  • 1. Data: 2010-04-02 13:46:44
    Temat: klimatyzacja, koszty
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    zastanawiamy sie nad ew. zrobieniem w przyszlosci klimatyzacji tak,
    zeby to duze pudlo z wentylatorem zawiesić nad dachem na kominie.
    klmatyzowane bylyby 3 pokoje na pietrze.

    jaki to moze byc koszt - oczywiscie orientacyjnie?

    no i raczej "od reki" nie bedziemy mieli kasy, bo wpierw trzeba
    wykonczyc mieszkanie, wiec pytanie co teraz trzeba przygotowac w
    scianach, zeby pozniej juz nie pruc scian, tylko zalozyc bezproblemowo
    instalacje?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-04-02 14:08:22
    Temat: Re: klimatyzacja, koszty
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:24tbr5le43h3t45pk74h69vrpldel0n0sa@4ax.com...
> [...]
    > wykonczyc mieszkanie, wiec pytanie co teraz trzeba przygotowac w
    > scianach, zeby pozniej juz nie pruc scian, tylko zalozyc bezproblemowo

    To zależy. U mnie mam klimatyzowany salon (jeden agregat zewnętrzny) i
    dodatkowo dwa pokoje (drugi agregat zewnętrzny). Łączny koszt wyniósł jeśli
    dobrze pamietam coś koło 16-19 tys. zł na sprzęcie Mitsubishi.
    Co do montażu instalacji to jest trochę z tym zabawy, bo trzeba pociągnąć
    rurki miedziane, zasilenie i odpływ skroplin. I to tak by się nic nie
    uszkodziło i było drożne. Proponowałbym zatrudnić montazystów od klimy by
    przygotowali wcześniej instalację, bo tego kucia to będzie trochę, bo
    przewody są dosyć grube, szczególnie ta wiązka wychodząca na zewnątrz
    budynku.

  • 3. Data: 2010-04-02 14:27:02
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010 16:08:22 +0200, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >To zależy. U mnie mam klimatyzowany salon (jeden agregat zewnętrzny) i
    >dodatkowo dwa pokoje (drugi agregat zewnętrzny)

    ja raczej rozwazalem zrowienie jednego agregatu zewnetrznego a do
    niego podlaczone 3 pokoje (ale dosyc male, bo to sypialnie na
    pietrze).

    >dobrze pamietam co? koło 16-19 tys. zł

    no to od reki tego na pewno nie zrobie, tylko odpiero jak sie okaze
    potrzebne a ja zlapie odech finansowy :)

    >Co do montażu instalacji to jest trochę z tym zabawy, bo trzeba poci?gn?ć
    >rurki miedziane, zasilenie i odpływ skroplin. I to tak by się nic nie
    >uszkodziło i było drożne. Proponowałbym zatrudnić montazystów od klimy by
    >przygotowali wcze?niej instalację, bo tego kucia to będzie trochę, bo
    >przewody s? dosyć grube, szczególnie ta wi?zka wychodz?ca na zewn?trz
    >budynku.

    raczej zakladalem ze teraz przygotowywane sa kanaly, ktore na teraz
    mozna np. lekko czyms zapchac zeby nie bylo zimno a rurki beda
    puszczane dopiero w tcyh kanalach kiedystam?

    pozdarwiam,
    cyb

  • 4. Data: 2010-04-02 14:35:53
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > ja raczej rozwazalem zrowienie jednego agregatu zewnetrznego a do
    > niego podlaczone 3 pokoje (ale dosyc male, bo to sypialnie na
    > pietrze).

    To ci już okresli specjalista. U mnie salon obejmuje równiez jadalnię,
    kuchnię i dwa korytarzyki, więc ma do ogarnięcia dużą powierzchnię i dlatego
    musiał być dodatkowy agregat.

    > raczej zakladalem ze teraz przygotowywane sa kanaly, ktore na teraz
    > mozna np. lekko czyms zapchac zeby nie bylo zimno a rurki beda
    > puszczane dopiero w tcyh kanalach kiedystam?

    Kanały to według mnie słabe rozwiązanie. Po montażu to będzie wszystko
    widoczne. No i musisz pomyśleć o odpływie do kanalizacji.

