  • 31. Data: 2021-03-22 10:03:49
    Temat: Re: Brama przesuwna - nietypowa
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Ja mam bramę na kółkach podporowych od 1994 roku (zrób to sam)
    > i może ze 2 razy kółko przymarzło.

    Ale kółka regularnie przed sezonem zmieniane na zimowe, a potem
    powrót do letnich?

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2021-03-22 11:44:36
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Ale kółka regularnie przed sezonem zmieniane na zimowe, a potem
    > powrót do letnich?

    Może ma 4Seasons. :-)

    Robert

  • 33. Data: 2021-03-22 12:06:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > Może ma 4Seasons. :-)

    Możliwe. Ostatnio są coraz lepsze, ale kiedyś nie były. Dlatego
    dwa razy zdarzyło im się przymarznąć.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2021-03-22 16:15:17
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Możliwe. Ostatnio są coraz lepsze, ale kiedyś nie były. Dlatego
    > dwa razy zdarzyło im się przymarznąć.

    Wtedy przymarzły tylko z tego powodu, że były zdjęte. Gdyby były
    założone to by nie przymarzły :)

    Najlepsze są bramy skrzydłowe, bo im nie straszny jest lód, śnieg,
    metrowe zaspy, a nawet zaparkowane w bramie auto. Piszę to jako
    autorytet, ponieważ wiem, bo mam taką bramę. Żeby się nie niszczyła to
    zdjąłem i schowałem do garażu.

  • 35. Data: 2021-03-22 17:48:33
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Ale kółka regularnie przed sezonem zmieniane na zimowe, a potem
    > powrót do letnich?
    Kółka są metalowe, bez blieżnika (slicki), na łożyskach 6205.
    Przymarznięcie były wtedy, jak w czasie roztopów zrobiła się kałuża, a w
    nocy ją mróz zamroził razem z kółkiem. Pomógł impuls Diraca wykonany
    przy pomocy aplikatora impulsów (zwanego także młotkiem).
    Jacek