  • 1. Data: 2010-04-02 18:50:33
    Temat: drewno topolowe
    Od: "Marcin" <b...@o...pl>

    witam, ściąłem ostatnio 4 topole i mam z tego 8 bardzo ładnych kloców o
    długości ok 7,5 każdy
    na wiosnę przyszłego roku planuje kłaść drewno na dach, na kozły oczywiście
    najlepiej sosna itp. ale czy ta topola na coś by mi się nie przydała?
    wiadomo jak sie ma swoje to nie trzeba płacić. jeżeli tak to jak najlepiej
    jest to pociąć? dach będzie pod blachodachówkę, więc kozły 7x14. Topola ma
    to do siebie że się "kręci", czy ciąć to na bale 8cm? czy raczej
    proponujecie na 14-15cm? i dopiero w przyszłym roku na kozły? a może
    zostawić tak jak leży i pociąć za rok i prosto z tartaku na dach?
    drewna jest sporo i żal byłoby tego nie wykorzystać gdzieś
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-02 19:33:35
    Temat: Re: drewno topolowe
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zostawić tak jak leży i pociąć za rok i prosto z tartaku na dach?
    > drewna jest sporo i żal byłoby tego nie wykorzystać gdzieś

    Pewnie, że się nadaje i to wyśmienicie, ale tylko na opał :)
    Z drewna topolowego ewentualnie robią palety oraz okleiny. Jako drewno
    konstrukcyjne w ogóle się nie nadaje.
    Jezeli nie masz gdzie spalić to sprzedaj do jakiegoś tartaku, a za kasę kup
    odpowiednie drewno.

  • 3. Data: 2010-04-02 20:34:15
    Od: "na102" <g...@P...FM>

> [...]
    > konstrukcyjne w ogóle się nie nadaje.
    > Jezeli nie masz gdzie spalić to sprzedaj do jakiegoś tartaku, a za kasę
    Też bym sobie nie robiłbym z tego więźby, aczkolwiek stosowana w
    budownictwie ale na terenach bezleśnychi i po dużym przewymiarowaniu .
    Jest to drewno mało trwałe i podatne na atak grzybów i owadów (a przez swą
    małą mase również łatwo i szybko się spala).
    Propozycja Jacka jest jak najbardziej na miejscu i też radze Ci sie
    zastanowić czy warta skórka wyprawki.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-02 20:56:53
    Od: maniek <m...@o...pl>

    On 2 Kwi, 20:50, "Marcin" <b...@o...pl> wrote:
> [...]
    > zostawić tak jak leży i pociąć za rok i prosto z tartaku na dach?
    > drewna jest sporo i żal byłoby tego nie wykorzystać gdzieś

    A ja Ci powiem że sie takie drewno z topoli nadaje .U tesciowej na
    budynku gospodarczym są kozły z topoli.Schło pocięte w takie grube
    dechy, jak wyschło te dechy były pociete na kozły

  • 5. Data: 2010-04-02 21:58:10
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Plumpi <p...@o...pl> wrote:

    > Pewnie, że się nadaje i to wyśmienicie, ale tylko na opał :)

    Na opał też się nie nadaje. Wartość opałowa żadna, a spala się
    błyskawicznie.

    J.

  • 6. Data: 2010-04-03 03:46:11
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >.U tesciowej na budynku gospodarczym są kozły z topoli.

    Nie no, jak u tesciowej na budynku gospodarczym jest więźba z topoli to
    napewno sie nadaje ! Nic ino robić.

    Topola jest zbyt krucha (mało odporna mechanicznie) by uchodzic za drewno
    konstrukcyjne - przewymiarowanie nie da tu wiele. Plus jej wyjatkowa
    łatwopalnosc (ktos juz tu pisal ze pali sie blyskawicznie) - po wyschnieciu
    jest praktycznie jak papier.

    Odradzam. Topole sprzedaj jesli tartaki to kupuja, lub zostaw na opal/drobną
    wykończeniówkę.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 7. Data: 2010-04-03 09:44:26
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jarek P. napisal:
    > Na opał też się nie nadaje. Wartość opałowa żadna, a spala się
    > błyskawicznie.

    I dlatego jest uznawana nieomal za chwast i bez większych problemów
    podlega wycince. Rośnie błyskawicznie i to było przyczyną, że
    w latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych obsadzano nią pobocza
    dróg. Niestety później prowadziło to do bardzo częstych przypadków
    obłamywania się konarów i upadania ich na pojazdy.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-04-03 10:36:02
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Fri, 2 Apr 2010 20:50:33 +0200, Marcin napisał(a):

> [...]
    > zostawić tak jak leży i pociąć za rok i prosto z tartaku na dach?
    > drewna jest sporo i żal byłoby tego nie wykorzystać gdzieś

    Na konstrukcje ewentualnie przez baaardzo duże "e".
    Możesz przetrzeć ją na deski i zrobić boazerię :-)

    --
    ŁC
    Postawiono wandalom pomnik. Wandale są w rozterce.

  • 9. Data: 2010-04-03 10:53:48
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Łukasz C." <a...@r...to> napisał w wiadomości

    > Na konstrukcje ewentualnie przez baaardzo duże "e".
    > Możesz przetrzeć ją na deski i zrobić boazerię :-)

    Tylko trzeba by ją dobrze zaimpregnować, zarówno przed grzybami jak i
    ogniem.
    Niestety topola pali się jak papier. Wiem coś o tym, bo sam mordowałem się z
    tymi chwastami na własnym podwórku.

  • 10. Data: 2010-04-03 11:01:50
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sat, 3 Apr 2010 12:53:48 +0200, Plumpi napisał(a):

    > Tylko trzeba by ją dobrze zaimpregnować, zarówno przed grzybami jak i
    > ogniem.

    A jakież Ci się grzyby rozwiną w drewnie o wilgotności 10-12%? :->

    --
    ŁC
    Sen i śmiech to najlepsze lekarstwa. Ale nie na sraczkę...