  • 5. Data: 2010-04-02 14:41:03
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Fri, 2 Apr 2010 16:35:53 +0200, "Boombastic"
    <b...@p...onet.pl> wrote:

    >widoczne. No i musisz pomyśleć o odpływie do kanalizacji.

    jak juz bede robil, to agregat raczej bedzie mocowany na kominie
    (oczywiscie musze pozalatwiac zgody) - czy to z agregatu ida skropliny
    tylko?

    jesli tylko z agregatu ida skropliny to spokojnie mozna puscic to po
    dachu do rynny - tego typu skropliny to raczej czysta woda
    (w przeciwienstwie do skroplin z np. pieca kondensacyjnego).

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 6. Data: 2010-04-02 14:42:42
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał
    w wiadomości news:ua0cr51iilcnsmlm6mcl89m2ub1bkju4k1@4ax.com...
> [...]
    > dachu do rynny - tego typu skropliny to raczej czysta woda
    > (w przeciwienstwie do skroplin z np. pieca kondensacyjnego).

    Nie jestem pewien ale skropliny sa raczej z jednoski zamontowanej w
    klimatyzowanym pomieszczeniu

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-04-02 14:45:31
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Ja też tak chciałem (na 5 pomieszczeń) ale okazało się, że jednostka typu
    multisplit jest znacznie droższa od 5 pojedynczych. Już nie pamiętam w
    złotówkach, ale było to 1,5 raza drożej.
    Zaproś fachowca, grosza nie weźmie, a koszty policzy i już będziesz
    wiedział.
    Z jednostki zewnętrznej idą skropliny tylko przy pracy na grzaniu.
    Jacek

  • 8. Data: 2010-04-02 14:47:51
    Od: Jackare <j...@g...com>

    On 2 Kwi, 16:27, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    > ja raczej rozwazalem zrowienie jednego agregatu zewnetrznego a do
    > niego podlaczone 3 pokoje (ale dosyc male, bo to sypialnie na
    > pietrze).

    we wszystkich rozmowach jakie prowadziłem z instalatorami od klimy
    polecali oni rozwiązanie 1:1 jeżeli chodzi o podłączenie jednostek
    wewnętrznych do zewnętrznych jako rozwiązanie tańsze i bardziej
    wydajne. Pamiętam zresztą że dotałem kiedyś kosztorys wariantowy i
    wariant z jedną jednostką zewnętrzną obsługującą trzy wewnętrzne był
    gdzieś tak o połowę droższy i to w wariancie gdzie firma-dostawca
    siedziała w tym samym biurowcu co firma-klient
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-04-02 14:50:13
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > jesli tylko z agregatu ida skropliny to spokojnie mozna puscic to po
    > dachu do rynny - tego typu skropliny to raczej czysta woda
    > (w przeciwienstwie do skroplin z np. pieca kondensacyjnego).

    No niestety, idą z jednostek wewnętrznych. Miałem wykrzywioną jedną rynienkę
    przy montażu i wola lała sie dosyć mocno z jednostki. Ja też byłem
    zaskoczony że nie ma jakiegoś odpływu i że trzeba ciągnąć do kanalizacji.

  • 10. Data: 2010-04-02 15:48:15
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > wykonczyc mieszkanie, wiec pytanie co teraz trzeba przygotowac w
    > scianach, zeby pozniej juz nie pruc scian, tylko zalozyc bezproblemowo

    wersja "multisplit" czyli jeden agregat a kilka jednostek wewnetrznych jest
    duzo drozsze od wersji jeden do jeden "split".

    Do tego sa wersje inwerterowe i tradycyjne

    Inwerterowe - cichsze, tansze w eksploatacji, mniej obciazajace instalacje
    elektryczna. Duzo drozsze w zakupie.

    Tradycyjnych bym nie kupowal. Ostatnio robilem sobie w domu. Na 2 pokoje
    18000BTU wyszlo mnie 11 tys zlotych

    Zamow sobie speca co Ci instalacje zrobi. Jednostki kupisz poznieuj.

    Zwroc tylko uwage, ze raczej musisz juz przygotowac sie na wybor jednostek
    gdyz srednica rury czasami zalezy od producenta. W sensie podobne jednostki
    roznych producentow moga miec rozne srednice rur.

    Do tego odprowadzanie skroplin, instalacja elektryczna. No troche roboty
    jest.

    Tak czy inaczej robienie kapitalnego remontu albo budowa domu i bez
    klimatyzacji to pomylka.

    Icek