasy na raty, tylko ma
    problem z udokumentowaniem zdolności kredytowej...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-04-04 21:36:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 4 Apr 2010 13:26:57 -0700 (PDT), s_13 napisał(a):

    > gratuluję udanych relacji rodzinnych... choć biorąc pod uwagę twoją
    > upierdliwość w aktywności na tej czy innej grupie, to i tak są bardzo
    > tolerancyjni...

    To nie moje relacje, tylko obserwacja. Zresztą przysłowie 'chcesz stracic
    przyjaciela - pożycz mu pieniądze' jest dość wiekowe.

    > no właśnie próbowałem ci uzmysłowić, że czasem wcale ni lepiej... ale
    > zapomniałem, ty przecież zawieszasz się w czytaniu na pierwszej
    > linijce, czy jakoś tam... ;-)

    Jakoś tak dziwnie zauważam, że osoby które ściągnęły majty i na n-dziesiąt
    lat kredyt wzięły, teraz ze łazami w oczach sprzedają niedokończony dom
    wraz z ziemią, bo okazało się, że niestety nei sa w stanie spłacac kredytu.

    > ... a gość wcale nie twierdził, że nie ma kasy na raty, tylko ma
    > problem z udokumentowaniem zdolności kredytowej...

    To jeśli ma kasę, to podzielenie na mniejsze kawałki daje mu całkiem
    rozsądne finansowanie. Tym bardziej, że jak spłaci pierwszą pożyczkę, to w
    banku będzie miał lepsze notowania.

  • 9. Data: 2010-04-04 21:46:30
    Od: M <M...@w...pl>

    Adam Płaszczyca pisze:

> [...]
    > wraz z ziemią, bo okazało się, że niestety nei sa w stanie spłacac kredytu.

    Jak kogoś nie jest stać na dom, to nie powinien go kupować. Kredyt nie
    ma tu żadnego znaczenia - jest dodatkowym kosztem, który trzeba
    uwzględnić w kalkulacjach.

    M.

  • 10. Data: 2010-04-04 22:41:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 04 Apr 2010 23:46:30 +0200, M napisał(a):

    > Jak kogoś nie jest stać na dom, to nie powinien go kupować. Kredyt nie
    > ma tu żadnego znaczenia - jest dodatkowym kosztem, który trzeba
    > uwzględnić w kalkulacjach.

    No mi tego tłumaczyć nei musisz.